Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בגרף הבא נתונים ריכוזים של ח.שומן חופשיות וגפי הקטון: ß- hydroxybutyrate ו-acetoacetate כפונקציה של ימי צום. מה מלמד היחס בין שני גופי הקטון?

1
done
by
מיין לפי

הגרפים הבאים מתארים את הפעילות של האנזים PFK-1 כתלות בריכוזים עולים של F6P (פרוקטוז 6 פוספאט) בנוכחות מודולטורים אלוסטריים של האנזים. נוכחותו של אחד המודולטורים יכולה להשפיע על הקינטיקה של PFK-1, כמתואר בגרף הכחול והאדום כתלות בריכוז המודולטור. באיזה מודולטור מדובר?

1
done
by
מיין לפי

מעגל הפנטוזות יכול לשמש לכל המטרות הבאות פרט ל-

1
done
by
מיין לפי

חולה בן 50 הגיע לחדר מיון ובדמו רמות גבוהות של גלוקוז. החולה אובחן לאחר בדיקות נוספות כחולה בסכרת סוג 2 (Type 2 diabetes). החולה הסכים להצטרף למחקר הבודק פעילות ושינויים ברצפטור לאינסולין בקרב חולי סכרת סוג 2. במחקר נבדק הרצפטור לאינסולין שבודד מהחולה ונמצא שהרצפטור תקין לחלוטין הן מבחינת הפעילות, המבנה החיצוני והרצף החלבוני. הרצפטור היה זהה לזה שנלקח מאדם בריא. מהו ההסבר הסביר ביותר לתוצאות?

1
done
by
מיין לפי

בשנים האחרונות מומלץ לא להגביל, באופן קיצוני, אכילת מזונות טבעיים המכילים כולסטרול, כגון ביצים. איזה מהמנגנונים הבאים מהווה את הסיבה להמלצה תזונתית זו?

1
done
by
מיין לפי

ריכוזו בדם של איזה מהחומרים הבאים ירד בדיאטת דלת חלבון בהשוואה לדיאטה מאוזנת, ויעלה בצום.

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

בחולה עם חסימה בצינור המרה, איזה אנזים ידגים ירידה פתולוגית בפעילותו במהלך ארוחה עתירת שומנים?

1
done
by
מיין לפי

18. בבדיקת סוכר לאחר צום של לילה נמצאה רמת סוכר זהה של mg% 130 אצל שני מטופלים בני 52. שני המטופלים התנדבו לקיים בדיקה נוספת כחלק ממחקר אותו ביצע הרופא. על סמך הבדלים בין שני המטופלים בבדיקה הנוספת החליט הרופא על טיפול תרופתי לסכרת סוג II למטופל אחד בעוד שלמטופל השני הומלץ על פעילות ספורטיבית, שינוי הרגלי אכילה והמשך מעקב כדי לטפל גם אצלו בסוכרת מסוג II. מהי הבדיקה הנוספת אותה ביצע הרופא על מנת לקבל את ההחלטה?

1
done
by
מיין לפי

חולה PKU שתה משקה המכיל אספרטיים וגילה כי לשתן שלו ריח מיוחד. ממה נובע הריח?

1
done
by
מיין לפי

תת פעילות של האנזים HSL תלווה ב-

1
done
by
מיין לפי