Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

להלן כל העסקאות הבינלאומיות שנערכו במשק במהלך שנת 2005: 1) ממשלת ישראל פרעה חובות לבנקים זרים בסכום של 200 מיליון דולר ושילמה 20 מיליון דולר תשלומי ריבית על יתרת החוב. 2) חברת אסם מכרה לחברה אירופאית ממתקים וחטיפים בשווי 100 מיליון דולר, חצי מהעסקה בוצעה במזומן והיתרה באשראי. כמו כן שלמה החברה האירופאית חוב של 10 מיליון דולר עבור אשראי שניתן לה על ידי אסם בעסקה לפני שנתיים. 3) חברת החשמל שילמה 50 מיליון דולר עבור פחם שנרכש מחברה בריטית וכן 5 מיליון דולר נוספים לחברת הספנות הקנדית תמורת הובלת הפחם לתחנת הכוח באשדוד. 4) צה"ל קיבל מהאיחוד האירופי 4 מערכות מיגון חדשות לצורך הערכות למצב החדש בשטחים. שווי כל מערכת 5 מיליון דולר. ענה על סמך הנתונים:

1
done
by
מיין לפי

כיום תושבי המדינה משתמשים לתשלום בשקים או במזומן. בעקבות הכנסת כסף אלקטרוני המאפשר חיוב חשבון הבנק באופן מיידי, הפסיק הציבור להחזיק מזומנים בכיסו. התוצאה תהיה:

1
done
by
מיין לפי

2. הציבור נוהג לשלם עבור קניות קטנות במזומן. לשם כך הוא זקוק ל- 100 מיליון ש"ח. במשק בסיס הכסף הוא 300 מיליון ש"ח, ויחס הרזרבה החוקי הקיים בבנקים הוא 20%. עתה צפויה עליית מחירים כללית של 20% שבעקבותיה צפוי שהציבור יגדיל את כמות המזומנים שבכיסיו, בהתאם לעליית המחירים. הבנק המרכזי מעוניין לשמור את כמות הכסף הנומינלית ללא שינוי. לשם כך עליו :

1
done
by
מיין לפי

להלן נתונים הידועים על מערכת הבנקאות במשק בשנת 2004: בסיס הכסף - 1,000 ש"ח. מזומן בידי הציבור - 400 ש"ח. יחס הרזרבה הדרוש כנגד פיקדונות עו"ש הוא 20%. בעקבות פשיטת רגל של הבנק למסחר החליט המפקח על הבנקים על העלאת יחס הרזרבה ל 40%. כמו כן ידוע שפשיטת הרגל גרמה למשבר אמון של הציבור בבנקים אשר תתבטא בעליה של 50% ברמת המזומן בידי הציבור. מה צריך הבנק המרכזי לעשות בכדי לשמור שכמות הכסף במשק לא תשתנה בשנה הבאה:

1
done
by
מיין לפי

עירוי חיצוני שלילי של 2,500 ש"ח יקטין את כמות הכסף ב- 6,000 ש"ח כאשר :

1
done
by
מיין לפי

1. עליית שער הריבית במשק :

1
done
by
מיין לפי

לפניך ארבעה צירופי מדיניות. בחר את הצירוף שכל מרכיביו משפיעים באותו כיוון על הביקוש המצרפי.

1
done
by
מיין לפי

על פי "פרדוקס החיסכון" כאשר הנטייה השולית להשקיע גדולה מ - 0 :

1
done
by
מיין לפי

נתון משק בשיווי משקל בתנאי תעסוקה מלאה. הורדת כמות הכסף ב- 10% תביא ל -

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור עם הפונקציות הבאות : S = -100 + 0.2Yd החיסכון הפרטי - G = 150 הצריכה הציבורית - I = 130 + 0.1Y ההשקעות - T = מסים - 100

1
done
by
מיין לפי