Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

קבוצת סטודנטים ביום הסטודנט הוצע להשתתף (1) בהגרלה אשר בה יוצע להם סיכוי של 5% לזכייה ב-950 ש"ח ו- 95% להפסד של 50 ש"ח. או לחילופין (2) במשחק אשר בו ישלמו 50 ש"ח כדי להשתתף בהגרלה עם סיכוי של 5% לזכות ב-1000 ש"ח וסיכוי של 95% לא לזכות בדבר. מה לדעתך לפי המחקרים שלמדנו והמאמרים שקראת סביר ביותר שיקרה:

1
done
by
מיין לפי

פרדוקס "היד החמה" בכדורסל מאופיין בעיקר ע"י:

1
done
by
מיין לפי

שאלה: קבלת החלטה קבוצתית לאחר דיון, כאשר היא מושווית לשימוש בתוצאה הממוצעת של כל הפריטים שמחליטים בנפרד לפני הגעתם לקבוצה מאופיינת ע"י:

1
done
by
מיין לפי

איזה מהבאים אינם מניחים אי תלות הסתברותית:

1
done
by
מיין לפי

היד החמה ותבניות:

1
done
by
מיין לפי

הטעות בהערכת תוצאת חיתוך הסתברויות כגדולה מכל אחת מההסתברויות (Conjunction Fallacy):

1
done
by
מיין לפי

קבלת החלטה קבוצתית בין מספר אלטרנטיבות לפי כלל בורדה (Borda) מאופיינת ע"י:

1
done
by
מיין לפי

מנהל מערכות מידע מחליט שלא לאשר עדכון גרסה חדשה שעולה 50$ לתוכנה שעולה 150$, אך מאשר עדכון זיכרון במחיר 270$ לשרת שמפעיל את התוכנה ואשר עולה 5400$. התוצאה הסופית זהה מבחינת ערכה למשתמש. קרוב לוודאי שבבסיס החלטתו קיים:

1
done
by
מיין לפי

מהנדסת מערכות תומכות החלטה נתבקשה לייצג על ידי רשת הסתברותית ביסיאנית ((Belief Network מספר סוגי מודיעין מסחרי שנאספים ע"י החברה, כגון מידע על רוויון השוק, מידע על הסיכוי שהמתחרה העיקרית מפתחת מוצר דומה, סקרי שווקים שונים שיבוצעו, פליטות פה של מנהלי החברה המתחרה העיקרית לעיתונות ועוד. המטרה-- להעריך מה הוא המוצר שמנסה החברה המתחרה לפתח. אילו הנחות עליה להניח כדי להשתמש במודל שבחרה?

1
done
by
מיין לפי

שאלה: חולי שחפת משתעלים, אבל רוב המשתעלים אינם חולי שחפת. מה ניתן להסיק מכך בודאות:

1
done
by
מיין לפי