Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כאשר אוכלוסיה מגיעה לכושר הנשיאה שלה, מה מהמשפטים הבאים אינו נכון?

1
done
by
מיין לפי

במחקר שבחן את סיכויי השרידות של איילים בצפון אמריקה מצאו החוקרים שבמשך שבע השנים הראשונות לחיים שרידות האיילים קבועה (פחות או יותר). לאחר שהאיילים עוברים את גיל 7 שרידותם מתחילה לרדת בצורה תלולה. מצב זה מייצג עקומת שרידות:

1
done
by
מיין לפי

במחקר שנערך בשנת 2002 מצאו החוקרים קשר הפוך בין מספר הזרעים לצמח (בממוצע) לבין גודל הזרעים בממוצע. מצב זה מעיד על:

1
done
by
מיין לפי

במערכת טבעית 3 מיני יונקים קטנים אוכלי זרעים השונים מעט בגודלם הפיזי (A- הכי גדולים, B - בינוניים, C- קטנים). במהלך המחקר השאירו החוקרים את אוכלוסית A קבועה ואילו אוכלוסית מין B צומצמה בצורה מלאכותית באופן דרמטי (קרוב ל-0). החוקרים לא התערבו בגודל אוכ' C, וזו החלה לגדול ושינתה את שעות הפעילות לשעות אופטימליות. מחקר זה מעיד על:

1
done
by
מיין לפי

המודל הקלאסי של Milchunas 1998 מציע השפעה שונה של מרעה על מכוון חברת הצומח וזאת כתלות בתנאי האקלים ובהיסטורית הרעיה בשטח. בהתאם למודל זה

1
done
by
מיין לפי

בשנות ה50 החל ניסוי ארוך טווח בהר מירון אשר נמצא באזור בעל אקלים ים תיכוני לח. במהלך הניסוי מדדו החוקרים מגוון מיני צומח ומגוון מיני זוחלים בחלקות שהיו תחת לחץ רעיה קבוע של צאן. במהלך הניסוי נמנעה כניסת עדרי צאן לחלק מהחלקות ואילו בחלקות אחרות הרעיה נמשכה כרגיל. לאחר עשרות שנים חזרו החוקרים לחלקות לבדוק את חברת הצומח וחברת הזוחלים ולהשוות את הממצאים בין החלקות בהם נמשכה רעיה לחלקות ללא רעיה. בהתבסס על הידע שלכם, עזרו לחוקרים לנסח השערה לתוצאות החזויות:

1
done
by
מיין לפי

באי christmas island, ישנם מספר מינים של שחפיות אולם גודל המקור של כול מין שונה. מידה זה:

1
done
by
מיין לפי

אחת התגובות הפונקציונליות ביחסי טורף-נטרף הינה תגובה פונקציונלית מטיפוס III. תגובה זו מתרחשת בעיקר כתוצאה מ:

1
done
by
מיין לפי

קבוצת חוקרים דגמה בשדה שני מיני מכרסמים אשר ניזונים ממשאבים שונים והופתעה לגלות שצפיפותם ירדה כאשר נצפו באותו בית גידול. מצב זה נובע מ:

1
done
by
מיין לפי

במחקר שנערך בחולות קיסריה מצאו החוקרים שינוי בחברת הצומח וזאת במקביל לשינוי בקרקע. מצב זה מעיד על:

1
done
by
מיין לפי