Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מצא בכתבה הבאה את התיאור של יצירת האופנה בעידן השעתוק הטכני: הסיפור שמאחורי הבגד מה רואים: על שולחן מוצגים שלושה ז'קטים גבריים שחורים. אמנם יש בהם פרטים מעניינים ותיפורים לא שגרתיים, אבל הם מייצגים ז'קטים גנריים, מהסוג שכל אחד מאתנו יכול לרכוש. לצדם נמצא עכבר, שנראה כמו מברשת מעץ, שמחובר למחשב בכבל USB. "העכבר מעוצב כמברשת לניקוי בגדים, משום שפעולת ההברשה שלו מנקה אותו לכאורה וחושפת אגב כך את ההיסטוריה של הבגד, את השכבות ואת המרקמים והסיפורים שנצטברו בו", מסבירה המעצבת וחוקרת האופנה יעל טרגן. מעבר עם העכבר על הבגדים חושף את טביעות האצבעות שעליהם. טרגן מוסיפה שעל המסך נפרש גם הסיפור שמאחורי הטביעות. "הכוונה לאנשים שנגעו בבגד, למקום, לסוג הפעולה שהם עשו עם הבגד וכו'. לכאורה, אפשר גם להתחבר דרך הפרופיל של הבגד לתגיות נוספות ברשת הקשורות לבגד הרלוונטי, כמו אנשים נוספים שנגעו בו, וכך ליצור אתם קשר". האג'נדה: אל הרעיון שמאחורי העבודה אפשר להתייחס משני כיוונים. מכיוון אחד, העבודה היא ניסיון להראות שהייחוד והאופי המיוחסים לבגדים גנריים, נוצרים ביום-יום על ידי האנשים שמשתמשים בהם. "רציתי להראות שגם לפריטים הכי אנונימיים יש את הסיפור שלהם, שתמיד יישאר שלהם", מסבירה טרגן. מכיוון שני, הטכנולוגיה שמציגה העבודה נועדה להגיב לחוק המאגרים הביומטריים, שנגדו יוצאת טרגן. היא מבהירה שנקודת ההנחה שלה היא כי בעידן המידע הדיגיטלי הרשת מכילה אינפורמציה פרטית ואינטימית כמעט על כל אחד. "לא מספיק להתנגד לחוק, אלא צריך לחשוב איך מתייחסים למידע הזה. לטעמי, צריך להפקיע את המידע מהרשויות ולהחזיר אותו לאנשים הפרטיים. כלומר, המאגר הביומטרי יהיה פתוח ברשת וכל מי שיבחר לפתוח בו פרופיל, כמו בפייסבוק, יהיה בר-זיהוי. כך יכול להיווצר דיון מעניין יותר בין אנשים. אלה לא יהיו רק תעודות זהות". הטכנולוגיה: טרגן מסבירה שהעבודה עושה שימוש בטכנולוגיית Radio Frequency Identification)) RFID, תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו. הטכנולוגיה הזאת נמצאת בשימוש גובר בעשורים האחרונים והיא מוכרת בעיקר מעגלות המוצרים החכמות, המדווחות על מחיר הקנייה מבלי שצריך להעביר כל מוצר בקופה. לכאורה, מדובר בטכנולוגיה המיועדת למעקב בזמן אמת אחר מוצרים, הצפויה להחליף את הברקוד בכל הנוגע לניהול מלאי ולשינוע סחורה, אבל בסיטואציות מסוימות אפשר לזהות בה איום על חירות הפרט. טרגן מגדירה זאת "תסריטים פולשניים ברוח 'האח הגדול', שלפיהם אפשר יהיה לעקוב אחר בני אדם ולאו דווקא אחר המוצרים שרכשו". האסתטיקה