Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה נכון לגבי ערוצים למעברי חום

1
done
by
מיין לפי

מגנזיום בגוף האדם

1
done
by
מיין לפי

ידוע שבתנאי אלקום

1
done
הסתגלות פנוטיפית לחום – לא משנה את הDNA אלא את יכולת ביטוי, את הmRNA. יש לנו זיכרון גנטי מסוים לאקלום. מתרחש כתוצאה מחשיפה לאורך זמן בתנאי עקה והמנגנון – מטרתו לאפשר לנו להיות עמידים לחשיפה קבועה. זה מצב הפיך!!! כשמורידים את מצב הדחק הסביבתי של החום הגוף מאבד את היכולת האקלום שלו. בתכלס – בקיץ אנחנו מתרגלים ועושים אדפטציה לתוך הקיץ, מגיע החורף ומשכיח מאיתנו את האקלום ולכן כל שנה מחדש נעשה אקלום לקיץ. אקלום חוזר יהיה קצר יותר, כן יש זיכרון מסוים. אקלימציה מאפשרת לבצע מאמץ בעומס חום בלי פגיעה בחלבוני הגוף. אקלום – חשיפה לחום שעושים שם מאמצים עצימים של 15-20 דק' מתוך החשיפה כדי להתרגל. יש עלייה במשך ועוצמת המאמץ בהדרגה וזה תהליך אקלום מזורז. כתוצאה מחשיפה לחום באותה טמפ' גוף יש ירידה בדופק, איבודי הזיעה עולים ואז Platu ואז יש איזון בו קובעים על תהליך אקלום.
by
מיין לפי

rhabdomyolsis תמס שריר הוא

1
done
• תמס שריר נזק בממברנת השריר – הגוף עושה תגובה אוטואימונית, תוקף את תאי השריר. גורם ליציאת נתרן לתוך זרם הדם כי יש פירוק מוגבר של מעטפת השריר. דימום וכאבים קשים בשריר. במצבי קיצון הדימום בא לידי ביטוי בשתן עם דם. יבוטא גם בנפיחות, כאבי שרירים, חולשה עד עילפון. נצטרך לטפל בעירוי ומנוחה.
by
מיין לפי

ריכוז יוני המימן או הPH בנוזלי הגוך נקבע עפי המדדים הבאים

1
done
איך השינויים של הבלתי ישפיעו על התלויים? ככל שערך הSID עולה, כך הpH יעלה. עליה או ירידה ישפיעו על הpH באופן משמעותי גם אם השינוי הוא קטן, לכן לSID יש השפעה עצומה על הpH. בתמיסה שתכיל רק אלקטרוליטים חזקים, רק ערך הSID יקבע את ריכוז הפרוטונים. ההסבר לשיווי המשקל בין יוני הידרוקסיד לפרוטונים  בשביל להוסיף יוני הידרוקסיד או פרוטונים צריך לקשור אותם ליונים חזקים. ההשפעה על הpH היה חזקה בעיקר בגלל היון החזק שמצורף להם. הוספת NaOH: יתפרק בתמיסה מימית ליוני נתרן ויוני הידרוקסיד. התוצאה: ירידה בריכוז פרוטונים בתמיסה, כי התווספו יוני נתרן. כך גם בHCl, הכלור קובע ולא הH.
by
מיין לפי

מהם תנאי בסיס לקיום חיים

1
done
by
מיין לפי

איזה משפט נכון בנושא הומיאוסטזיס של טמפרטורת הגוף?

1
done
done
תכלס התשובה הנכונה זה אותות אבל היא קיבלה את שניהם במבחן
by
מיין לפי

איזה משפט נכון בנושא מנגנון הצמא

1
done
צמא – מנגנון הגנה מפני התייבשות. בהתייבשות קלה לא נרגיש צמא. נרגיש צמא רק סביב ה290. לתחושת הצמא יש "Delay". ניתן לאמן תחושת צמא. כאשר יש ערכי סוכר גבוהים בדם – נהיים צמאים יותר. התגובה לשינויי אוסמולליות בECF נובעת באוסמו-רצפטורים. 1. מנגנון הצמא – הוספת מים על ידי שתיה. 2. הפרשת ADH – הורמון נוגד השתנה שיגרום לספיגת מים מוגברת בכליות.
by
מיין לפי

איזה משפט נכון בנושא האלקטרוליטים בגוף

1
done
by
מיין לפי

ניתן לאפיין הידרציה בספורטאים בעזרת השיטות הבאות (איזה תשובה נכונה)

1
done
by
מיין לפי