Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה תדריך מטופל שבסיכון לאבנים בכליות?

1
done
by
מיין לפי
by Irit Baum Maio
Irit Baum Maio 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 150
הדרכה למניעת הישנות אבנים בדרכי השתן דלת חלבון – כי דיאטה עשירה בחלבון גורמת לסידן ולחומצה אורית גבוהה. הימנעות מצריכת נתרן מוגברת – נתרן מתחרה על סידן בספיגה חוזרת בכליות שתיה נאותה – 2 ליטר מים ליממה וגם לפני שינה שיהיה מדולל בלילה .
by

מה נדריך לקראת בדיקת IVP?

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
בדיקת IVP היא בדיקה להדגמת דרכי השתן הכוללים כליות, שופכנים וכיס השתן באמצעות הזרקה תוך וורידית של חומר ניגוד המכיל יוד.
by

מה תכלול הדרכת מטופל הסובל מ- Multiple Sclerosis במטרה להפחית סימפטומים?

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
טרשת נפוצה (באנגלית: Multiple Sclerosis או MS) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין. המיאלין הוא חומר שומני המבודד את סיבי העצבים (אקסונים), ובכך מאפשר העברה ללא הפרעה של זרמים חשמליים בין תאי עצב. הפגיעה בהעברת הזרמים מקשה על תפקוד תקין של המוח (שמבוסס על העברת זרמים חשמליים), דבר שמשפיע על תפקוד הגוף כולו. התהליך גורם לפגיעה באיברים שונים, ולרוב בחוט השדרה, במוח ובעצב הראייה. למחלה יש מגוון רחב של תסמינים, ביניהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וחולשת שרירים. חולים רבים חיים עם המחלה שנים רבות ובמקרים מסוימים ללא כל מגבלה, אך במקרים החמורים יותר המחלה גורמת לפגיעה בתנועה אצל החולה ואף לנכות. חוץ מהדמיון בשם, אין לטרשת נפוצה קשר ממשי לטרשת עורקים. שתי המחלות קשורות לנזק שהן גורמות לאיבר שבו הן פוגעות.
by

מה זה Dyskinesia?

1
done
by
מיין לפי
by a b
a b 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 311
דיסקינזיה (בלועזית: Dyskinesia) היא סוג של הפרעת תנועה, המאופיינת בתנועות שרירים לא רצוניות, כמו טיקים או כוריאה, וירידה ביכולת לבצע תנועות רצוניות. דיסקינזיה יכולה להתבטא החל מרעד קל של הידיים ועד תנועות לא רצוניות בפלג גוף עליון והגפיים התחתונות. דיסקינזיה יכולה להופיע גם בשרירים פנימיים, בייחוד בשרירי נשימה. דיסקינזיה יכולה להיגרם מבעיות רפואיות שונות שנבדלות בסיבה הבסיסית שלהן.
by

מה מעלה סיכון לממאירות שד?

1
done
by
מיין לפי

מהי השיטה המועדפת להימודיאליזיה?

1
done
by
מיין לפי

מה נחשב מניעה ראשונית למניעת סרטן?

1
done
by
מיין לפי

איזה מחלה מאפיינת בשלפוחיות כואבות?

1
done
by
מיין לפי
by Mahdyy Agv.
Mahdyy Agv. 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 57
הרפס זוסטר ( שלבקת חוגרת) היא מחלה ויראלית שנגרמת על ידי נגיף וריצלה זוסטר (VZV) אותו הנגיף שגורם לאבעבועות רוח בילדים . היא מתבטאת לרוב בשלפוחיות על העור ובכאבים עזים הנגיף הזה משתייך למשפחת נגיפי ההרפס, וככל הנגיפים שמשתייכים למשפחה הזאת גם הוא אינו נעלם מהגוף לאחר שהזיהום חולף, אלא נותר בגוף בצורה "רדומה". במקרה של נגיף הווריצלה זוסטר, הוא נותר בעצבי הגולגולת או בעצבים שלאורך הגב והגפיים.
by

למה עושים שטיפת קטטר לאחר ניתוח כריתת ערמונית?

1
done
by
מיין לפי

לפי הנוהל של קביעת מוות מוחי, מה מהבאים עשוי להפריע בקביעת המוות?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי