Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מחקר על דפוסי שימוש באנטיביוטיקה נערך בקרב חולים בקופת חולים כללית. זהי דוגמא לשימוש הבא באפידמיולוגיה:

1
done
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. מהי תבנית המחקר ?

1
done
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. מהו מדד הקשר שניתן לחישוב במחקר מסוג זה?

1
done
 PRR – מתאים למחקר חתך בלבד  RR – מתאים למח' עוקבה וניסוי קליני  CIR – הוא לא מדד קשר  AR – נמדד רק בהתפרצות של תחלואה  מחקר מקרה ביקורת – מתאים OR בלבד!  OR – מתאים גם למקר ביקורת
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. חשב את מדד הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין סיכון לפתח אוסטאופורוזיס

1
done
RR יהיה שווה ל: 200/500 חלקי 500/700
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. 3. חשב את מדד הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין סיכון לפתח אוסטאופורוזיס הוא 0.56, מה המשמעות של הממצא שהתקבל?

1
done
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. מהניתוח הסטטיסטי התגלה שהקשר שנמצא הוא מובהק. מה נוכל להסיק במחקר זה מהמובהקות שהתקבלה?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. החוקר חשד שמין הנבדקים יכול להטות את התוצאות של המחקר, האם לדעתך מין יכול להיות ערפלן במחקר זה?.

1
done
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. במידה ויוחלט כי מין הוא ערפלן, כיצד ניתן לשלוט בערפלן זה במחקר הנוכחי?

1
done
ריבוד זו הדרך לבדוק האם גורם הוא ערפילן או לא.
by
מיין לפי

במסגרת מחקר שבוצע במחלקה אורתופדית בבית חולים במרכז הארץ, רופא אורתופד חקר את הקשר בין נטילת אנטיביוטיקה לבין אוסטאופורוזיס. לצורך כך הוא עקב אחר - 1200 גברים ונשים אשר הגיעו למרפאה האורתופדית. הרופא סיכם את ממצאיו : מתוך - 500 נבדקים אשר נטלו אנטיביוטיקה, ל 200 מהם בדיקת צפיפות עצם הראתה כי הם סובלים מאוסטאופורוזיס. סה"כ נמצאו 700 נבדקים עם תשובה חיובית לאוסטאופורוזיס. לאחר בדיקת באם מין הנבדק הוא ערפלן, התקבל מדד קשר = 1 . מהי משמעות של ממצא זה?

1
done
ערפילן - לא בשליטה – משהו שקיים, תופעה טבעית שיש לזהות, לתקנן או לרבד..
by
מיין לפי

מה מבין הבאים שייך למניעה שניונית?

1
done
by
מיין לפי