של הנעל מה רואים: החלק המוקדש בתערוכה לעבודותיה של המעצבת מרלוס טן בוהמר, מדמה במידה מסוימת את מראה הסטודיו שלה בזמן עבודה על יצירת נעליים שונות. על כמה שולחנות עבודה מוצגים זוגות נעליים, רובם בתהליך מתמשך של פיתוח, ולצדם החומרים והטכנולוגיות שבעזרתם יוצרו. העבודה מזמינה את המבקר להתרשם ממעבדת הניסיונות של טן בוהמר. אג'נדה: לבחון מה היא בעצם נעל ולהציע אלטרנטיבה להתייחסות השחוקה, על פי טן בוהמר, לעיצוב הנעליים בעולם. לדבריה, כשנקודת המוצא היא החומר, קל להתרחק מהאסתטיקה המוכרת של "נעל". התהליך מניב דוגמאות ייחודיות לאסתטיקה חדשה ולמבניות הנעל, ואף מתייחס למעמדן הקיים של נעלי נשים כאובייקטים מייצגי תרבות. טכנולוגיה: בעבודה של טן בוהמר הטכנולוגיה היא הנושא. כך למשל, היא בנתה בשיתוף עם מהנדס, מכונה שיוצרת נעלים בשיטת "עיבוד ברוטציה". החומר הפלסטי נכנס לתוך תבנית מתכת שמכילה את הצורה הנדרשת. החומר הפלסטי עובר למצב צבירה נוזלי על ידי חימום התבנית. סיבוב התבנית גורם לחומר להתפזר באופן אחיד על דפנות התבנית המתקררת לאטה וכך אפשר לעבות את דופן האובייקט, במקרה זה הנעל, שקיבלה את השם "נעל ביציקה רוטציונית". הנעליים האחרונות שעיצבה טן בוהמר זכו לשם "נעל-בדיגום-מהיר" (Rapid Prototype Shoe), ובמקרה שלהם הטכנולוגיה היא הדפסת תלת-ממד בעזרת מדפסת מסוג Objet Connex500, המאפשרת להדפיס כמה חומרי גלם בו זמנית. טן בוהמר טוענת שניסתה לבחון בדרך זו אם אפשר להוזיל את מחיר הנעליים לצרכן. הנעליים מתוכננות באמצעות תוכנת תלת-ממד והקובץ מועבר למדפסת. הנעל נבנית בשכבות על פי התכנון הממוחשב ובאמצעות "שיכוב סלקטיבי" (SLS - Selective Laser Sintering). מדובר בהנחה של חומר אבקתי, בדרך כלל חומר תרמופלסטי, רק במקומות שבהם קיים חומר בתכנון התלת-ממדי הממוחשב. נעל לכל אישיות מה רואים: העבודה של המעצב סדריק פלזינסקי מחולקת לשניים. בתוך שולחן תצוגה מזכוכית מוצגים זוגות נעליים מעור בצבעי שחור ולבן עם סוליות מפוליאתילן. כל אחת מהנעליים עוצבה בהתאם לאישיותם של אנשים שונים ועל אחת מהן, בחלק הפנימי, מודפס שמו של אדם. מראה הנעליים נע בין עיצוב סולידי לבין עיצוב מטורף - נעליים שאי אפשר לנעול מבלי ליפול על האף. במקביל מאפשר פלזינסקי למבקר להתרשם מתהליך העיצוב בהתאמה אישית: בתחילה עונים על שאלות הנוגעות לאמונות, לרצונות, לעמדות ולערכים שמוצגים על מסך מחשב. אחר כך, בהתאם לתשובות, נוצר מותג אישי. המחשב ממיר את התשובות למאפיינים חזותיים ומציג באופן וירטואלי את הנעל שמבטאת את אישיותו של ממלא השאלון. לכאורה, אם המשתמש מעוניין בכך הוא יכול להמשיך את התהליך