שלבי פיתוח מערכת מידע:
1. ייזום המערכת - איתור ראשוני של בעיות קיימות ושל הצורך במע' מידע חדשה
2. חקר מצב קיים ואפיון ראשוני - לימוד מצב הארגון ומע' המידע הקיימת בו ובעיותיה. הגדרה/ניתוח ראשוני/כללי של דרישות המשתמשים מהמערכת הרצויה.
3. חקר הישימות - בחינת פתרונות אפשריים למע' הרצויה; קבלת הצעות לפיתוח או לרכישה; הערכת הצעות ו השוואתן; בחירת הצעה מועדפת; התקשרות לפיתוח
4. ניתוח המערכת - הגדרה מפורטת ומדויקת של מע' המידע החדשה, כולל בנית מודל פונקציונאלי, מודל נתונים ודרישות לא פונקציונאליות.
5. עיצוב המערכת - תכנון כללי ותכנון מפורט של מרכיבי מע' המידע: תכניות המחשב, בסיס הנתונים, המנשקים (ע''פ מה שהוגדר בשלב הניתוח)
6. הקמת המערכת - תכנות כל מרכיבי המערכת ובדיקת תקינותן. אינטגרציה עם מרכיבים קיים במידת הצורך.
7. הטמעת המערכת - הכנסת המערכת לשימוש בארגון: הדרכת משתמשים, הסבת נתונים ושיטות עבודה, הפעלה שוטפת