Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

1. להלן נתונים שנמדדו במשק בשנת 2012 (במיליוני ₪): עודף יבוא-60, צריכה פרטית-800, חיסכון אישי-200, חיסכון עסקי-100, מס הכנסה-350, תשלומי העברה-50, הגירעון בתקציב הממשלה-150. כמו כן נתון שאין השקעה ציבורית ואין מסים עקיפים. מנתונים אלו ניתן להסיק כי בשנת 2012:

1
done
by
מיין לפי

2. מנתוני החשבונאות הלאומית של השנה האחרונה עולה כי במהלך השנה: • התוצר הלאומי גדל. • הצריכה הציבורית לא השתנתה. • המסים הישירים ברוטו והמסים העקיפים נטו לא השתנו. • תשלומי ההעברה גדלו. • החיסכון האישי ירד • החיסכון העסקי לא השתנה. • עודף היבוא לא השתנה. מנתונים אלו ניתן להסיק כי:

1
done
by
מיין לפי

3. שוק הכסף נמצא בשווי משקל. הבנק המרכזי קנה אג"ח מהציבור. מכאן ניתן להסיק כי הריבית תרד בשיעור גדול יותר ככל ש:

1
done
by
מיין לפי

4. משק סגור נמצא בשווי משקל. ידוע שהצריכה הפרטית תלויה רק בהכנסה הפנויה וההשקעה תלויה הן בתוצר והן בריבית. כעת הממשלה החליטה להוריד את המיסים. כתוצאה מכך:

1
done
by
מיין לפי

5. נתון משק סגור בשווי משקל של אבטלה. מכאן ניתן להסיק כי:

1
done
by
מיין לפי

6. משק פתוח נמצא בשווי משקל באבטלה. במשק קיים משטר של שער חליפין קבוע ויש עודף ייבוא. ידוע שהצריכה הפרטית תלויה רק בהכנסה הפנויה ואילו ההשקעה תלויה גם בתוצר וגם בריבית. כעת החליטו הפירמות להגדיל את השקעתם ב-100 עבור כל רמה של תוצר. כתוצאה מכך:

1
done
by
מיין לפי

7. נתון משק פתוח בשווי משקל. במשק קיים משטר של שער חליפין קבוע ויש עודף ייבוא. ידוע שהצריכה הפרטית תלויה רק בהכנסה הפנויה ואילו ההשקעה תלויה גם בתוצר וגם בריבית. נתון שעקב אופטימיות של הצרכנים הפרטיים הם הגדילו את הצריכה הפרטית ב-100 ₪ עבור כל רמה של הכנסה. מכאן ניתן להסיק כי:

1
done
by
מיין לפי

8. במדינה א' יחס הרזרבה הקיים על פיקדונות העו"ש הוא 0.25.הממשלה לוותה מהבנק המרכזי 100 מיליון ₪ לשם מימון הוצאותיה. במקביל הציבור הגדיל את המזומן שבידיו ב-20 מיליון ₪. הבנק המרכזי מעוניין שלא יחול שינוי בכמות הכסף במשק לפיכך:

1
done
by
מיין לפי

9. להלן פרוט עסקאות שבוצעו בשנה האחרונה בישראל (המספרים אינם נתונים אמיתיים) • חברה אמריקאית קנתה בניין משרדים בישראל בסכום של 100 מיליון דולר במזומן. • איש עסקים ישראלי רכש בית מלון בארה"ב בסכום של 20 מיליון דולר. מחצית הסכום שולם מיד במזומן והיתרה מומנה באשראי. • יצואנים ישראלים מכרו סחורות לחו"ל בסכום של 300 מיליון דולר.200 מיליון דולר שולמו מיד במזומן והיתרה מומנה באשראי. • יזם ישראלי החזיר חוב לבנק מחו"ל בסך 30 מיליון דולר וכן שילם לבנק מחו"ל תשלום ריבית אחרון על החוב בסך 3 מיליון דולר. כל התשלומים בוצעו במזומן. • ממשלת ישראל רכשה מארה"ב ציוד צבאי בסך 180 מיליון דולר. מחצית מהסכום שולם במזומן ומחצית התקבל כמענק ממשלת ארה"ב. להלן 3 טענות: i. בחשבון הסחורות והשירותים יש עודף של 207 מיליון דולר. ii. יתרות המט"ח של המשק עלו ב-167 מיליון דולר. iii. בחשבון ההון קיים גירעון בסך 40 מיליון דולר.

1
done
by
מיין לפי

10. במדינה מסוימת ישנן 1,000 משפחות.500 משפחות משתכרות שכר של 4,000 ₪ (משפחות עניות) ו-500 משפחות משתכרות שכר של 12,000 ₪ (משפחות עשירות). במצב המוצא הממשלה לא לוקחת כלל מיסים. כעת החליטה הממשלה לגבות 800 ₪ מהמשפחות העניות ולגבות 1,800 ₪ מהמשפחות העשירות. מכאן ניתן להסיק כי:

1
done
by
מיין לפי