Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

שני זני חולדות הושמו בתנאי צום למשך 8 שעות. לאחר מכן, נבדקה רמת הגלוקוז, ושעה וחצי אחר כך (בזמן 0) הוזרקה להן מנת גלוקוז, ורמת הגלוקו בדם נבדקה כל 30-60 דקות למשך 3 השעות הבאות. מה עשוי להסביר את ההבדל בין קבוצת החולדות, המיוצגות ע״י הריבועים, בהשוואה לחולדות הביקורת, המיוצגות ע״י המשולשים? התוצאות מובאות בגרף הבא:

1
done
by
מיין לפי

באילו תנאים במיטוכונדריה נמצא עליה בייצור OAA מפירובאט?

1
done
by
מיין לפי

תוספת מעכב ATP-synthase לתרחיף מיטוכונדריאלי גרמה לעיכוב הזירחון החמצני. כאשר התרחיף טופל בו זמנית במעכב ATP-synthase וחומר מפר צימוד. איזה מן התהליכים הבאים התרחש יחסית לטיפול תוספת מעכב ATP-synthase בלבד?

1
done
by
מיין לפי

במצב שובע ההורמון אינסולין דומיננטי בדם. עקב כך, בחלק גדול מתאי הגוף גליקוליזה תואץ. באיזה מהתאים הבאים אינסולין יאיץ גליקוליזה באופן משמעותי לעומת הקצב שלה במצב צום?

1
done
בתאי כבד מתרחשת גלוקונאוגנזה- ייצור גלוקוז והנעת הגליקוליזה. בתאים שלא מסוגלים לייצר גלוקוז ולשמור על פעולת גליקוליזה תקינה- בעת צום תהיה פעילות מוגברת כדי למצות את המשאבים הדלים.
by
מיין לפי

מתן פרוקטוז לחולה הסובל מהיפוגליקמיה הדגים העדר עליה בגלוקוז בדם. אולם, שימוש בפרוקטוז רדיואקטיבי באותה בדיקה הדגים, בכל זאת, פחמנים מסומנים במטבוליטים גליקוליטיים (בתהליך הגליקוליזה). איזה אנזים חשוד כפגום בחולה זה?

1
done
G6Pase הוא האנזים הגורם להוצאת גלוקוז מתוך התא (כבד) אל מחזור הדם.
by
מיין לפי

נלקחה ביופסיה מרקמת שריר של חולה במחלה נדירה. בבדיקת התאים נתגלו מיטוכונדריות מוגדלות. פעילות ATP synthase (משאבת הפרוטונים) של המיטוכונדריה הייתה גדולה פי 7 בהשוואה לתאים נורמליים. המסקנה מתוצאות הבדיקה הייתה הפרת צימוד של שרשרת מעבר האלקטרונים בחולה. איזה מהמשפטים הבאים ביחס לחולה זה הוא הנכון ביותר?

1
done
by
מיין לפי

חוסר פעילות של איזה מהחלבונים הבאים יגרום להיפר-גליקמיה אחרי האוכל, ולהיפו-גליקמיה בפרק הזמן שבין ארוחות וגם בצום של לילה?

1
done
Glut-2 מתפקד כסנסור ורגולטור להפרשת אינסולין\גלוקגון כתלות בנוכחות גלוקוז.
by
מיין לפי

לאחר שחולה התלונן על חולשה כללית, נשלחה ביופסיית שומן לבדיקה במעבדה. לפי הבדיקה, יחס P/O של המיטוכונדריה בתאים של החולה נמוך לעומת הביקורת. במה יש לחשוד?

1
done
by
מיין לפי

חולים במחלת טנג׳יר (Tangier) סובלים מ:

1
done
by
מיין לפי

קצב צריכת חמצן נמדד בתרבית תאי כבד שנלקחה מביופסיה של חולה. התאים הודגרו עם פירובאט, גלוטמאט או סוקצינאט+רוטנון (ביחד) התוצאות מובאות בטבלה. איזה מהאנזימים הבאים פגום אצל החולה? רוטנון=מעכב קומפלקס I.

1
done
by
מיין לפי