Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בהמשך לשאלה הקודמת, מי מהפילוסופים שבהם דנו בקורס מנסה להשיב לטענה דומה לטענתו של יוּם?

1
done
by
מיין לפי

גרי וביל מתבוננים להם בגרביאל הגרביל. ביל הוא נשמה טהורה, הוא נצחי ובלי גיל, הוא ידע מהו גרביל אפף לפני שזמנו של גרביאל בעולמנו התחיל. אבל גרי אדם רגיל, הוא מתבונן בדבר ומבין: זה לא חתול, לא חליל, זה גם לא נראה כמו ישוב בגליל. כן, גרי אמנם לא דביל אבל הוא לומד על דברים רק באופן סביל. מי זה היווני האציל ששאל האם את ה-episteme של גרי אפשר להציל?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

בלעם מתבונן באתון. הוא כבר קרא על חיה כזו בעיתון. ובגלל שבפקולטה עשה קורס חובה הוא יודע לומר שמדובר בחמור-הבית ממין נקבה. וחמור, הוא זוכר, לא צוהל, רק נוער. ביחס לסוס ראשו די גדול, השיער די דליל, וכשירצה לאכול, בתפריט המזון לא יופיע גרביל. ״כל הכבוד לבלעם, בחור די חכם, אך האם יתקדם בלימודי האתון?״ שואל עליו האדון אפלטון, וממשיך וקובע ״נוכל לומר שהוא באמת יודע רק כשתהיה בידיו _________״.

1
done
by
מיין לפי

מי הוא דמיורגס?

1
done
by
מיין לפי

איך כינינו בקורס את ״הלוגוס״ אחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

1
done
by
מיין לפי

מהו מובנו של המונח היווני ״הלוגוס״ אחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

1
done
by
מיין לפי

ז׳אן-בטיסט לאמארק (ראשית המאה ה-19), מאבות תורת התפתחות המינים, טען: 1. שהמינים בטבע אינם קבועים ונתונים תחת שינוי מתמיד. 2. שהאורגניזמים עצמם מתפתחים בהתאם לשאיפה להתאים את עצמם בחלוף הזמן באופן מוצלח יותר לסביבתם. איזה משפט מהמשפטים הבאים הוא נכון:

1
done
by
מיין לפי

צ׳ארלס דרווין (המאה ה-19) אבי תורת האבולוציה טען שבגלל שיש שונות בין מינים ופרטים בתוך אותו מין, ובגלל שהאורגניזמים נאבקים על קיומם בסביבה מסויימת ונמצאים במלחמת קיום תמידית עם מינים אחרים ועם בני מינם, אז האורגניזמים בעלי התכונות המאפשרות כושר הישרדות רב יותר, הם מעבירים את תכונותיהם אלו לצאצאיהם וכך לאורך זמן משתנים המינים לאורך הזמן.

1
done
by
מיין לפי

מי זה שנע על-ידי שמנקודה לנקודה קפץ, וכל הזמן הזה בעצם נח ללא שום מאמץ?

1
done
by
מיין לפי

כשמישהו טוען על תופעה טבעית מולדת שהיא ״בניגוד לטבע״ כאילו טבועה בדברים איזו תוכנית בעלת כללים שהם שואפים לממש, אז סביר שהוא חושב על הטבע במונחים _________.

1
done
by
מיין לפי