Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כאשר מערכת PATHFINDER בוחרת את השאלה הבאה לגבי מידע שהיא צריכה מהמשתמש לצורך אבחנה, מי מהמשפטים הבאים הנכון ביותר?

1
done
by
מיין לפי

מי מהמערכות או המודלים החישוביים הבאים מניח את הנחת השלילה ההדדית (MUTUAL EXCLUSIVITY)?

1
done
by
מיין לפי

מנהל מערכות מידע שוקל הצעות ביטוח לחומרה. הצעה אחת (בעלות של 2000$) מציע לבטח כנגד סיכון של שיטפון בבניין דבר שהסיכוי אליו הוא 0.5%, הצעה שנייה מציעה לבטח (בעלות של 1500$) כנגד סיכון של שריפה בבניין כשסיכוי לשריפה הוא 0.2%, והצעה שלישית לבטח כנגד שניהם (שריפה ושיטפון) בעלות של 3700$. הנח שאין סיכונים אחרים, ושהוא יכול לקחת רק אחת מהאופציות. אם מנהל מערכות המידע החליט לקחת את האופציה השלישית (לבטח כנגד שניהם), סביר שחלק מההחלטה שלו הושפע ע"י:

1
done
by
מיין לפי

בתחנות לבריאות המשפחה ("טיפת חלב") ברחבי הארץ מתבצעת שקילה של יחדים שהגיעו לגיל שנה, הממוצע הארצי הוא 9 ק"ג. כשקיבל הרופא המחוזי במשרד הבריאות את ממוצעי המדידות היומיים משתי תחנות במחוז שלו בחודש האחרון, הוא הבחין כי, באורח מוזר מספר הימים בהם היה הממוצע גבוה מ-9.5 ק"ג, גדול בהרבה בתחנה החדשה בה נשקלו כ-5 ילדים ביום, מאשר בתחנה הוותיקה בה נשקלים כ-50 ילדים ביום. בעקבות זאת, החליט הרופא המחוזי לדרוש בדיקה ותיקון של המשקל לשקילת תינוקות שבתחנה החדשה. לפי הנתונים הנ"ל, אלו הטיות בשיפוט עלולות היו לגרום להחלטתו של הרופא המחוזי

1
done
by
מיין לפי

קבוצת נחקרים נשאלה שאלה שבה הוצג לה פרופיל של אדם והוצגה רשימה של 10 אפשרויות, כששתיים מתוכן היו רופא ורפא קרדיולוג. הנחקרים התבקשו לדרג את רשימת האפשרויות ע"פ הסבירות שהאפשרות מתאימה לפרופיל האדם שתואר להם. באיזה סוג של מבחן או מבחנים השתמשו במחקר זה?

1
done
by
מיין לפי

מה נכון לפי מחקרים שנעשו בקבלת החלטות בקבוצה?

1
done
by
מיין לפי

החלטה קבוצתית עשויה להיות מאופיינת ע"י:

1
done
by
מיין לפי

יצרן מחשבים מודיע שיפסיק לתת הנחה של 100$ במחיר של מחשב שעלה 1130$ ולכן מחיר המחשב יעלה 1230$. כמו כן מודיע היצרן שמחיר תוכנה לעיבוד תמלילים שבדרך כלל מוצעת עם המחשב במחיר של150$ יעלה ל-250$ לרגל תוספות השכר שהיצרן נאלץ לשלם בהודו. הלקוחות ממשיכים לקנות את המחשב כמעט כמו מקודם, אך מכירות התוכנה יורדות במידה ניכרת בין הסיבות האפשריות האפשריות להבדל ניתן למנות:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

"חולי סינוסיטיס מנוזלים, אבל רוב המנוזלים אינם חולי סינוסיטיס". מה ניתן להסיק מכך בוודאות?

1
done
by
מיין לפי

מה נכון ביותר לפי ממצאי המחקרים והמאמרים שקראנו בקורס?

1
done
by
מיין לפי