Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אוכלוסיית המיפוי האידיאלית ביותר לאגוז המלך שזמן המחזור שלו כ-6 שנים

1
done
by
מיין לפי

אימות או שלילת הורות בעזרת סמני SSR כאשר בדיקת הגנוטיפ מתבצעת על הילדים ועל אחד ההורים (הפוטנציאלים) בלבד. סמן את המשפט הנכון:

1
done
by
מיין לפי

ראגא הוא גבר אפריקאי מכפר נידח שבו יש המון זיווגי קרובים, התמזל מזלו ויש לו אפשרות להוציא גרין קארד בנתונים שמסר לרשות ההגירה דיווח כי יש לו 10 ילדים ואישה. אישתו , מאסה בו כי היה שחצן ולא עשה כלים (או הוריד את הזבל), והתגרשה ממנו. כדי לקבל ויזה עליו להוכיח כי עשרת ילדיו באמת שלו , ולכן נבדקו כ¬100 סמני SNP, הזונות בשגרירות ארה"ב אמרו שאם יהיה חשד סביר לכך שלא כל ילדיו שלו אז הוא לא ייקבל ויזה ויגורש לאלף אלפי עזאזלים! להלן התוצאות: ¬ 96 מתוך ה¬100 סמנים נמצאו הומוזיגוטים לאחד האללים של ראגא , 4סמנים נמצאו הטרוזיוגטים לגנום של ראגא. ¬ כל 10 הילדים הראו אלל אחד זהה לאלל של ראגא מארבעת הסמנים ההטרוזיגוטים. עבור שאר 96 הסמנים ההומוזיגוטיים: ¬ עבור 6 מילדיו , נמצאו 2 אללים זהים לאלו של ראגא. ¬ עבור 4 מילדיו כ¬56 נמצאו הומוזיוגטים כשאלל אחד הוא של ראגא וכ¬44 הטרוזיגוטים כשעבור כולם אלל אחד הוא של ראגא. מה ניתן להסיק?

1
done
by
מיין לפי

באוכלוסיות שנמצאות בשיווי משקל הארדי-ויינברג נבדק הגנוטיפ של סמן SSR מסוים ונמצאו עשרה אללים שונים עבור הסמן בתדירויות שוות. רמת הפולימורפיזם של הסמן הזה באוכלוסיה:

1
done
by
מיין לפי

אוכלוסיה של פנדה אדומה בנפאל מונה 1000פרטים. שני סמנים SSR. לסמן אחד שלושה אללים עם תדירויות של 0.7, 0.2 ו 0.1. לסמן החמישי יש ארבעה אללים בתדירויות 0.4, 0.3, 0.2, 0.1. כמה פרטים הטרוזיגוטים צפויים להיות באוכלוסיה זו?

1
done
by
מיין לפי

נתון מחלה שמתפתחת רק בבגרות, בכדי למצוא את מחלה פתחו סמן שהוא מבוסס על עליה ברמות ביטוי של גנים כתוצאה מהמחלה (100 גנים). מה ניתן להסיק על סמן מסוג זה ? א. הסמן הינו סמן DNA גנומי

1
done
by
מיין לפי

נמצאו סמנים במרחק 20CM וLOD SCORE 95, מה הסיכוי לטעות בבדיקה (לא טעות אנוש)?

1
done
by
מיין לפי

במשפחה של שני הורים ו-5 ילדים (3 בנים ו-2 בנות) אותרה מחלה חשוכת מרפא נדירה. רק בן אחד חולה במחלה. ידוע כי המחלה היא רציסיבית. חוקרים הצליחו לפתח סמן שהם טוענים שהוא אחוז למחלה. הגנוטיפ של הסמן במשפחה: האם M1M2, האב M3M4, בת M1M3, בת M1M4, בן M2M3, בן M2M1, בן חולה M2M4.

1
done
by
מיין לפי

שיטת Forward Genetics מתבססת על:

1
done
by
מיין לפי

חוקרים רצו לפתח סמן SNP לגנום האירוס. כל נסיונותיהם עלו בתוהו ולכן הם פנו לחוקר מומחה בתחום האירוס שאמר להם שיהיה להם בלתי אפשרי לפתח סמן SNP לגנום האירוס מכיוון שגנום האירוס מלא ברצפי טרנספוזומים ורטרוטרנספוזומים. מה בכל זאת יכולים לעשות החוקרים על מנת לפתח סמן לגנום האירוס? (נתונים כל מיני סיבות מדוע אי אפשר לפתח סמנים מסוגים שונים RFLP, SSR, AFLP וכו')

1
done
by
מיין לפי