Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

***טרולוקינין d הוא הורמון גדילה ייחודי של טרולים. ידוע כי טיפול בטרולוקינין גורם לטרולים נורמאליים להפוך לענקיים. במשך שנים רבות, מחקרים רבים נעשו על מנת לאפיין גנטית את המטבוליזם ומסלול מעבר הסינגל של טרולוקינין. לטובת 3 השאלות הבאות, הניחו כי טרולים הם אורגניזם אאוקריוטי רב-תאי בדומה לבני אדם, אבל מרובי ילדים.* במשך שנים רבות מחקר בגישה של genetics Forward (יצירת אוכלוסיות מוטנטים ומיפוי) הביא לגילוי של גנים רבים במסלולי הביוסינתזה והחישה של טרולוקינין. אם זאת, למרות סריקה של מיליונים רבים של טרולים, לא עלה בידם של החוקרים לגלות את הרצפטורים לטרולוקינין. איזה מבין התרחישים הבאים עלול היה להביא לחוסר ההצלחה?

1
done
by
מיין לפי

טרולוקיניוד הוא הורמון גדילה ייחודי של טרולים. ידוע כי טיפול בטרולוקינין גורם לטרולים נורמאליים להפוך לענקיים. במשך שנים רבות, מחקרים רבים נעשו על מנת לאפיין גנטית את המטבוליזם ומסלול מעבר הסינגל של טרולוקינין. לטובת 3 השאלות הבאות, הניחו כי טרולים הם אורגניזם אאוקריוטי רב-תאי בדומה לבני אדם, אבל מרובי ילדים. 18סריקה למולקולות בעלות פעילות ביולוגית גילתה את תרכובת א' - מולקולה אשר בדומה לטרולוקינין גורמת לטרולים נורמאליים להפוך לענקיים, החוקרים ניסו לערוך סריקה גנטית בעזרת המולקולה א,' אך בסריקה של מיליוני טרולים לא מצאו ולו עובר אחד אשר עמיד גנטית להשפעת למולקולה- (כולם הפכו לענקים). סביר להניח שהמולקולה שנמצאה פועלת כ_____ לרצפטור של הורמון הגדילה של הטרולים (השלם את החסר):

1
done
by
מיין לפי

הטלומראז מהווה את הפיתרון לבעיה הנוצרת בהכפלת הDNA- בקצה כרומוזום. איזה מבין האיורים הבאים )א-ד( מתאר בצורה נכונה את הבעיה בסבב אחד של רפליקציה?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

איזה מבין הנוקלאוזידים יעכבו את פעילות הטלומראז באופן היעיל ביותר?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

באיור 6 ישנו תיאור הכלאות של עכבר בעל מוטציה ביחידת ה- RNA של הטלומראז (TR) ומעקב אחר אורך הטלומרים בעזרת סמן פלורסנטי. מהתרשים הבא ניתן להסיק :ש

1
done
by
מיין לפי

אחוז הרצף שאינו מקודד לחלבון, מכל גנום האדם הוא:

1
done
by
מיין לפי

הרצף החוזרני (Repetitive DNA) במינים שונים כולל:

1
done
by
מיין לפי

ההבדל העקרוני בין TE's מסוג RNA ל TE's מסוג DNA הוא:

1
done
by
מיין לפי

בתאי עכבר, מולקולת ה- RNA הנפוצה ביותר היא:

1
done
by
מיין לפי

כגישה תרפויטיות לסרטן מצאו שניתן לעכב את פעילות הטלומראז. אם הייתם מתבקשים לתכנן מולקולה שתעכב את הגידול הסרטני המוצג באיור אלו מהמולקולות תבחרו ?

1
mood
by
מיין לפי