Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחולה הסובל מגידול המפריש באופן בלתי מבוקר אינסולין, אחרי צום של לילה נמצא בדם (בהשוואה לאדם בריא):

1
done
החולה נמצא בתחושת רעב תמידית. לכן התאים יצרכו את כל מה שהם פוגשים - גלוקוז, ח.שומן חופשיות וגופי קטון.
by
מיין לפי

כמה סיבובים של מערכת חימצון β של חומצות שומן נחוצים לחמצון מלא של ח.שומן רוויה בת 24 פחמנים:

1
done
by
מיין לפי

חומצות שומן שסונתזו, אינן מפורקות מיד בעיקר בגלל:

1
done
by
מיין לפי

לחולה הסובל מכבד מוגדל, היפוגליקמיה וחמצת לקטית נעשתה ביופסיית כבד ונבדקה פעילות G6Pase על הומוגנט טרי ולאחר 3 הקפאות והפשרות. התוצאות שהתקבלו מתוארות בטבלה. פעילות G6Pase (מיקרומול/מ"ג חלבון לשעה) G6Pase = Glucose-6-phosphatase ER = Endoplasmic reticulum מתוך תוצאות אלו, ניתן להסיק כי החולה סובל מ:

1
done
by
מיין לפי

תרחיף מיטכונדריות משריר של חולה הסובל מחולשת שרירים הודגרה עם סובסטרטים שונים בנוכחות ובחוסר דיניטרופנול (DNP) והתקבלו התוצאות המתוארות בטבלה. נראה מתוצאות אלה כי החולה סובל מפגם ב:

1
done
by
מיין לפי

ביופסית כבד נלקחה מאדם בריא ומחולה עם מחלת כבד . לאחר 8 שעות צום, בודד גליקוגן נקי מהכבד והודגרה כמות זהה של גליקוגן, מחולה ומבריא, עם פוספורילז ממקור מסחרי. נעשה מעקב אחר שחרור G1P למדיום כפונקציה של זמן, ונצפו התוצאות המתוארות בגרף. מהו הפגם האנזימתי הסביר ביותר בחולה זה?

1
done
by
מיין לפי

תינוק סובל מחמצת לקטית. בדוגמת עור נלקחו פיברובלסטים, הודגרו עם סובסטרטים שונים וכמות ה-CO2 שהשתחרר נמדדה, בהשוואה לדוגמת ביקורת (היחידות: μ mole/g/h ). התוצאות שהתקבלו מתוארות בטבלה. DNP=2,4 Dinitrophenol. מתוצאות אלו ניתן לקבוע כי התינוק סובל מפגם ב:

1
done
by
מיין לפי

תינוק הגיע לביה"ח בגלל התכווצויות . בחדר מיון נמצא כי הוא סובל מדלקת אוזניים, וריכוז הגלוקוז בדמו נמצא כ-18 mg%. ניתן לו מיד גלוקוז והוא אושפז. לאחר 8 שעות צום ניתן לו גלוקגון ולא התקבלה עליה ברמת הגלוקוז בדם. לעומת זאת במתן גלוקגון שעה לאחר האוכל, רמת הגלוקוז בדם עלתה ב-60 מ"ג% תוך 1/2 שעה. מתוך כך ניתן להסיק כי התינוק סובל מ:

1
done
by
מיין לפי

התרופה גלוקופאג' (metformin) מאקטבת את האנזים AMPK (AMP-activated protein kinase) בכבד, והוצע שאפקט זה של התרופה תורם לפעילותה להורדת רמת הגלוקוז וכבד שומני בחולים סוכרתיים. איזה מהמנגנונים הבאים מסביר את השפעת גלוקופאג' על רמת הגלוקוז והסיכון לכבד שומני :

1
done
by
מיין לפי

בתהליך השפעול של hormone sensitive lipase ע"י גלוקגון ניתן להבחין בתאי השומן בתהליכים הבאים: א. שפעול של PKA ב. עלייה ברמות cAMP ג. החלפת GDP ב-GTP בחלבונים הקשורים לרצפטור לגלוקוגן ד. שיפעול אדנילאט ציקלאז מהו סדר האירועים הנכון (מימין לשמאל)?

1
done
by
מיין לפי