ויעבור סריקה של כפות רגליו, כך שהנעל תותאם לו באופן מקסימלי. אג'נדה: פלזינסקי יצר את עבודתו כחלק מעבודת התזה שלו ללימודי תואר שני באקדמיה לעיצוב באיינדהובן. העבודה מבקשת לבחון את נושא ההתאמה האישית (פרסונליזציה) שמותגים מציעים לצרכנים. פלזינסקי טוען שמדובר בהתאמה שמאפשרת חופש בחירה מצומצם ומייצרת מוצרים ללא זהות אמיתית. "כשאתה קונה נעלים, אתה מתחייב למותג בעל מאפיינים מסוימים לצד עיצוב וצורה קיימים, ואתה מתרגל אליו", אומר פלזינסקי. "הרעיון מאחורי 'המעצב שלי' הופך את כיוונו של התהליך. הנעליים המופקות בתהליך העיצוב שלנו יחשפו צדדים באישיותך. בכדי לעשות זאת, עלינו לדעת עליך קצת יותר". טכנולוגיה: נעל נוצרת בתוכנה תלת-ממדית במחשב והקובץ נשלח למכונת כרסום שיוצרת את האימום (בסיס שעליו מותחים את עור הנעל) הייחודי. את התלת-ממד המחשב יכול להמיר לגזרה תלת-ממדית שעל פיה נחתך העור. על האימום מותחים את העור, ואת הסולייה מייצרים במדפסת תלת-ממד. הרכבתה של הנעל מתבצעת בעבודת יד. בגד דומה - אבל שונה מה רואים: האמנית הרב-תחומית דנה פרבר והמעצבת והאמנית גליה רוזנפלד מציגות כמה פריטי לבוש בסיסיים כמו חולצת פולו וחזייה שיוצרו בהדפסת תלת-ממד. הבגדים מוצגים באופן שבו יצאו מהמדפסת. לכל אחד מהפריטים יש שבב שאפשר לסרוק ולהוריד את תוכנו כקובץ לטלפון החכם. ליד המוצגים התלת-ממדיים יש המחשות של האפשרות להתאים את הקובץ הראשוני לצרכים ולטעמים של כל אחד - באמצעות בחירה של חומרים, דגשים, צבעים ונפחים. אג'נדה: ליצור בגדים בתהליך ממוכן שנותן מקום לביטוי אישי ומאפשר לבחון אם העתקה יכולה להיות נקודת התחלה חיובית לעיצוב מקורי ואישי. העתקה נפוצה מאוד בתחומי העיצוב השונים ובעיקר בתעשיית האופנה, שם לא מתקיים מערך של זכויות יוצרים. "על הלוגו יש זכויות יוצרים, אבל את הגזרה כל אחד יכול להעתיק", מבהירה פרבר ומוסיפה שמבחינתן העתקה היא כמו שיתוף קבצים ברשת, כמו סמפול ורי-מיקס של מוסיקה - ובעצם אחת הדרכים שבהן אמנות מתפתחת. "ברור שיש כאן סוגיה מוסרית עם השלכות על זכויות יוצרים, אבל גם כיום מעצבים ב-H&M שואבים השראה ומייצרים בגד דומה לזה של אחרים - וגם שונה. מעניין לבחון היכן המעצב נגמר ומתחילה ההתאמה וההבעה האישית". תהליך הקופיפיקציה, שפיתחו המעצבות, עוסק באפשרות התיאורטית של כל אחד להעתיק פריט לבוש שראה ברחוב, לשפר אותו ולהתאימו לצורכיו. טכנולוגיה: הפרויקט של פרבר ורוזנפלד בוצע בשיתוף פעולה עם אובג'קט, חברה ישראלית למדפסות תלת-ממד. "הפרויקט עוסק בהדפסה של בד עתידי", מסבירה פרבר. "מבחינתנו, בעתיד כל אמן או מעצב יוכל להציע את הבגד שעיצב כקובץ דיגיטלי. כל בגד יישא מיקרו-שבב או בר-קוד שנוכל לסרוק לטלפון שלנו. מי שיעשה זאת יקבל לינק להורדה של קובץ דיגיטלי תלת-ממדי. לאחר השינויים אפשר יהיה לשלוח את הבגד להדפסה תלת-ממדית - כלומר, אפשר יהיה להדפיס לעצמך את הבגד שעיצבת. היתרונות של הדפסה, מעבר לשינויים בעובי הבד או לשליטה משמעותית בפרטים, הם היעדר צורך בתפירה והיכולת לשחק עם נפחים של הבד והבגד על ידי הדפסה. יתרון נוסף הוא שאין בזבוז של חומר, כי אין שאריות". רוזנפלד מדגישה שמדובר בהדפסה על בדים עתידיים - "חומרים שאפשר להדפיס עליהם, שיהיו נושמים ונעימים ללבישה". בגדים יכולים להשתנות מה רואים: מעצבת האופנה יינג גאו מציגה שלוש קולקציות בתערוכה: כל אחת מהן מוצגת באזור מוגדר, ושואבת השראה ממקור אחר. "עיר מהלכת" היא קולקציה שבה בגדים מושפעים מאור ומגיבים אליו, בעזרת חיישנים זעירים המוטמעים בבגדים. מהירות השינוי תלויה בעוצמת האור. "תרמיל חי" היא קולקציה המושפעת ממגע - כשנוגעים בחיישנים הנמצאים בו, מבודד הבגד את הלובש. הקולקציה השלישית מושפעת מסרטו של ג'ק טאטי Playtime. כל אחת מהקולקציות מלווה בסרט וידאו המדגים את תהליך השינוי של הבגדים, ואת האופן שבו הם נראים כשהם מולבשים על גוף ולא רק תלויים על קולב. אג'נדה: לבחון את הדרך שבה אנחנו מתייחסים לבגדים תוך שימוש בשינויים החברתיים והאורבניים כמקור השראה. "תרמיל חי" ו"עיר מהלכת" הן קולקציות של בגדים שמשתנים באמצעות פעולה אינטראקטיבית - בין אם מדובר באור או בקרבה פיסית. טכנולוגיה: הקולקציות השונות חוקרות את יכולתם של בגדים להשתנות, באמצעות שילוב בין מערכות לחץ אוויר לחיישנים המגיבים לגירויים שונים. מעבר אוויר בתוך תאים פנימיים בקפלי הבגד משנה את המראה שלהם. המנגנון מופעל על ידי חיישנים הרגישים לאור או למגע ואלה מפעילים מנועים קטנים. השינוי בבגד אפשרי בזכות חיתוך מיוחד של הבד. מהירות השינוי תלויה בעצמת הגירוי של החיישן. תערוכת "אופנה מכנית - טווים סדר חדש" היא התערוכה השלישית המוצגת במוזיאון העיצוב בחולון מאז פתיחתו במארס. בניגוד לתערוכות הקודמות, תערוכה זו נאצרה במיוחד עבור המוזיאון על ידי האוצרות האמריקאיות ג'ינג'ר גרג דוגן וג'ודית הוס פוקס, שבחרו לבחון את המושג "הוט קוטור" בעזרת מעצבים שמשתמשים בטכנולוגיות ובמכונות עדכניות. התערוכה, שתוצג במוזיאון עד ה-8 בינואר, מנסה לבדוק את הקשר שבין מכונות לאופנה - לא מתוך תפישה מיושנת שלפיה מכונות הן העתיד או מתוך ניסיון להגדיל תפוקה, אלא כדי להדגים כיצד מכונה יכולה במקרים מסוימים ליהפך לחלק מהעבודה או לטריגר ביצירה. האם שיטת ייצור הנעל בכתבה היא דוגמה לחדשנות מפריעה?

