Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

קוואזימודו הצעיר כבר לא מכנה רק את אימו ״אמא״ אלא גם אימהות אחרות והוא יודע שגם לחבריו בגן יש אימהות, שאמא שלו היא גם האימא של זרובבל אחותו, ושאפילו מי שהוא מכנה סבתא היא האמא של האמא שלו. השלימו: המילה ״אמא״ היא בשביל קוואזימודו כבר לא רק אמצעי תקשורת ולא רק שם פרטי אלא גם _____.

1
sentiment_very_satisfied
ככל הנראה התשובה היא מושג.
by
מיין לפי
by יובל עבדן
יובל עבדן 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
לפי הדוקס כנראה שמדובר במושג, גם נתי נתן את הדוגמה הזו בשיעור כמה פעמים.
by

♞. הפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה (המאה ה-19) טען שכל שהזיקה היחידה של תודעתנו למציאות היא או החוויה האיומה של חוסר מובן והעדר משמעות של העולם או לחוות את העולם דרך דימויים ולהתענג על תחושת היופי והסדר שהם כן יוצרים בריבוי בתודעתנו באופן סובייקטיבי – אלו הם שני האופנים היסודיים של החיים האנושיים נוכח המציאות (אפשר לבכות ואפשר לצחוק נוכח המציאות ככזו, אפשר לפחד ואפשר להתענג, אבל כך או כך הגדולה האנושית נמדדת לדעת ניטשה באומץ לקבל את זה ולאשר את החיים כך כפי שהם). ניטשה על כן תוקף את הרעיון הסוקרטי האומר שישנה אמת מושגית אובייקטיבית בעלת מובן ושיש שאפשר לנסות ולברר (ולו על דרך השלילה). ניטשה טוען שזוהי אשליה המבקשת מתוך חולשה לברוח מהחיים. אם נתאר את עמדת ניטשה במונחים הלקוחים ממשל המערה של אפלטון, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון?

1
done
אור השמש – ידיעה אור האש – סברה מערה – עולם המוחש א. אין ידיעה מחוץ לעולם המוחש ב. אנחנו חיים כבר בידיעה מחוץ לעולם הסברה ג. אנחנו יכולים לצאת מעולם המוחש ללא מאמץ ד. אין ברשות אנשי המערה גם לא סברה שתאפשר תודעה של ריבוי
by
מיין לפי

מה מבקשת לומר הקביעה של פרמנידס ״אחד להכרה ולהוויה״?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

אם גופים שונים בעלי כוח שונה היו יכולים לעבור במשך זמן שונה מרחק כלשהו במרחב ״בקפיצה״ מנקודה לנקודה (בלי לעבור בכל הנקודות שעל הדרך) איזה פרדוקס היה נפתר?

1
done
התשובות חלוקות גם לטובת החץ..
by
מיין לפי

אני סבור שתורת היחסות הפרטית של אלברט איינשטיין היא נכונה. על פי אפלטון, איזה מהמשפטים הבאים הוא נכון.

1
done
by
מיין לפי