Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחולה הסובל מחולשת שרירים נמצאה רמה גבוהה של חומצות שומן חופשיות (3.5mM) לאחר צום של לילה. רמות אצטואצטtט ו- β הידרוקסיבוטיראט היו מתחת לאפשרות הבדיקה. כל הסיבות הבאות יכולות להתאים לתמונה זו, פרט לחוסר ב:

1
done
by
מיין לפי

תינוק בן חודש הובהל לחדר מיון כשהוא מחוסר הכרה . בבדיקה פיזיקלית נמצא חוסר טונוס שרירי וכבד מוגדל. בבדיקת דם בצום של 12 שעות, במהלך אישפוזו, הערכים שנמצאו מוצגים בטבלה. בדיקת השתן הייתה חיובית לגופי קטון. איזה פגם סובל החולה?

1
done
by
מיין לפי

נערך מעקב אחר פעילות ה HMGCoA-Reductase - בפיברובלסטים של אדם בריא בנוכחות ריכוזים עולים של LDL. התוצאות מוצגות בגרף המצורף. איזו עקומה התקבלה?

1
done
by
מיין לפי

איזה מהמשפטים הבאים הדנים בגלוקוז-6-פוספט דהידרוגנז אינו נכון?

1
done
by
מיין לפי

הוזרק הורמון ונבדקו הפעילויות המטבוליות המצוינות בגרף והתקבלו התוצאות הבאות. ההורמון שהוזרק פועל כמו (יש לבחור תשובה אחת)?

1
done
by
מיין לפי

תאי שריר הודגרו עם גלוקוז, בנוכחות או בהעדר חמצן. מדיום התאים נאסף לאחר שעה ונבדקו ריכוזי גלוקוז, לקטאט ופירובאט. איזו מהתוצאות הבאות צפויה להתאים לניסוי? שימו לב כי עבור המדדים הבאים מוצג השינוי בריכוז במדיום התאים שהודגר בחוסר חמצן לעומת ריכוז במדיום שהודגר עם חמצן.

1
done
אחרי שעה עדיין ריכוז הגלוקוז יהיה נמוך לאחר ניצולו ע"י תאי השריר. בהדגרה של תאי שריר בלבד, אין עזרה של כבד בגליקונאוגנזה, לאחר שיאזל המלאי הקיים בצלחת. ללא נוכחות חמצן יווצר יותר לקטאט, לכן היחס יהיה גבוה.
by
מיין לפי

בדמו של חולה בן 45 הסובל מהשמנת יתר (obesity) התגלו רמות גלוקוז גבוהות מ-140 בדם, לאחר צום של לילה. הרופא שחשד כי בבדיקת הדם הייתה בעיה טכנית התבונן בבדיקת דם של החולה בהשוואה לאדם בריא מלפני חודשיים וראה את התוצאה המתוארת בגרף. איזה מצב פיזיולוגי של החולה ייתכן על בסיס הנתונים?

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים צפוי בחסר בקרניטין?

1
done
by
מיין לפי

מנגנון הפעולה של סטטינים (Lovalip) בהורדת רמת הכולסטרול הוא:

1
done
by
מיין לפי

איזה מהמשפטים הבאים אינו נכון?

1
done
by
מיין לפי