Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

נפח צילינדר (Displacement Volume) שווה לנפח צילינדר בנקודה מתה עליונה כפול יחס דחיסה

1
done
by
מיין לפי
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
יחס דחיסה: r_c=V_max/V_min נפח צילינדר: V_d=V_max-V_min=V_t-V_c
by
by Omri Ziv
Omri Ziv 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 75
𝑉𝑑=𝑉1−𝑉2=𝑉2("rc" −1) מצגת 1 שקופית 19
by

בגזי פליטה של מנוע דיזל פחות פחממנים ופחמן חד חמצני לעומת מנוע בנזין

1
done
by
מיין לפי
by Kfir Langerman
Kfir Langerman -3 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 25
קל
by
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
מנוע דיזל עובד בתערובות עניות ועניות מאוד עם עודף חמצן ולכן פולט פחות פחמימנים ופחמן חד חמצני בגזי הפליטה. (במנוע בנזין היחס דחיסה נמוך יותר ולכן הטמפ' המרבית נמוכה יותר, כתוצאה מיכך נפלטים פחות תחמוצות חנקן וחלקיקים בגזי הפליטה).
by

קיים יחס ישיר בין לחץ אפקטיבי ממוצע לבלימה לבין נפח המנוע

1
done
by
מיין לפי
by Yogev Marom
Yogev Marom 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 0
קיים יחס הפוך bmep = Wi/ Vd
by
by Ella Koren
Ella Koren 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
"bemp - הפרמטר המתאים ביותר להשוואת מנועים מבחינת תכן, כי הוא לא תלוי בנפח המנוע ומהירות הסיבוב שלו." הרצאה 1 שקופית 32.
by

אם למנועי אוטו ולמנוע דיזל יש אותו יחס דחיסה, אז: נצילות אוטו < נצילות דיזל

1
done
by
מיין לפי
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
(?) "הסיבה לקח יחס דלק-אוויר במנוע בנזין (1:15) לבין יחס דלק-אוויר במנוע דיזל (1:20). אם ניקח שני מנועים בעלי אותו נפח, בעומס מרבי בצילנדר של מנוע בנזין נמצא יותר דלק ומשתחררת יותר אנרגיה. " (?)
by

מגדש טורבו מונע ע"י אוויר טרי הנכנס למנוע ונזרם על להבים של טורבינה לפני כניסתו לצילנדר

1
done
by
מיין לפי
by Gilad Gobits
Gilad Gobits 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 100
מונע על ידי הגזים שיצאו מפתח הפליטה בדרך לאגזוז
by

חסרון של מגדש טורבו - תלות של לחץ גדישה במהירות המנועה

1
done
by
מיין לפי
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 3 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
מגדש טורבו- מונע ע"י גזי פליטה הזורמים על להבים של טורבינה רדיאלית ומסובבים אותה. תלות של לחץ גדישה באנרגיה קינטית של גזי הפליטה ובכך במהירות סיבוב המנוע. מגדש על- אחוז מהספק המנוע הולך להנעת מגדש על, המגדש יכול לספק אוויר בלחץ גבוה בכל טווח המהירויות של המנוע.
by

מזרק משולב משאבה משמש ככלי להזרקת דלק רק במנועי דיזל

1
done
by
מיין לפי

מנוע דיזל בעל תא בעירה פתוח חסכוני יותר לעומת מנוע דיזל בעל תא בעירה מחולק

1
done
by
מיין לפי
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
תאים מחולקים (הזרקת דלק לא ישירה) - תא קדם בעירה, תא מערבולת: תא מערבולת: במהלך הדחיסה האוויר נדחף לתוך תא מערבולת בכיוון משיק לדופן ובכך בתא נוצרת תנועת מערובלת, הבעירה מתחילה בתא המערבולת. תוצרים חמים של הבעירה וטיפות הדלק הלא שרופות יוצאים חזרה לצילינדר והבעירה נמשכת שם. יתרונות: עבודה שקטה יותר, אין דרישות גבוהות לאיכות תרסיס הדלק (הזרקה בלחצים יחסית נמוכים דרך מזרקים עם נחיר אחד), המנוע רב דלקי. חסרונות: מהירויות הזורם בשני הכיוונים גבוהות מאוד, לכן קיימים איבודי חופ יחסית גובים לדפנות, התנעה בטמפ' נמוכה יותר קש, בד"כ דורש מצת להתנעה, *** צריכת דלק גבוהה יותר בהשוואה לתאים פתוחים*** [תא קדם בעירה באופן עקרוני דומה לתא מערבולת, אבל גודל יחסי של תא קדם בעירה קטם יותר וכ-80% של אנרגיית החום משתחררת לצילינדר]
by
by Dolev Papo
Dolev Papo 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 106
מצגת 7 שקופית 10
by

במנוע דיזל בעל תא פתוח עם עוצמת המערבולת נמוכה, תרסיס הדלק פוגע בדפנות התא ונוצרת שכבת הדלק על הדופן

1
done
by
מיין לפי
by Rotem Sokolovsky
Rotem Sokolovsky 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 45
סילון של דלק לא מגיע לדפנות הצילינדר ופני הבוכנה, מתאדה בנפח הצילינדר.
by
by Gilad Gobits
Gilad Gobits 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 100
קורה עם מערבולת גבוהה
by

בתא בעירה בצורה טריז (Wedge Combustion Chamber) המצת לא ממוקם במרכז התא

1
done
by
מיין לפי
by Gilad Gobits
Gilad Gobits 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 100
המצת ממוקם בצד עבה של הטריז (בדופן קצרה).
by
by Omri Ziv
Omri Ziv 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 75
מצגת 6 שקופית 19
by