Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

הכתבה הבאה פורסמה במדיה "שיווק ודיגיטאל". מהי האסטרטגיה העיקרית שמאחורי התכנית של גוגל לרכוש את גרופון? אין צורך להציג לקהל המקומי את חברת האינטרנט הלוהטת בעולם כרגע - שסירבה ברוב חוצפתה להצעת רכש של לא פחות מ-5.3 מיליארד דולר מגוגל. עשרות אלפים משתמשים בשיבוטים שלה שקמו בישראל, בהם גרופר, בא לי גם, יממה ודיל היום. כולם מגישים לגולש שירות דומה לה של גרופון - רכישה קבוצתית של שירות או מוצר בהנחות מפליגות. מה שדורש הסבר הוא מדוע גוגל התעניינה בגרופון והיתה מוכנה לשלם תמורתה את הסכום הגבוה ביותר שהציעה אי פעם לרכישת חברה. מה לענקית החיפוש ולחברה שמתמחה במכירות במחירים שוברי שוק? אחת הסיבות האפשריות היא העובדה שרבים מהחיפושים שגולשים מבצעים בגוגל נערכים סביב רכישת מוצרים. העניין של גוגל בגרופון נבע מהאפשרות להגדיל את השליטה בשרשרת הערך , כלומר: להציע לגולשים חיפוש ורכישה באותו מקום. גוגל כבר עשתה צעדים בכיוון, כמו שירות מכירת הספרים האלקטרוניים שהשיקה, שיתחרה באמזון ואפל. שליטה בחברה כמו גרופון משתלבת היטב באסטרטגיה זו. יתרה מכך, החיפוש של גוגל יכול להיות ערוץ הפצה יעיל לדילים של גרופון: חישבו, למשל, על גולש המחפש בגוגל טיפול ספא, ומקבל בדף התוצאות גם דיל לרכישת השירות ב-50% הנחה. עכשיו חישבו על חיפוש דרך טלפון חכם, ומיון דילים לפי המיקום הגיאוגרפי של הגולש - ההצלחה נדמית בטוחה. תחום עניין נוסף של גוגל בגרופון הוא המידע הנצבר בו על הגולשים. גוגל אוספת עלינו מידע לפי החיפושים שאנו עורכים. לגרופון יש מידע על הרכישות שאנחנו מבצעים. הצלבה של שני סוגי הנתונים - החיפושים שערכנו והרכישה שלבסוף ביצענו - עשויה להיות נכס יקר ערך. גוגל, כך נראה, רוצה להיות גם קמעונאית. עם שירות כמו גרופון היא עשויה לשפר משמעותית את ההצעה שלה למפרסם, במיוחד אם הוא עסק קטן - אם עד כה קנה בגוגל פרסום בלבד, כעת יוכל לקנות גם מכירות. על התשובה לשאלה אם גרופון שווה 5.3 מיליארד דולר אפשר להתווכח. לעסק כמו גרופון יש לא מעט סיכונים, ובראשם העובדה שחסם הכניסה לתחום אפסי. כבר כיום פועלים בעולם מאות שיבוטים של גרופון שעשויים לקחת לה את הבכורה. מן העבר השני, גוגל מעוניינת לשמור על מעמדה באינטרנט, ולכן היא רוצה להשתלט על השחקן המוביל בתחום הצומח ביותר ברשת כיום. כשמביאים בחשבון את הערך המגולם במעמדה של גוגל, ואת האיומים מאתרים כמו פייסבוק, המחיר לא נראה גבוה כל כך. מבחינתה של גרופון, הנימוקים המוזכרים מעלה לטובת הרכישה, מצדיקים גם את המכירה. גוגל היתה יכולה לחזק את מעמדה של גרופון מול מתחריה. אבל גרופון סירבה, כנראה לטובת הנפקה בבורסה, כלומר דרך עצמאית. הבחירה מעידה על מידת הביטחון של גרופון בערכה. בחודשים הקרובים נדע אם האמון מופרז או שמדובר בסיפור הצלחה. מהי האסטרטגיה העיקרית שמאחורי התכנית של גוגל לרכוש את גרופון? בחר את התשובה הנכונה:

1
done
by
מיין לפי

בחן את ההייגדים הבאים. מטריצת הייעודים נועדה: - להגדיר מסגרת שבתוכה יאתר הארגון תחומי פעילות חדשים וכיווני התרחבות מעבר לתחומים שבהם הוא עוסק בהווה. - להצהיר על תחומי הפעילות והעיסוק של הארגון, באופן שיהיה מפורש לכל מי שקשור עם הארגון: המנהלים, העובדים, הלקוחות, המתחרים והציבור בכללתו. הייגד זה הוא:

1
done
by
מיין לפי

חלק ה"פרה החולבת" במטריצת ה BCG מתאימה לשלב 2 (שלב הצמיחה) במחזור חיי המוצר.

1
done
by
מיין לפי

הולדתו של מוצר חדש יכולה להיות: בחר את התשובה הנכונה

1
done
by
מיין לפי

החשיבות העיקרית של ניתוח והבנת מערכת טכנולוגיות מאפשרת: להשוות בין מערכות הנמצאות בשוק כדי להבין את ההבדל בין המערכת של החברה והחברות המתחרות וכדי להשתמש באסטרטגיה ליצירת יתרון תחרותי. בחר תשובה אחת:

1
done
by
מיין לפי

זיהוי השלבים במחזור חיי המוצר, אינם הכרחיים בניתוח והבנה של מיקום המוצר בזמן ובבניית אסטרטגית השיווק המתאימה. בחר את התשובה הנכונה.

1
done
by
מיין לפי

השיטות הנפוצות להגדלת הביקוש בשוק הן: צירוף משתמשים חדשים, הגדלת תכיפות השימוש, הגדלת כמות השימוש, עידוד הזדמנויות חדשות לשימוש, הצעת שימושים חדשים.

1
done
by
מיין לפי

הקשר בין אסטרטגיה למודל ההצלחה של סטיב גובס, מארק צוקרברג הוא

1
done
by
מיין לפי

ניתוח מערכת מוצר Eardoc חברת KENCAP LTD הינה חברה המפתחת ומייצרת ציוד ומכשור רפואי. החברה פיתחה את מוצר ה-Eardoc אשר מטרתו לפתוח את תעלת האוזן התיכונה בעת הצטברות נוזל דלקתי אשר מהווה כאב רב לסובלים מדלקות אוזניים ואף לעיתים יכולה לגרום לשמיעה לקויה. ה-Eardoc היינו קטן, קומפקטי ונוח לנשיאה, פועל על מנגנון של סוללות ומייצר וויברציות. אופן השימוש במכשיר הוא: הכנסת סוללות (AA) לבית הסוללה, הפעלת המכשיר על ידי מתג ההפעלה והצמדתו לאחורי האפרכסת. המכשיר פועל על ידי יצירת וויברציה על העצם אשר מרככים את הנוזלים הדלקתיים שהתקשו וחסמו את תעלת האוזן התיכונה ומאפשר את זרימתם לתוך חלל האוזן בצורה תקינה וספיגתם ברקמות והרגשת שחרור מיידית והקלה בכאב. הטיפולים הנפוצים המשמשים לטיפול בכאבי אוזניים הם: תרופות אנטיביוטיות, ניתוח כפתורים (כאשר זהו הטיפול הנפוץ ביותר כיום), מכשיר רפואי המשתמש בשיטת טיפול של שחרור אוויר בבית הבליעה וטיפולים אלטרנטיביים למיניהם כמו דיקור סיני/ יפני, נרות ועוד. מכשיר ה-Eardoc מציע שיטת טיפול יעילה אשר אינה חודרנית ומספקת הקלה מיידית (תלוי בחומרת הדלקת).

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

תסמונת ה shopaholic מדגימה כי : A shopaholic is a person considered to be addicted to shopping.

1
done
by
מיין לפי