Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

31. מהו מובנו של המונח היווני ״הלוגוס״ אחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

1
done
by
מיין לפי

32. ז׳אן-בטיסט לאמארק (ראשית המאה ה-19), מאבות תורת התפתחות המינים, טען: 1 שהמינים בטבע אינם קבועים ונתונים תחת שינוי מתמיד. 2 שהאורגניזמים עצמם מתפתחים בהתאם לשאיפה להתאים את עצמם בחלוף הזמן באופן מוצלח יותר לסביבתם. איזה משפט מהמשפטים הבאים הוא נכון:

1
done
by
מיין לפי

33. צ׳ארלס דרווין (המאה ה-19) אבי תורת האבולוציה טען שבגלל שיש שונות בין מינים ופרטים בתוך אותו מין, ובגלל שהאורגניזמים נאבקים על קיומם בסביבה מסוימת ונמצאים במלחמת קיום תמידית עם מינים אחרים ועם בני מינם, אז האורגניזמים בעלי התכונות המאפשרות כושר הישרדות רב יותר, הם מעבירים את תכונותיהם אלו לצאצאיהם וכך לאורך זמן משתנים המינים לאורך הזמן.

1
done
by
מיין לפי

34. מי זה שנע על-ידי שמנקודה לנקודה קפץ, וכל הזמן הזה בעצם נח ללא שום מאמץ?

1
done
by
מיין לפי

35. כשמישהו טוען על תופעה טבעית מולדת שהיא ״בניגוד לטבע״ כאילו טבועה בדברים איזו תוכנית בעלת כללים שהם שואפים לממש, אז סביר שהוא חושב על הטבע במונחים _________.

1
done
by
מיין לפי

36. למה על פי אריסטו אבן הנזרקת למעלה נופלת חזרה לקרקע לכיוון מרכז כדור הארץ ואילו הירח לא נופל לכדור הארץ אלא מסתובב סביבו?

1
done
by
מיין לפי

37. קוואזימודו הצעיר כבר לא מכנה רק את אימו ״אמא״ אלא גם אימהות אחרות והוא יודע שגם לחבריו בגן יש אימהות, שאמא שלו היא גם האימא של זרובבל אחותו, ושאפילו מי שהוא מכנה סבתא היא האמא של האמא שלו. השלימו: המילה ״אמא״ היא בשביל קוואזימודו כבר לא רק אמצעי תקשורת ולא רק שם פרטי אלא גם _____.

1
done
by
מיין לפי

38. באמצעות הטלסקופ שבנה, גילה גלילאו שישנם תהליכים של התהוות וכליה גם בשמש (ויש הטוענים שבגלל ההתבוננויות הללו בשמש הוא איבד את ראייתו בזקנותו). התגלית הזו איימה לערער (ואכן ערערה) את אחד היסודות של תמונת העולם האריסטוטלית. מדוע?

1
done
by
מיין לפי

39. מי מבין ההוגים או האסכולות היוונים הניחו שקיים ריק (מרחב שאין בו ישים כלל)?

1
done
by
מיין לפי

40. שני זרעים זהים לחלוטין מכל בחינה נזרעו בשני עציצים שונים, מהאחד התפתח בזיליקום (=ריחן) ומהשני לא. ככל הנראה בגלל שלא ניתנה לשני כמות מים מספקת או כל סיבה חיצונית אחרת. כיצד ננסח את הכשלון של הזרע השני מלהתפתח לכדי בזיליקום?

1
done
by
מיין לפי