Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אתה פסיכולוג מומחה להפרעות חרדה. ילדה מגיעה ואומרת שהיא מפחדת מאוגרים ושהם גורמים לה מצוקה. איזה שאלה אתה יכול לשאול אותה כדי לדעת אם זה פוביה או פחד רגיל?

1
done
לוודא תשובה בסיכום
by
מיין לפי

מישהו מגיע לטיפול עם רמת חרדה גבוהה מאוד. יש לו כאבי בטן חלשים כבר שנה, והוא כל הזמן מודאג מזה ומתעסק רק בזה, אבל במקביל נמנע מלהגיע לרופא או לבדיקות. כשהוא הלך לטיפול הוא אמר שזה מטריד אותו מאוד ושהוא מרגיש שיש לו גוש בבטן. על פי הDSM-5, מה יש לו? השאלה אמרה שרופאה אחת אבחנה אותו כהיפוכונדר ורופאה אחרת אמרה שיש לו illness anxiety syndrome, ואז שאלו מי צודקת.

1
done
by
מיין לפי

ישהי שהשתחררה מהצבא לפני שנה והיתה שם ביחידה מסווגת מאז אומרת שהיא מרגישה שהעולם לא מקום בטוח. לאחרונה (שבועיים אחרונים) תזזיתית ולא ישנה טוב. מציינים שעד אז היא היתה נורמלית ומאז היא מתנהגת באופן מוזר. ואמא שלה אומרת שהיא כל הזמן חושבת שהאח הגדול צופה בה ועוד תיאורים של דלוזיית רדיפה… איזה ד"ר צודק?

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון לגבי PANDAS\ PANS?

1
done
תשובה מאוד לא וודאית
by
מיין לפי

אדם בן 63 היה נשוי במשך הרבה זמן לאשתו ולפני שבוע בזמן שיצאו לאכול עם חברים במסעדה היא חטפה דום לב ונפטרה. הוא מרגיש בדיכאון... (המשך שאלה לא ידוע). מה הכי פחות סביר שיקרה בעתיד?

1
done
by
מיין לפי

נערה שמעל המשקל התקין (אני חושבת שהניסוח המדויק היה שיש לה קצת עודף משקל), אמרו לה שהיא נראית שמנה. מאז היא עושה מלא ספורט וכמעט ולא אוכלת. אבל כבר 4 חודשים שפעמיים בשבוע היא חוזרת ואוכלת מלא בבת אחת ואחרי מרגישה אשמה ומקיאה. במה נאבחן אותה?

1
done
BDD = Body + OCD
by
מיין לפי

מי הכי פחות סביר שתפתח הפרעות אכילה?

1
done
by
מיין לפי

רויטל רווקה בת 30, דוד נשוי בן 35. במה יותר סביר שנאבחן את רויטל מאשר את דוד?

1
done
לוודא תשובה
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי חרדה חברתית?

1
done
by
מיין לפי

לפי החוקים לקבלת אי שפיות (שפורטו בספר) מה מהבאים הוא לא דבר שאפשר להסתמך עליו על מנת לקבל טענה של אי שפיות?

1
done
by
מיין לפי