Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

המגוון הגדול של חיישני הלימפוציטים נוצר בזכות המנגנונים הבאים:

1
done
הרקומבינציה בין מספר גדול של מקטעי VDJ יוצרת את השלב הראשון של השונות. הוספת או החסרת נוקלאוטידים באופן מקרי מוסיפה עוד נדבך של שונות. לבסוף, העובדה ששני התהליכים הללו קורים בנפרד לשתי השרשראות, ושתי השרשראות משתתפות באתר הקישור יוצרת את הנדבך השלישי.
by
מיין לפי

כשמשווים בין הרצפטור שמבוטא על תא B נאיבי לרצפטור המבוטא על תא זיכרון שנוצר מהתא הנאיבי אחרי הפעלתו, מוצאים ש:

1
done
הדומיין הממברנלי נכלל בשניהם כך שנוצר רצפטור ממברנלי. הדומיין הוריאבלי יתכן שהנו דומה אבל איננו זהה בשל affinity maturation. הדומיינים הקבועים גם הם אינם זהים בשל heavy chain switch.
by
מיין לפי

הדומיין (domain) החלבוני אימונוגלובולין (Immunoglobulin, Ig) נפוץ בחלבונים של מערכת החיסון משום ש:

1
done
הדומיין אימונוגלובולין מאופיין על ידי מבנה תלת ממדי שמור אך אין לו יכולות ייחודיות החשובות באופן ספציפי למערכת החיסון. סביר שהתפוצה הרחבה שלו בחלבונים של מערכת החיסון, נובעת מאירועי הכפלת גנים רבים לאורך האבולוציה ומכך שהמערכת משתמשת ברכיבים ישנים לתפקידים חדשים.
by
מיין לפי

מה נכון לגבי אפיניות אתר קישור לאפיטופ?

1
done
IgM מופרש בתחילת התהליך הדלקתי – עם הזמן יש עלייה באפיניות בשל תהליך ה affinity maturation וכמו כן ישנו מעבר מיצור IgM ליצור IgG, כך שאתר הקישור של ה IgG בעל אפיניות גבוהה יותר לאפיטופ. העובדה של IgM יש עשרה אתרי קישור לאפיטופ מעלה את ה avidity אבל לא את האפיניות של אתרי הקישור היחידים. לבסוף, IgD נמצא כמעט אך ורק כנוגדן קשור לממברנה ואינו מופרש בשום שלב בכמויות משמעותיות.
by
מיין לפי

כיצד נוגדנים יכולים להילחם בחדירה של וירוס?

1
done
קישור של נוגדנים יכול לנטרל את הוירוס על ידי כך שהוא מפריע לקישור של הוירוס לרצפטור שלו. קישור של נוגדנים לחלבונים ויראלים על הממברנה של תא של המאכסן יכול להפעיל תאי הרג טבעי (natural killer cell). לבסוף, הפעלה של המשלים יכולה לאותת לגוף להפעיל תהליכים דלקתיים כמו גם, מחזקת את סימון החלקיק הויראלי לפגוציטוזה.
by
מיין לפי

מה נכון לגבי תגובה שניונית של תאי B?

1
done
העובדה שיש בגוף מאות עד אלפי תאי זיכרון היכולים להגיב לאנטיגן, סיכויי המפגש בין אנטיגן לתא זיכרון גבוה הרבה יותר מסיכויי המפגש בין אנטיגן לתא B הנאיבי המקורי. דבר זה מאפשר תגובה מהירה יותר. כמו כן, העובדה שמספר רב של תאים מופעל מאפשרת ליצור יותר תאי B אפקטורים בזמן קצר ולכן התגובה גם עוצמתית יותר. לבסוף, תאי זיכרון משמרים את תוצאות תהליכי affinity maturation ו isotype switching כך שהתגובה היא גם ספציפית יותר.
by
מיין לפי

מה נכון לגבי תהליך ה affinity maturation?

1
done
התהליך של affinity maturation דורש חשיפה מתמשכת של תאי B לאנטיגן. כמו כן, המוטציות הנוצרות הן בדנ"א של תאי ה-B. הן אינן אקראיות מבחינת העובדה שהן קורות רק באזור הוריאבלי של הנוגדן אבל הן כן אקראיות מבחינת העובדה שהמוטציות יכולות להגביר או להפחית את האפיניות של אתר הקישור לאנטיגן. תהליך הסלקציה המתרחש במקביל מבטיח שרק מוטציות המעלות את האפיניות ימשיכו להתרבות.
by
מיין לפי