Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

באחת מהפרסומות ברדיו נאמר: "הידעת שלחץ בחיי היום יום הוא הגורם מספר 1 להתקפי לב בקרב גברים בגילאים 30-40? שמירה על תזונה נכונה ומאוזנת יכולה להפחית את הנזק שמותיר הלחץ היומיומי על גופך ולהוריד באופן משמעותי את סיכוייך לחלות". האם זהו שימוש ביוריסטיקת הפחד?

1
done
by
מיין לפי

תמי היא מדריכה מתחילה בחברה להכנה לפסיכומטרי. בסיום סבב הקורסים למועד אביב, נפגשו כלל מדריכי החברה להחלפת רשמים, משוב והסקת מסקנות. כאשר הגיע תורה של תמי לדבר היא אמרה: "לדעתי, כדאי שבקורסים הבאים נעבוד באופן אינטנסיבי יותר על שאלות גרפים, ככה היינו עושים בחברה הקודמת בה עבדתי וזה העלה את הציונים ב7%". באילו כלים תמי עשתה שימוש?

1
done
by
מיין לפי

כשעובד בוחר להציג את הפרוייקט שלו מול חברי ההנהלה לפי המודל של מצגת ככלי לקבלת החלטות, מה המטרה שעומדת לנגד עיניו?

1
done
by
מיין לפי

שוטר תפס אותך על נסיעה בשכרות. נקבע לך משפט ויש סיכוי גבוה שישללו לך את הרשיון לחצי שנה. אתה נפגש עם עו"ד כדי לראות איך אפשר למזער את הנזק והוא עונה לך: "לצערי אין לך קייס פה. חבל על שכר הטרחה שאגבה ממך. לא ממליץ לך להיעזר בעו"ד במקרה הזה". סביר להניח, שבפעם הבאה שתזדקק לעו"ד תפנה אליו בשנית. באיזה כלי הוא השתמש?

1
done
by
מיין לפי

במודל של "מבנה המסר" היכן הכי נכון לשלב את "מנועי המסר"?

1
done
by
מיין לפי

מה מהמשפטים הבאים אינו נכון?

1
done
by
מיין לפי

סבתך מאושפזת בבית חולים במחלקה פנימית ומנהל המחלקה מנסה להמליץ לך ולמשפחתך להעבירה לבית אבות סיעודי. הוא אומר לכם כך: "בתור גרונטולוג מוסמך (מומחה בחקר ההזדקנות) אני מאמין שבבית אבות סבתא תקבל את כל התנאים הנדרשים לה בהתאם למצבה". השימוש במילה "גרונטולוג" מייצגת:

1
done
by
מיין לפי

התקשרת למחלקת הארנונה בעיר מגורייך על מנת לברר את זכאותך להנחה. על הקו היתה מערכת אוטומטית שאמרה: "מיד נענה לפנייתך. מיקומך בתור הוא 12". כעבור דקה לערך נאמר לך: "מיד נענה לפנייתך. מיקומך בתור הוא 11" וכו' עד שקיבלת מענה אנושי. רב הלקוחות מדווחים כי היה להם נעים יותר לדעת את מיקומם בתור וכי זה סייע להם להמתין ביתר סבלנות (גם אם בפועל נאלצו להמתין יותר) מאשר לשמוע מע' אוטומטית שרק אומרת: "מעד נענה לפנייתך". באמצעות מה ניתן להסביר זאת?

1
done
by
מיין לפי

עידן הוא עורך דין בהתאחדות הישראלית לכדורגל. הוא מקבל הזמנה להרצות בכנס למען קידום הכדורגל הישראלי בנושא: "כדורגל בישראל בשנת 2014" מול אורחים נכבדים מחו"ל. עידן מתכונן להרצאה במשך שבועיים, בונה אותה לפי מבנה המסר ורק כשהוא מגיע, הוא מגלה כי הקהל הוא לא אורחים מחו"ל אלא תלמידי תיכון מחולון. איזה אלמנט חייב עידן לשנות בהרצאתו?

1
done
by
מיין לפי

אחד מהאלמנטים החשובים ברובד הבלתי מילולי הוא קשר עין. מהן הטעויות הנפוצות ביותר של מציגים בהקשר הזה?

1
done
by
מיין לפי