Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

משקל גוף, אגירת שומן גוף, נדידה וכניסה לשנת חורף הם מנגנונים המהווים תופעות פיזיולוגיות המושפעות ממחזוריות שנתית. בבעלי חיים מתאפשרת מחזוריות עונתית עקב קיומו של מנגנון

1
done
by
מיין לפי

בחקלאות המבוססת על הנדסה גנטית אנו שואפים לייצר זנים בעלי מספר תכונות שלא קיימות בזן המקורי. מרבית הזנים החקלאיים הקיימים, שיוצרו בטכניקה הזאת, משתייכים לקבוצת ה:

1
done
by
מיין לפי

האוכלוסייה עליה יתבצע ניסוי קליני לבחינת חיסון חדש (Phase II+III) תורכב מעשרות אלפי אנשים בריאים, שלא חלו בעבר בגורם המחלה עבורו יוצר החיסון, ממוצא אתני מגוון, ייצוג של שני המינים, במספר מרכזים רפואיים במספר מדינות בעולם. ניסוי מסוג זה יתארך משמעותית כאשר החיסון אותו מפתחים הוא כנגד מחלה:

1
done
by
מיין לפי

עיקרון מנחה חשוב בניסויים קליניים הינו עיקרון הרנדומליות משמעותו היא:

1
done
by
מיין לפי

התגובה החיסונית הראשונה לשנייה שונות בין היתר בעוצמת ומשך התגובה. יהיה נכון לומר ש:

1
done
by
מיין לפי

המאפיין של חיסונים בהם מוזרק לאדם נגיף מומת הוא בכך ש:

1
done
by
מיין לפי

היתרון במתן קוקטייל אנטיביוטיקות מקבוצות שונות, במצבים של זיהום חריף הוא בהגלת הסיכויים להבטיח הרג החיידקים על ידי שיבוש לכל הפחות של מנגנון תאי אחד. החיסרון בטיפול מסוג זה:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

במרבית המחלות בהן תועדו הבדלים בשכיחות ובחומרת המחלה בין המינים (בנים ובנות) הוכח קשר בין מעורבות של הורמוני המין בדגם התפתחות המחלה וחומרתה. כיוון שכך נצפה למצוא את עיקר ההבדלים בהטייה המינית:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

תחום הרפואה העתידנית, עוסק בין היתר בחקר החדרה של תאים לאדם חולה או פצוע בתקווה שיושג תהליך של רגנרציה - שיחזור ושיקום רקמתי. בניסויים אילו מוחדרים תאים מסוג:

1
mood
by
מיין לפי

סופר באג הוא כינוי לחיידקים שעמידים למגוון רחב של אנטיביוטיקות. המחקר מראה שחשיפה לאנטיביוטיקה מרובה גרמה להופעתם. עיקר כמות האנטיביוטיקה שהאנושות צורכת היא:

1
done
by
מיין לפי