1
done
by
מיין לפי

Trimmingהינה שיטה שבאמצעותה מתבצע תהליך של הסרת מרכיב ממערכת טכנולוגית. אחד החוקים ליישום השיטה הוא: ניתן להסיר פונקציה במערכת בתנאי שהאובייקט המבצע פונקציה זו אינו דרוש עוד ברשימת מרכיבי המערכת.

1
done
by
מיין לפי

פיתוח ישראלי: "גשר" חשמלי ליישור השיניים בלילה מערכת אורתודנטית חדשנית ליישור שיניים, פרי פיתוח ישראלי, מחליפה את השימוש ב"גשר" מתכת ומבטיחה לקצר את משך הטיפול היומי לעשר שעות וללא כאבים. צילום: ארודנטיסט הטכנולוגיה החדשה שפיתחה חברת ארודנטיס הישראלית מיישרת את השיניים באמצעות פעימות לחץ אוויר עדינות, המזיזות את השיניים בהדרגה בזמן השינה. לדברי המפתחים, מחקרים רפואיים מראים כי כוח זה יעיל ובריא יותר מאשר הפעלת כוח קבוע, כנהוג בשיטות אחרות. כוח הפעימות, שנקבע באופן ממוחשב על ידי הרופא, ממריץ את זרימת הדם לרקמות התומכות בשיניים ומונע סיבוכים הכרוכים בהפעלת כוח קבוע, כמו דלקות וכאבים. המערכת מורכבת מפלטה פלסטית שקופה המותאמת למטופל אישית ומיוצרת בטכנולוגיות סריקה ותלת-ממד חדשות. בפלטה מובנה בלון סיליקון זעיר המתחבר ליחידת שליטה. יחידה זו מזרימה אוויר לבלון, הפועם באופן מחזורי קבוע ובכך מפעיל כוח מדויק ומתון על השיניים, הגורם כאמור לתזוזתן. יחידת השליטה מתעדת את מהלך הטיפול באמצעות כרטיס חכם. כך שכאשר מגיע המטופל לביקורת אצל הרופא, שולף זה האחרון את הנתונים מהכרטיס החכם ומתכנת את המשך הטיפול בהתאם להתקדמותו ולצורכי המטופל. הטכנולוגיה מתבססת על מחקרים רבים שמוכיחים כי שימוש בכוח פעימות יעיל ובריא יותר למטופל. הפעלת כוח פעימות אופטימלי ומבוקר על השיניים מאפשר להוריד את שעות הרכבת המכשיר לעשר שעות בלבד". הרופא המטפל לוקח מהמטופל מידות שיניים, שנשלחות למחלקת הייצור של החברה. הפלטה מיוצרת בהתאמה אישית למטופל על פי המצב הסופי הרצוי של השיניים, שנקבע מראש. הפלטה נמסרת למטופל והוא מקבל הדרכה באשר לאופן השימוש והתחזוקה. על המטופל להרכיב את הפלטה המחוברת ליחידת השליטה בשעות הערב ובזמן השינה. בביקורת, שנערכת אחת לחודש עד שלושה חודשים, מביא עמו המטופל את הפלטה ואת יחידת השליטה ובה הכרטיס החכם, המכיל את המידע על התקדמות הטיפול. בהתאם לממצאים, מתכנת הרופא מחדש את המערכת ומעדכן את המשך תוכנית הטיפול. לדברי החברה, המערכת מתאימה למטופלים בכל הגילים. הטיפול אורך 24-3 חודשים ונעשה באופן פרטי. "גשר" חשמלי ליישור השיניים בלילה הוא דוגמה לאבולוציה מהסוגים הבאים: 1. שיפור משמעותי ומתמיד בביצועי המוצר – פיתוח מערכות מוצר יותר "אידאליות". 2. הגדלת מידת הדינמיקה והגמישות של המוצר, הגברת יעילות הבקרה.

1
done
by
מיין לפי

ריינאייר, חברת התעופה לטיסות Low cost, הצליחה לייצר יתרון תחרותי ע"י יישום האסטרטגיה של Cost Leadership.

