Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה מבין הבאים דרוש על מנת ש lymphocytes T cytotoxic) CTL) יגיעו לאתר הדלקת?

1
done
by
מיין לפי

אנטיגנים ויראלים יוצגו על MHC class I גם אם:

1
done
by
מיין לפי

מה נכון לגבי (CD) cluster of differentiation ?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים הנו דוגמא לחיסון סביל:

1
done
by
מיין לפי

בין היתרונות של שמירת לימפוציטים שהופעלו כתאי זיכרון:

1
done
סיבה עיקרית לשמירה על חיישן שכבר שימש בעבר היא למקרה שנפגוש את הפתוגן שוב. בנוסף, יש סיכוי טוב שהחיישן שהופעל יאפשר לנו לזהות פתוגנים שהנם קרובים פילוגנטית של הפתוגן שכבר פגשנו. ולבסוף, מכיוון שבזמן דלקת מתקיים תהליך של affinity maturation שמשפר את יכולת החיישן לקשור את האנטיגן, הזיכרון החיסוני גם משמר את תוצאות תהליך זה.
by
מיין לפי

האם בכל רגע נתון הלימפוציטים שלנו מבטאים את כל החיישנים (רצפטורים) האפשריים?

1
done
בכל רגע נתון הלימפוציטים שלנו מבטאים רק חלק קטן ממגוון האפשרויות לחיישנים. בשביל לבטא את כל האפשרויות היינו צריכים מספר עצום של לימפוציטים. עם זאת, הרפרטואר שנוצר מספק וזאת בזכות העובדה שפתוגניים כוללים אפיטופים רבים, ושגם התאמה חלקית בין החיישן לאפיטופ מספקת, ולבסוף שיש תגובה צולבת בזכות ההופעה של אותם אפיטופים על פתוגניים קרובים פילוגנטית.
by
מיין לפי

בעת הפעלה של מערכת החיסון הנרכשת, גם אפיניות נמוכה בין החיישן לבין האנטיגן יכולה לגרום לתגובה. מאפיין זה יכול להוות בעיה משום ש:

1
done
מצד אחד העובדה שפתוגן יכול להפעיל את מערכת החיסון הנרכשת גם על ידי קישור חלש לחיישן, מספקת יתרון גדול לאור המגבלה על מספר החיישנים שהמערכת יכולה לבטא בכל רגע נתון. מצד שני, הפעלה בקישור באפיניות נמוכה מגדילה את הסיכוי לקשור אנטיגן עצמי, דבר שבמקרה הטוב נגמר בנזק עצמי בעת הדלקת ובמקרה הרע בהתחלה של מחלה אוטואימונית.
by
מיין לפי

עם הגיל גדל החלק היחסי של לימפוציטים זיכרון מכלל הלימפוציטים בגוף. מה נכון?

1
done
ההיגיון האבולוציוני הוא שחיישנים שנבחרו על ידי מפגש עם פתוגן יש יותר סיכוי שיגנו עלינו בעתיד מכיוון שסביר שנפגש שוב באותו פתוגן או בקרובים לו פילוגנטית. ההנחה האבולוציונית היא שלא סביר שנפגש בתור זקנים בפתוגן חדש לנו לגמרי.
by
מיין לפי

מה מהבאים סביר מאוד?

1
done
הדומיין הוריאבלי סביר ששונה בין נוגדנים לאנטיגנים שונים. הדומיינים הקבועים של השרשרת הכבדה עשויים להיות שונים בהתאם לתהליך heavy chain switch. גם הדומיינים הקבועים של השרשרת הקלה עשויים להיות שונים כי ישנם שני סוגים.
by
מיין לפי

אתר הקישור של נוגדן לאנטיגן מכיל:

1
done
אתר הקישור מורכב מ 3 אתרים hypervariable של השרשרת הקלה ועוד שלושה של השרשרת הכבדה. אם מסתכלים על כל מולקולת הנוגדן, הכוללת שני אתרי קישור ב IgG למשל, ניתן להגיע ל 12 אתרים hypervariable.
by
מיין לפי