פסיכולוגיה תאוריות למידה

לחץ כאן לכל השאלות

מיה, תלמידה בכיתה ו', צפתה בשיעור מתמטיקה בחבר שלה פותר תרגיל מסובך בדרך יצירתית. היא הבינה את השלבים, אך לא ניסתה לפתור בעצמה, לא בכיתה ולא בבית. רק לאחר שבוע, במבחן שבו הופיע תרגיל דומה, היא השתמשה בדיוק באותה שיטה שראתה – והצליחה. שאלה: כיצד ניתן להסביר את ההתנהגות של מיה לפי תיאוריית הלמידה החברתית-קוגניטיבית של בנדורה?

1
done
תשובה נכונה: ג. הסבר: לפי בנדורה, למידה יכולה להתרחש גם ללא ביצוע מיידי. מיה צפתה, ייצגה בזיכרונה את הפתרון, אך רק כשעלתה המוטיבציה במבחן – היא יישמה את הידע שרכשה.
by
מיין לפי

* השאלה נוספה בתאריך: 19-06-2025