1
done
by
מיין לפי

המוצר החדש של HOT משיקה מוצר טלוויזיה אינטרנטי - בלי ממיר, חבילה מוזלת. Next - מותג הטלוויזיה חדש - מיועד לקהלים צעירים. ניתן יהיה לצפות בתכנים באמצעות מחשב, סמארטפון או טאבלט. 27.3.2017 דרמה בעולם הטלוויזיה. חברת הכבלים HOT מכריזה כעת על נקסט (Next) - מותג טלוויזיה חדש. המוצר החדש פונה לצעירים, סטודנטים ולקוחות בלי טלוויזיה - אנשים שכיום אינם מנויים לפלטפורמה רב ערוצית והסיכוי שיצטרפו לחבילה רב ערוצית מלאה הוא נמוך. HOT משיקה את Next עם שתי חבילות מוצרים, חבילה תוכן ישראלית בשם Next IL וחבילת תוכן זרה בשם Next Global, כל אחת במחיר של 49 שקל וניתן לרכוש את שתיהן במחיר מוזל של 69 שקל לחודש. חבילות הטלוויזיה החדשות מיועדות כאמור לקהלים צעירים. ניתן יהיה לצפות בתכנים באמצעות מחשב, סמארטפון או טאבלט. כמובן שלקוחות מתוחכמים יכולים "להזרים" את התכנים לטלוויזיה בסלון אך זו אינה מטרת החבילה. "בשנה וחצי האחרונות עשינו הרבה ניסיונות בעולם האונליין והעלינו תכנים באופן מסודר ל-ynet ול-youtube והגענו למיליוני צפיות באונליין", הסבירה מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין על המהלך. "יש בישראל כ-19% מהאוכלוסיה שאין להם טלוויזיה רב ערוצית והם יכולים להיות צופים שלנו (נתון זה אינו כולל ערבים וחרדים, א"ז). יצרנו עבורם מוצר דיגיטל שמיועד לצעירים, שהוא אונליין לגמרי, לאנשים שלא רוצים ממירים ובחבילות מחיר מאד אטרקטיביות". חבילות הטלוויזיה החדשות של HOT מבוססות על ה-VOD של החברה אך לא כל התכנים ב-VOD יעלו אוטומטית ל-Next. החברה מתחייבת להעלות מיד תכנים מבוקשים כמו פרקים של משחקי הכס. את Next ניתן להסביר בכך ש-HOT סובלת מנטישה עקבית בשנים האחרונות במוצר הטלוויזיה שלה, וכן לאור צמיחה וכניסת של פתרונות אונליין חדשים לשוק הישראלי: סלקום TV, נטפליקס ולאחרונה גם אמזון פריים. HOT מצפה להגיע לעשרות אלפי לקוחות בשירות החדש בשנה הראשונה מהשקתו. "בדרך כלל, בעולם, מי שמייצר חבילה כזו היא לא השחקנית הכי גדולה בענף", אמרה גרנות גולדשטיין. האם מוצר זה מתאים להגדרה של חדשנות מפריעה?

1
done
by
מיין לפי

צפוי כי, הקשר בין חדשנות ( innovation development), התקדמות השלבים של מחזור חיי המוצר ועלייה במכירות וברווחים הוא קשר חיובי. כלומר עלייה במדדי החדשנות, תגרום לשינוי ולעלייה בפרמטרים של שני האחרים.

1
done
by
מיין לפי

ומה אם נוותר על הטייס? ללא טייסים, "חברות הטיסה יוציאו הרבה פחות כסף על משכורות, אימוני סימולטור, ביטוח בריאות, מלונות ביעדי החניה וקצבאות פרישה", אומרת מרי קמינגס, חוקרת טיסות אוטונומיות מאוניברסיטת דיוק בדורהאם שבצפון קרוליינה. הדבר יביא למחירים זולים יותר של כרטיסי טיסה, וטיסה אוטומטית גם תהיה חסכונית יותר בדלק ותסייע לצמצם את העלויות ואת פליטת גז החממה. ומאחר שהקצה המחודד של המטוס כבר לא יהיה תפוס על ידי הטייסים, יוכלו הנוסעים במושבים הקדמיים ליהנות מנוף פנורמי מרהיב — תמורת תשלום קטן נוסף, כמובן. יש רק שאלה חשובה אחת: מה תרגישו כשתעלו למטוס שלא יושב בו טייס בתא הטייס? יותר מדי נורות אזהרה בלב המהפכה הזאת טמונה עובדה פשוטה: מחשבים מבצעים כיום חלק גדול כל כך מהפעולות בטיסה, עד שכמעט אין צורך שטייס ייקח לידיו את ההגאים. מחשבי טיסה אוטומטית יכולים להחליף את הטייס כשהמטוס מגיע לגובה 30 מטר בלבד מעל פני האדמה ולשמור על המהירות, הכיוון והגובה שהטייס מזין במערכת ניהול הטיסה. והמחשב מסוגל מזמן להתביית על משדר רדיו של מסלול נחיתה ולהנחית את המטוס באופן אוטומטי. אבל האוטומציה מביאה איתה אתגרים חדשים לטייסים. כשמחשבי הטייס האוטומטי נתקלים בסיטואציה שאינם מתוכנתים לטפל בה — נזק מבני פתאומי למטוס, למשל, או תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו אלה שהיו בטיסה 447 — הם עלולים להטיל פתאום את האחריות על הטייסים. הטייסים יכולים לפעמים לפרש לא נכון את היקף השליטה שהם מקבלים כשמתרחשת תקלה חמורה. העובדה שמחשבי תא הטייס עלולים להציף את הטייסים במבול של התרעות, רשימות מטלות והתרעות שמע ברגעים גורליים מסוכנת לא פחות. בנובמבר 2010, למשל, התפוצץ מנוע בטיסה 32 של חברת קוואנטס. במטוס היו 469 איש; בעקבות הפיצוץ נחתכו 650 כבלי בקרה, אבל כשהטייס ריצ'רד דה קרפיני ניסה להנחית את המטוס בסינגפור, הבזיקו על הצגים מולו ומול טייס המשנה 120 תפריטי הוראות שבילבלו אותם והפריעו להם לתפקד. מטוס ללא טייס היא דוגמה להפעלת שיטת ה trimming על מערכת מוצר קיימת המהווה מגנון ליצירת חדשנות.

