Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כימיקלים אשר ניתן להשתמש בהם על רקמה חיה אבל מחוץ לגוף.

1
done
by
מיין לפי

כימיקל אשר הורג את החיידק, גם אם נסלק זה לא ישנה.

1
done
by
מיין לפי

כימיקל אשר רק מעכב את הגידול, אם נסלק את החומר החיידק יחזור לגדול.

1
mood
by
מיין לפי

כימיקל אשר הורג ומפרק את החיידק.

1
done
by
מיין לפי

רעילות לפתוגן / רעילות לפונדקאי

1
done
by
מיין לפי

לא כל דבר אנחנו חייבים שיהיה מעוקר לגמרי, אלא להוריד את כמות האוכלוסייה. לדוגמא, יין, מוצרי חלב... אם נעקר חלב כל הטעם והמרקם ישתנה. משתמשים בטמפ' של 65 מעלות לחצי שעה או 71 מעלות ל-15 שניות. ב65 מעלות יש דהנטורציה אבל יש יצורים עמידים והם נשארים.

1
done
by
מיין לפי

מעיד לנו על כמות ומגוון היצורים שנגדם פעל החומר. מבצעים בדיקה זו על כל כימיקל שרוצים לפתח. לוקחים דיסקיות נייר עם כימיקל מסויים וזורעים אותו על מצע חיידק. נוצרות הילות - בכל מקום שיש הילה, זאת אומרת שאין גידול של חיידקים. גודל ההילה תלוי במידת הרגישות של החיידק, כימיה של האגר, כימיה של האנטיביוטיקה (אולי זהו חומר הידרופובי אשר לא יורד למדיום של האגר). ריכוז האנטיביוטיקה בהילה אינו שווה, בקצוות ישנו ריכוז נמוך יותר.

1
done
by
מיין לפי

קביעת הריכוז המינימלי של חומר המעכב את גידול החיידקים. מכינים סדרת מבחנות המכילות מצע מזון עשיר ספציפי לחיידק המטרה, אין גורם מגביל ועושים סדרת מיהולים לכימיקל. במבחנה הראשונה שבה אין גידול בכלל - זהו _. קביעת _ תלוי בסוג החיידק, בהרכב המצע עצמו, תנאי השיטה - גודל מבחנה, כמות מצע, טמפ', גודל מיהול... _100 זהו חומר אשר הורג ב100%, יש כימיקלים שאנו מסתפקים ב99% או 95%.

1
done
by
מיין לפי

פטרית הפניציליום מפיקה את אנטיביוטיקת הפניצילין. פטריה זו נמצאת בעובש על הלחם, על פירות, על גבינה צהובה... הפניצילין פוגע באנזים טרנפפטידאז שיוצר את דופן החיידק.

1
done
by
מיין לפי

חיידקים חוטיים שיוצרים הרבה מאוד נבגים. נמצאים בקרקע והם מייצרים הרבה אנטיביוטיקה כי הם מתחרים על הטריטוריה שלהם. לדוגמא סטרפטומיזיס.

1
done
by
מיין לפי