Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

נערך מחקר לבחינת הקשר בין מחלת הלופוס )זאבת( לבין סרטן הדם. החוקרים שיערו כי חולי לופוס נמצאים בסיכון מוגבר יותר לחלות בסרטן הדם. נשלחו שאלונים ל - 700 נשים במרכז הארץ בגילאים 50--20 שנים. הנשים נשאלו בו זמנית באם חלו בלופוס וגם בסרטן הדם. מהי מחלת הלופוס ?

1
done
by
מיין לפי

נערך מחקר לבחינת הקשר בין מחלת הלופוס )זאבת( לבין סרטן הדם. החוקרים שיערו כי חולי לופוס נמצאים בסיכון מוגבר יותר לחלות בסרטן הדם. נשלחו שאלונים ל - 700 נשים במרכז הארץ בגילאים 50--20 שנים. הנשים נשאלו בו זמנית באם חלו בלופוס וגם בסרטן הדם. מהו סרטן הדם ?

1
done
by
מיין לפי

נערך מחקר לבחינת הקשר בין מחלת הלופוס )זאבת( לבין סרטן הדם. החוקרים שיערו כי חולי לופוס נמצאים בסיכון מוגבר יותר לחלות בסרטן הדם. נשלחו שאלונים ל - 700 נשים במרכז הארץ בגילאים 50--20 שנים. הנשים נשאלו בו זמנית באם חלו בלופוס וגם בסרטן הדם. מהו מדד הקשר המתאים במחקר מסוג זה?

1
done
Relative Risk (RR) .- רלוונטי למחקרי עוקבה או מחקר קליני מבוקר (PRR ) Prevalence Rate Risk. – מתאים רק לחתך Attack Rate (AR) .- רלוונטי להתפרצות Period Prevalence (PP)- לא רלוונטי
by
מיין לפי

תוצאות מחקר זה הראו כי 400 נשים דיווחו על כך שחלו בלופוס, ו - 250 מתוכן חלו גם בסרטן הדם. ואילו מתוך 300 שלא חלו בלופוס רק ל - 100 היה גם סרטן הדם. בנה/לפי הטבלה 2X2 וחשב/י את מדד הקשר.

1
done
החישוב הוא: 1.88 = 250:400/100:300
by
מיין לפי

במחקר מסוג מקרה ביקורת נבדק הקשר בין שתית חלב לבין מחלת קרוהן. קבוצת המקרים במחקר זה היא:

1
done
אם זה מתחת ל1 = גורם מגן אם זה שווה ל1 = אין קשר שותי חלב = חשיפה ; התוצאה = קרוהן = מקרים = חולים
by
מיין לפי

במחקר מסוג מקרה ביקורת נבדק הקשר בין שתית חלב לבין מחלת קרוהן. קבוצת ביקורת אפשרית במחקר יכולה להיות:

1
mood
*מי שחולה רלוונטי למחקר = הגדרת מקרה, סטטוס חשיפה לא רלוונטי
by
מיין לפי

מחקר קהילתי על תרכיב נגד מחלה זיהומית מסוימת נוהל על 5,004 ילדים בני שנתיים אשר קיבלו את החיסון. לאחר 10 שנות מעקב, נמצא ש 95% מהם לא חלו במחלה נגדה חוסנו. מה ניתן להסיק ממצאי מחקר זה?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון לגבי מחקר אקולוגי ?

1
done
by
מיין לפי

מה מבין הבאים מהווה שימוש באפידמיולוגיה המודרנית?

1
done
by
מיין לפי

למה מתייחס המושג "גורם סיכון" ?

1
done
by
מיין לפי