1
done
by
מיין לפי

בתהליך יצירת יתרון תחרותי לפי המודל של פורטר, ניתן להשתמש באסטרטגיה של Cost leadership יחד עם Differentiation.

1
done
by
מיין לפי

לפניך המאמר המסכים המתקפלים בדרך. המסכים המתקפלים בדרך חברת LG הגישה פטנט למכשיר היברידי המשלב סמארטפון וטאבלט. הוא משיג את התואר הזה בזכות מסך מתקפל, פיצ'ר שעולם הטכנולוגיה מחכה לו בקוצר רוח 18.01.17 למרות שבמהלך השנים האחרונות אנחנו מקבלים באופן קבוע דיווחים על כך שאוטוטו, מגיע המכשיר הראשון עם מסך מתקפל או מסך גמיש, זה עדיין לא קרה. אבל בכל זאת, אם היינו צריכים להמר על השנה שבה בכל זאת זה יקרה, היינו מצביעים על שנת 2017 כשנה שבה סוף סוף נראה את זה קורה. המכשיר במצב סגור(צילום מסך) דיווחים בקוריאה, מדינה שככל הנראה תהיה זו שממנה תצא בשורת המסכים המתקפלים בזכות שתי ענקיות הטכנולוגיה, LG וסמסונג, מספרים לנו שכבר השנה נראה מוצרים המושקים עם מסך גמיש או מתקפל ואותן הערכות מדברות על היקף מכירות של כ-100 אלף יחידות כבר השנה. המכשיר במצב ביניים(צילום מסך) כעת, אנו מדווחים על בקשה חדשה לפטנט שהגישה חברת LG על מכשיר היברידי המשלב למעשה סמארטפון וטאבלט ואת היכולת הזו המכשיר משיג באמצעות מסך מתקפל, אשר במצבו המקופל הוא משמש כסמארטפון עם צג מגע וכאשר פותחים אותו הוא הופך לטאבלט עם מסך גדול יותר. כאשר המכשיר נמצא במצב מקופל, גם החזית וגם הגב שלו הם למעשה מסכים ובצד האחורי, לפי האיורים שהוגשו לועדת הפטנטים, נמצאת גם המצלמה שלו.. המכשיר במצב פתוח(צילום מסך) כמובן שאין עדיין שום פרטים קונקרטיים לגבי מועד השקה של מכשיר כזה, וייצור שלו יכול לקחת באופן תיאורטי גם כמה שנים, אבל אנחנו רוצים להאמין שהדיווחים שמציפים את הרשת לגבי הטכנולוגיה העתידנית, הם אכן מדויקים. חשוב לציין שברוב תערוכות הטכנולוגיה שביקרנו בהן בשנים האחרונות, הוצגו אבי טיפוס פועלים של מכשירים עם מסכים מתקפלים. החדשנות המתוארת במאמר היא מסוג: בחר את התשובה המתאימה ביותר.

1
done
by
מיין לפי

המצאת המדפסת התלת ממדית היא דוגמה לחדשנות

1
done
by
מיין לפי