Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אילו מהעובדות הבאות עשויות להסביר מדוע ברצף ה-DNA של הגן SRY אין כניסות של טרנספוזונים, בעוד כניסות של טרנספוזונים בלוקוסים המקודדים לגנים אחרים הינן שכיחות

1
done
by
מיין לפי

מנהלת בית החיות מבקשת את עזרתכם בבדיקת מין העכברים. על סמך איזה מהפרמטרים המוצגים יהיה הכי אמין לקבוע את הזוויג ?

1
done
by
מיין לפי

בצמחי האפונה של גרגור מנדל, צבע התרמיל וצבע האפון הן שתי דוגמאות לתכונות שמתפצלות. האלל לתרמיל ירוק הוא דומיננטי על האלל של תרמיל צהוב, ובאפון עצמו לעומת זאת, האלל הצהוב דומיננטי על ירוק. אילו מהמשפטים הבאים מתיישבים עם עובדה זו

1
done
by
מיין לפי

בשיעור למדנו שאפילו פנוטיפים שלכאורה נראים בינאריים ופשוטים (כמו זוויג ביונקים) הם בעצם מורכבים, ומושפעים ממספר רב של גנים. עם זאת, ההתפצלות צאצאי ההכלאות של מנדל לצבע האפון מצביעות על מעורבות של לוקוס יחיד. אילו מהמשפטים הבאים יכול להסביר סתירה זו והוא הסביר ביותר?

1
done
by
מיין לפי

זוג תאומים זהים נמצאו כנשאים של אותה מוטציה מיטוכונדריאלית. אם זאת, אצל כל אחד מהם המוטציה באה לידי ביטוי ברקמות שונות בגוף. אילו מהמשפטים הבאים נכון בודאות?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהתכונות הבאות לא מאפיינת את הגנום המיטוכונדריאלי האנושי?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהתופעות הבאות מאפיינות תורשה של תכונות ציטפלסמטיות (מיטוכונדריה ופלסטידות)?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהמשפטים הבאים נכון לגבי צבירת species oxygen reactive במיטוכונדריה

1
done
by
מיין לפי

.איזה מהמשפטים הבאים אינו נכון לגבי יצירת שונות באמצעות, EMS וסריקה שלהן ?

1
done
by
מיין לפי

בהרצאה תוארה שיטה חדשה יחסית לקבלה מהירה של צמחים הומוזיגוטיים. השיטה בנויה על התהליך הבא: היסטון 3 מסוג CENH3 מהווה חלק מהנוקלואזום באזור הצנטרומר. נוכחות CENH3 מגדירה את מיקום הצנטרומר ומאפשרת קישור לסיבי כישור החלוקה. מוטציות ספציפיות בחלבון CENH3 של אחד ההורים פוגעות ביצירת זיגוטה תקינה. לכן יצירה מכוונת של אותה מוטציה מסוימת בחלבון CENH3 יוצרת קו שבהכלאה מדיר את עצמו מהזיגוטה, כך שנוצרים צאצאים הפלואידים. אם רוצים להשתמש בטכניקה הזאת ליצירה מהירה של קווי inbreds Recombinant ,אלו מהדרכים הבאות נראית הכי הגיונית?

1
done
by
מיין לפי