Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

עקרון מנחה חשוב בניסויים קליניים הינו עקרון הרנדומליות משמעותו היא:

1
done
by
מיין לפי

Phase IV מתקיים בניסויים קליניים לאחר שכבר אושרה תרופה לשימוש על ידי ה-FDA. שלב זה ידוע גם בשם post-marketing surveillance (PMS) studies . חשיבותו של שלב זה היא בזיהוי תופעות לוואי נדירות מאד שספק אם ניתן היה לעלות עליהן במדגמים עליהם מבוצע הניסוי הקליני. תופעות לוואי המתגלות בשלב זה יכולות להוביל לפסילתה של תרופה אם מדובר בעיקר:

1
done
by
מיין לפי

בבדיקה סרולוגית, הבודקת קיום נוגדנים למחלת ניתן להבחין בין אדם שחוסן למחלה (באופן טבעי או מלאכותי) לבין אדם שלא נחשף מעולם לגורם המחלה. יתרה מזאת, ניתן אף לדעת האם האדם המחוסן חוסן כתוצאה מחולי בעבר או מחיסון מלאכותי בילדותו. במידה והחיסון המלאכותי:

1
done
by
מיין לפי

התגובה החיסונית הראשונה לשנייה שונות בין היתר בעוצמת ומשך התגובה. יהיה נכון לומר ש:

1
done
by
מיין לפי

המאפיין של חיסונים בהם מוזרק לאדם נגיף מומת הוא בכך ש:

1
done
by
מיין לפי

היתרון במתן קוקטייל אנטיביוטיקות מקבוצות שונות, במצבים של זיהום חריף הוא בהגדלת הסיכויים להבטיח הרג החיידקים על ידי שיבוש של לכל הפחות מנגנון תאי אחד. החיסרון בטיפול מסוג זה:

1
done
נערך לפני חודש
by
מיין לפי

עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה:

1
done
by
מיין לפי

ברפואה מותאמת אישית כאשר רופא בוחר להשתמש בתרופה שפעילותה מצריכה התאמה אישית עליו לדעת מהי הייחודיות הגנטית של המטופל בנוגע לגן ו/או גנים הקשורים לפעילות התרופה. תרופות מותאמות אישית קיימות:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

במרבית המחלות בהן תועדו הבדלים בשכיחות ובחומרת המחלה בין המינים (בנים ובנות) הוכח קשר בין מעורבות של הורמוני המין בדגם התפתחת המחלה וחומרתה. כיוון שכך נצפה למצוא את עיקר ההבדלים בהטייה המינית:

1
done
by
מיין לפי

מטרתו של ניסוי קליני בפיתוח חיסון חדש הוא להוכיח בטיחות, יעילות ואפקטיביות של החיסון. בניסוי, תיבדק רמת הנוגדנים הספציפית בדמם של המשתתפים בניסוי וכן יתבצע מעקב אחר הידבקותם במחלה האמורה. תיערך השוואה בנוגע לשני פרמטרים אילו בין קבוצת הניסוי (בה חוסנו האנשים בחיסון הניסיוני) לבין קבוצת הביקורת (בה חוסנו האנשים בחיסון פלצבו). כלומר, על מנת שנוכל לבצע ניסוי קליני לשם פיתוח חיסון חדש, הניסוי צריך להתקיים בסביבה בה גורם המחלה:

1
done
by
מיין לפי