Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ההבדל בין התגובה החיסונית הראשונה לשנייה מתבטא ב:

1
done
by
מיין לפי

המאפיין של חיסונים בהם מוזרק לאדם חלבון, תוצר סינתזה במעבדה, שמקורו במעטפת הפתוגן (גורם המחלה, חיידק או נגיף) הוא בכך ש:

1
done
by
מיין לפי

השיוך של אנטיביוטיקה לקבוצה מתבסס על יכולתה לפגוע במנגנון פעולה כלשהו בתא החיידקי, בין אם מדובר במנגנון דוגמת חלוקת התא, סינתזת החלבונים או שלמות ממברגת החיידק. כיוון שכך, במידה ואדם הלוקה בזיהום חריף מטופל בשילוב של כמה אנטיביוטיקות הגיוני יהיה שהטיפול המשולב יכיל:

1
done
by
מיין לפי

עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה היא תכונה גנטית, שמקורה במוטציה אקראית או במעבר אקראי של מקטעי דנ"א מבחוץ אל תא החיידק. מי מהמשפטים נכון לאור הכתוב בהיגד זה?

1
done
by
מיין לפי

ברפואה מותאמת אישית כאשר רופא בוחר להשתמש בתרופה שפעילותה מצריכה התאמה אישית עליו לדעת מהי הייחודיות הגנטית של המטופל בנוגע לגן ו/או גנים הקשורים לפעילות התרופה על מנת לקבוע האם התרופה:

1
done
by
מיין לפי

במרבית המחלות בהן תועדו הבדלים בשכיחות ובחומרת המחלה בין המינים (בנים ובנות) עיקר ההבדל מתועד לגילאי הפריון (15-50) בגילאים הצעירים לרוב לא נצפה הבדל משמעותי ובגילאים המבוגרים הפער הולך ומצטמצם עם העלייה בגיל. נתון זה סביר ומעיד על:

1
done
by
מיין לפי

מטרתו של ניסיו קליני בפיתוח חיסון חדש הוא להוכיח בטיחות, יעילות ואפקטיביות של החיסון. כיצד תיבדק יעילות חיסונית במהלך הניסוי?

1
done
by
מיין לפי

Cell Therapy - הוא מונח מתחום הרפואה העתידנית, המתאר מצב בו לאדם חולה או פצוע מוחדרים תאים בתקווה שיושג תהליך של רגנרציה - שיחזור ושיקום רקמתי, זאת באמצעות של החדרת תאי גזע מסוג IPSCs ממקור עצמי. החשש העיקרי בטיפולים מסוג זה הוא:

1
done
by
מיין לפי

ביונקים, השלב המוקדם ביותר בו התגלו הבדלים בין המינים (זכר ונקבה) בהקשר הפיזיולוגי, ובמחלות והטיפול הוא:

1
done
by
מיין לפי

הרקמה המועדפת לביטוי גן אנושי בחיות משק המהוות transgenic livestock היא:

1
done
by
מיין לפי