Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

חולה שחמת כבד סופנית אינו מועמד להשתלת כבד אם הוא: (שאלות חזרה שיעור כבד)

1
done
יש לדעת 1. התוויות נגד מוחלטות להשתלת כבד. עוזר לנחש אם לא יודעים את ההתוויות להשתלת כבד. א- ישתילו בו זמנית גם כליה. ב- מתחת ערך 15 לא ראוי להשתיל (אלא אם יש החרגה), מעל=ראוי. ג- לעומת ד' - ההשתלה ניתוח ענק במהלכו מתחילים טיפול אימונוסופרסיבי ומסיבי.
by
מיין לפי

כל הבאים מסייעים לאבחנה של מחלת ווילסון פרט ל: (שיעור חזרה שאלות כבד)

1
done
המסיחים א'-ג' ובנוסף טבעות קייזר-פליישר ונחושת מוגברת בבביופסיה של הכבד מאבחנים מחלת ווילסון. רמות נחושת גבוהה בדם - לא.
by
מיין לפי
by Moshe Argaman
Moshe Argaman 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 3
רמה נמוכה של צרולפלזמין בדם אכן מעיד על ווילסון (צרולפלזמין הוא הנשא של הנחושת בדם). כך גם הפרשה מוגברת בשתן וכך גם מוטציה ב ATP7B. לא אמור להיות נחושת בדם.
by
by Moshe Argaman
Moshe Argaman 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 3
הכוונה לא אמורה להיות רמה גבוהה בדם
by

בבדיקות מעקב שנתיות אצל אישה בת 45, ללא כל תסמינים, נמצאה רמת ALT של 310 (תקין עד 45). בירור בעקבות כך העלה את התוצאות הבאות: ALP - 175 (תקין עד 105) בילירובין 1.5 מ"ג% (תקין עד 1), בילירובין מצומד ישיר 0.3 (תקין 0.1-0.3) סך גלובולינים 4.7 ג'/דצ"ל (תקין 2-3.5) נוגדנים לגרעין ANA חיובי בטיטר 1:640 בדיקות סרולוגיות לנגיפי דלקת הכבד B ו F שליליות הטיפול במחלה שלה כולל: (שיעור חזרה שאלות כבד)

1
done
יש לדעת 1. ההסתמנות של AIH, 2. האבחנה של AIH - ANA,ASMA. מסיח ב'- אין לטפל בחולה עם AIH אם המחלה בהפוגה יחסית, דהיינו ALT>*2 מהגבול העליון של התקין. אנחנו מגדירים מחלה קשה כשיש ALT*10 מהרגיל (אצלה יש בערך *7) או אם ה ALT*5 והגלובולינים*2 (אצלה הגלובולינים באמת *2) אז אנחנו כן נטפל בה. והטיפול העיקרי הוא פרדניזון. וקו שני azathioprine. מסיח ג'- זו התרופה לטיפול ב PBC ו PSC (ולהמסת אבני מרה)
by
מיין לפי

מה נכון לגבי הפטיטיס C (HCV) ? (שאלות חזרה שיעור כבד)

1
done
by
מיין לפי
by Moshe Argaman
Moshe Argaman 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 3
מסיח 2+3 מבטאים אותו דבר. בהפטיטיס C נדיר שיש מחלה פולמיננטית אקוטית. רוב החולים 85% דווקא הופכים להיות כרוניים, וזה בצורה insidious (סאב-קלינית) ולכן הם לרוב אסימפטומטיים. המחלה עוברת כמעט ורק דרך העור. יכול לעבור בלידה אבל זה לא במקרים רבים מאוד (זה 5-6% במידה ולאם גם יש HCV), זה לא עובר בהנקה, ולא בחיים נורמטיביים בבית... כשזה מחלה אקוטית היא כן יכולה להיות חמורה אבל כמה שהיא יותר חמורה היא דווקא לא תיהיה פולמיננטית והוא לא יפתח מחלה כרונית. בגלל שהמחלה מקדמת לאט והרבה אנחנו מגלים אותם במצב כרוני ומקדם ורע כי המחלה התקדמה בלי שידענו.
by

החולים הלוקים במצבים שלהלן מועמדים להשתלת כבד, פרט ל: (שיעור חזרה שאלות כבד)

1
done
by
מיין לפי
by Moshe Argaman
Moshe Argaman 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 3
א- Milan Criteria, נגע אחד עד 5 ס"מ ב- מחלת כבד סופנית (ESLD), שחמת, MELD מעל 15 ג- אחר: מחלות מטבוליות מולדות, בקרב ערביי ישראל אוקסלוריה ד- כשלון כבד חד ALF
by

מהו מפל הלחצים בוורידי הכבד שמעליו דליות בוושט נוטות לדמם (ולכן הוא משמעותי מבחינה קלינית?) (שיעור חזרה שאלות כבד)

1
done
by
מיין לפי