Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחברה מסוימת נקנו לאחרונה שתי מכונות הדפסת תלת ממד לייצור מוצרים שונים, כאשר למעשה מכונה אחת הייתה יכולה לייצר את שני המוצרים. מקרה כזה סביר שיקרה בחברה בעלת מבנה:

1
done
by
מיין לפי

יועץ ארגוני מקיים ראיונות עם שני מנהלים בכירים בארגון כלשהו: מנהל הפיתוח אומר על מנהל הייצור : הוא בסה"כ "פועל" לא בן אדם שחושב קדימה, כל מה שהוא רוצה זה לייצר את אותם מוצרים מיליון שנה ומהר. אין לו שום הבנה שעתיד החברה תלוי בחדשנות, הוא עוד יהרוס את החברה. מזל שלעובדים שלי אין שום מגע איתו. מנהל הייצור אומר על מנהל הפיתוח : אין לבחור הזה כל הבנה שבסופו של יום, החברה מרוויחה כי אני מוציא הרבה מוצרים כל יום שמוכרים אותם. אין לו שום הבנה בתהליכי ייצור, הוא רוצה לפתח איזה צעצוע ולא אכפת לו אם אי אפשר לייצר אותו בזמן סביר. אם העובדים שלי היו פעם אחת שומעים אותו מציע הצעות שהוא מציע בישיבת הנהלה, היו 'אוכלים אותו בלי מלח'. דברים אלה מעידים על כך שמבנה החברה שבה עובדים המנהלים הוא:

1
done
by
מיין לפי

דן עובד בחברת הייטק ויואב בחברה לייצור בטחוני. דן מספר ליואב על מקרה בו המנכ"ל שלו ניסה להיכנס לארגון בלי תג מזהה והמאבטח בכניסה סירב בתוקף להכניס אותו, על אף פי שידע במי מדובר. המנכ"ל העריך מאוד את החלטת המאבטח ונתן לו בונוס כספי כאות הערכה. יואב גיחך במקצת וסיפר שלאחרונה היה גם בחברה שלו מקרה דומה אך בניגוד לתגובת המנכ"ל בחברה בה עובד דן, המנכ"ל שלו התעצבן על החלטת המאבטח לא להכניס אותו וציווה לפטרו. על פי מודל התרבות של שיין ניתן להסיק ש:

1
done
by
מיין לפי

יוסי לוי הוא מנהל חדש בבית ספר בת"א. עם כניסתו לבית הספר מר לוי פרסם שכל התלמידים צריכים לקרוא לו מר לוי כאשר הם פונים אליו. כשנשאל לפשר הנהלים החדשים הוא הסביר שמשימתו היא לחנך אנשים לכבד אחד את השני. המהלך של מר לוי הוא ביטוי ל_____________ של התרבות הארגונית בכדי להוביל שינוי של _______________ בארגון.

1
done
by
מיין לפי

אילו מבסיסי הכח הבאים משפיעים ביותר ולאורך זמן על התנהגות המונהגים ?

1
done
by
מיין לפי

בשיחה בין ראש הצוות עם אחד מעובדיו, לגבי מועד הגשת הפרויקט, טען המנהל שהוא מצפה ממנו כמו מכל חברי הצוות האחרים, לתפקד ב"שיא הכוח" ולהשקיע את המקסימום משום שהפרויקט מאוד חשוב לארגון וכי הלקוח הוא לקוח מרכזי המהווה נתח עקרי במכירות בשנה האחרונה וגם משום הלקוח נמצא בצמיחה גדולה. באיזו טקטיקת השפעה השתמש המנהל?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

בשיחה בין מנהל צוות תקשורת לבין שניים מעובדיו המסורים והאחראים ביותר, הוא ביקש מהם לדחות את יציאתם המתוכננת לנופש על מנת שיעמדו בתאריך היעד להגשת פרויקט חשוב. הוא ציין שוב את חשיבות הלקוח (לו עושים את הפרויקט) לצוות ואת הרווחים הצפויים בעקבות הפרויקט. הוא שיבח את כל אחד מהעובדים בפניו, והדגיש עד כמה הם הכרחיים בזכות יכולותיהם להשלמת הפרויקט בהצלחה. באלו טקטיקות השפעה השתמש המנהל?

1
done
by
מיין לפי

המודל של קורט לוין לתיאור תהליך שינוי:

1
done
by
מיין לפי

באיזה מהשלבים הבאים אדם החווה משבר של שינוי (כגון פיטורין) מרגיש את הרמה הגבוהה ביותר של פרודוקטיביות והערכה עצמית?

1
done
by
מיין לפי