Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אתה יועץ השקעות בבנק והתבקשת להציג לחברי ההנהלה הראשית של הבנק, שכבר מכירים אותך, את הרעיון שלך המגלם רפורמה חדשה בנוגע לשימוש במטבע הווירטואלי (Bitcoin). אתה מודע לכך שעמדתם בנושא היא שמרנית ושיהיה לך קשה מאד לשכנעם לאמץ את הרעיון שלך. חשוב לך מאוד לבסס מעמדך כדובר בעל חשיבה אסטרטגית וניהולית, הממוקד מטרה. יש לך רק 15 ד' לעשות כן. באיזה מודל מהבאים תבחר?

1
done
by
מיין לפי

בתום מצגת שלך לחברי ההנהלה הראשית של הבנק בו אתה עובד, שאל אותך יורם, אחד מחברי ההנהלה הבכירים והוותיקים, שמכיר אותך כבר שנים: "סלח לי, אדוני הצעיר, אבל כמה זמן אתה עובד בתחום הבנקאות? אתה לא חושב שזה מעט מתיימר להציע רפורמה כזו כשיש לך כל כך מעט ניסיון?". כיצד רצוי שתגיב?

1
done
by
מיין לפי

במצב פחות אופטימאלי, מנועי המסר יסייעו לנו ב:

1
done
by
מיין לפי

ב2009 נשא משה קצב את נאומו: "אני מאשים". הוא פתח את נאומו כך: "גבירותיי ורבותיי, במשך ששת החודשים האחרונים ויותר, משפחתי, אני וחבריי, בארץ ובעולם, עומדים בפני מתקפה הרסנית איומה, חסרת תקדים, כאשר מידע שיקרי, נבזי, מגיע לכל בית בישראל והופך את שמי ואת כבודי, כאדם, כאזרח, כנשיא - למרמז!!" על סמך הקטע הזה ניתן לומר כי קצב עשה שימוש בולט ומוקצין ב:

1
done
by
מיין לפי

משה קצב בנאומו אומר: "ב2009 כל אדם יכול לגשת למשטרה, להעליל עלילת שקר וכזב על אדם אחר, בין אם הוא אזרח פשוט או נשיא המדינה, מתוך יצר של נקמה או חשבון האחר, ועדותו תקבל מיד כותרות ראשיות מכפישות. זה קרה לי, זה יכול לקרות לכל אחד ואחד מאזרחי ישראל". בקטע הזה מנסה קצב להוכיח את חפותו באמצעות:

1
done
by
מיין לפי

בתכנית הבוקר של גלי צה"ל ראיין בדצמבר האחרון ניב רסקין את אוסי מילוא, בתו של מתי מילוא, אשר נסע לשוויץ לבצע המתת חסד ואיפשר לתוכנית "עובדה" לתעד את המהלך כולו. ניב שאל אותה: "מאין היו לך הכוחות ללוות את אביך במסע הנוראי הזה אל מותו?". אוסי ענתה: "לא ליוויתי אותו אל מותו אלא לדרך שתוביל סוף סוף לסיום ייסוריו". בתגובתה של אוסי ניתן לראות הדגמה ל:

1
done
by
מיין לפי

אתה מגיע לראיון עבודה לתפקיד חלומותיך כמנהל צוות מכירות בפרטנר. אתה לובש חולצה מכופתרת ורשמית בצבע כתום ואפילו טרחת לקנות כיסוי כתום לאייפון לכבוד המאורע כי, על אף שאתה לא סובל את הצבע הכתום, חשוב לך לשדר שאתה אחד משלהם. האם מדובר בשימוש אפקטיבי בשיטת הכובעים?

1
done
by
מיין לפי

מה עלולה להיות הבעיה בשימוש באנלוגיה?

1
done
by
מיין לפי

אתה יושב במסעדה והמלצר מנסה "לדחוף" לך את הארוחות העסקיות שלהם. הוא מסביר לך שהמנות בארוחה העסקית מבוססות על תפריט בריאותי עשיר בסיבים תזונתיים, שמדובר במנות גדולות שתוכל לארוז הביתה מה שיישאר לך ולחמם מחר בבית, כך שזה גם הכי חסכוני לכיס שלך, ומעל הכל, שאלו המנות הטריות ביותר בתפריט. באיזה כלי עשה שימוש המלצר?

1
done
by
מיין לפי

השותף הבכיר במשרד רואי החשבון מהמובילים בארץ מתבקש להרצות במשך שעה בפני הפורום העולמי לראיית חשבון בסינגפור אודות הרעיון לרפורמה במיסוי בישראל. האם תמליץ לו לפתוח בזמן חסד?

1
done
by
מיין לפי