Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

3. תוך כדי ביצוע החייאה מופיע במוניטור התרשים הבא. לא נמוש דופק והמטופל ללא הכרה וללא נשימה. מהו הטיפול התרופתי המתאים במצב זה? (תמונה של לדעתי CAVB עם קצב מתחת ל-50. אין סנכרון בין פעילות חשמלית לדופק = PEA)

1
done
(לפי אלגוריתם ACLS בעמ' 53, כאשר לא ניתן לבצע שוק (למשל ב-PEA) נותנים אדרנלין 1 מג בהקדם האפשרי)
by
מיין לפי

4. אישה בת 68, מדברת לא לעניין/מבולבלת, לחץ דם 84/52, דופק מרכזי נמוש סביב 170 לדקה. לא נמוש דופק רדיאלי, נושמת 26 נשימות לדקה, סטורציה לא נמדדת היטב. במוניטור wide complex regular tachycardia, מהו הטיפול הנדרש?

1
done
לפי מצגת הגישה להפרעות קצב קיימים חמישה קריטריונים לאי יציבות במטופל טכיקרדי: שינויים מנטליים אקוטיים, אי ספיקת לב אקוטית, תעוקת חזה, שוק, תת לח"ד. כאשר מטופל עם טכיאריתמיה מעל 150 לדקה ולא יציב הטיפול המיידי הוא היפוך חשמלי. הקצב סדיר ? השוק מסונכרן)
by
מיין לפי

5. מהו הטיפול הראשוני במטופל שעבר החייאה מוצלחת ונמצא כעת עם דופק וסירקולציה ספונטנית ROSC?

1
done
(מצגת דום לב ACLS עמ 78: כאשר יש ROSC מבצעים אינטובציה, שמירה על יציבות המודינמית, 10 נשימות לדקה, סטורציה 92-98%, Paco2 35-45. בנוגע למסיח מס 2: לפי המצגת מומלץ לשמור על היפותרמיה ל-24 שעות ולאחר מכן חזרה לנורמותרמיה, ובהרצאה נאמר שאפשר גם פשוט לשמור על נורמותרמיה בקפדנות ולמנוע עליית חום)
by
מיין לפי

. מהו הטיפול הראשוני במטופל שעבר החייאה מוצלחת ונמצא כעת עם דופק ונשימה ספונטנית, אך לא מגיב וללא הכרה?

1
done
(עמ' 78 במצגת ACLS בדום לב: לאחר חזרת דופק TTM הוא בעדיפות ראשונה למטופלים ללא הכרה אשר אינם נזקקים להתערבות קרדיאלית דחופה. טמפ' 32-36 למשל 24 שעות ולאחר מכן נורמותרמיה (בשיעור בן אמר שבארץ נהוג לשמור על נורמותרמיה מההתחלה, אך חשיבות גבוהה לניטור טמפ' אינווזיבי מתמשך)
by
מיין לפי

גילית מטופל הנזקק להחייאה אך הינך לבד. קראת לעזרה אך זו תגיע בעוד דקה. מה חשוב לבצע בינתיים?

1
done
by
מיין לפי

בן 69, בריא בדרך כלל, אינו נוטל תרופות קבועות. הגיע למלר"ד עם קושי בנשימה, זיעה קרה, כאב עז ולוחץ בחזה. באק"ג נצפה התרשים המופיע מטה. מהי ההתערבות המתאימה ביותר בשלב זה? (בתרשים לדעתי SVT קצב 180)

1
done
מהמצגת גישה לטכיאריתמיות עמ 8-10: מטופל עם טכיאריתמיה סימפטומטית מעל 150 ותסמינים של אי יציבות (חמישה קריטריונים, אחד מהם הוא תעוקת חזה) יקבל דבר ראשון היפוך מסונכרן)
by
מיין לפי

10. איזו סיבה נכללת ברשימת הסיבות ההפיכות לדום לב במבוגר?

1
done
(מהמצגת ACLS בדום לב: קיימות 10 סיבות הפיכות לדום לב: היפוקסיה, היפו/היפרקלמיה, היפוולמיה, היפותרמיה, הידרוג'ן (מימן, כלומר חמצת). טמפונדה, טנשן פנאומטורקס, טוקסינים, טרומבוס פולמונרי, טרומבוס קורונרי) (5T+5H). רק שינויים במשק האשלגן יכולים להוביל לדום לב! אלקטרוליטים אחרים לא)
by
מיין לפי

באיזה מהמקרים הבאים נותנים Lidocaine בדום לב בעקבות VF?

1
done
מהמצגת גישה לדום לב עמ' 53+61: בהחייאת VF התרופה הראשונה שבעדיפות היא אדרנלין. לאחר לפחות שלושה שוקים ניתן לשקול מתן אמיודרון או לידוקאין. מנה 1 של אמיודרון 300 מג, מנה שניה 150 מג. לא נותנים את אמיודרון ולידוקאין ביחד, בוחרים אחת מהן!)
by
מיין לפי

12. מהו המינון הראשוני של IV AMIODARONE (PROCOR)) שיש לתת למטופל מחוסר הכרה, ללא דופק, כאשר במוניטור מופיע VENTRICULAR FIBRILATION?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

13. מהי הדרך המומלצת ביותר לתת תרופות בזמן החייאה?

1
done
(מהמצגת ACLS בדום לב עמ' 58: עדיפות ראשונה ל-IV, אחר כך IO אם יש רופא מנוסה. Intra-Tracheal משמש כמוצא אחרון, ויש כמה תרופות שאפשר לתת שם : LEAN – Lidocaine, Epinephrine, Atropine, Naloxone)
by
מיין לפי