Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

משק סגור נמצא בשיווי משקל באבטלה. במשק שני סוגים של משפחות - A ו-B. לכל המשפחות נטייה שולית לצרוך קבועה, אך הנטייה השולית לצרוך של משפחות מסוג A גדולה מזו של משפחות מסוג B (כלומר: MPCA > MPCB). הממשלה ביצעה רפורמה במס ההכנסה, כך שסכום המסים הנגבים ממשפחות מסוג A גדל ואילו סכום המסים הנגבים ממשפחות מסוג B קטן, כך שסך המס לא השתנה. כתוצאה מהרפורמה:

1
done
by
מיין לפי

במשק סגור הנמצא בתעסוקה מלאה הנטייה השולית לצרוך היא 0.8. המשק סובל מלחצים אינפלציוניים (הפער האינפלציוני בסך 20 מיליוני ש"ח). הממשלה מציעה שתי אפשרויות לפתרון המצב: הצעה (1): הטלה של מסים ישירים בסך 20 מיליון ש"ח, ולהשתמש בכסף לבניית יח' דיור בר-השגה לזוגות צעירים. הצעה (2): הטלה של מסים ישירים בסך של 25 מיליוני ש"ח וליצור עודף בתקציב הממשלה.

1
done
by
מיין לפי

נתון משק המצוי באבטלה עמוקה. הממשלה שומרת על מדיניות של תקציב מאוזן. לאור דרישת הציבור והבחירות המתקרבות החליטה הממשלה להקטין את המיסים ב- 20 מיליון ש"ח, תוך שמירה על תקציב מאוזן. מכאן:

1
done
by
מיין לפי

במשק סגור עם השקעה קבועה, הנטייה השולית לצרוך הנה 0.6. מהי המדיניות שתגרום לגידול התוצר במשק?

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור שבו הבנק המרכזי קובע את הריבית במשק. כל הנתונים במיליוני ש"ח. כמו כן נתון כי פונקציית הביקוש להשקעות מורכבת מפירמה אחת הבוחנת את תכניות ההשקעה הבאות : תכנית השקעה היום תקבול נקי בעוד שנה t = 0 t = 1 A 650 700 B 600 700 C 800 900 D 500 545 ידוע כי כאשר הריבית במשק היא 8% המשק מצוי בפער תוצר של 600. מכאן ניתן להסיק כי

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור ללא ממשלה, בו ידוע כי הנטייה השולית לצרוך היא 0.6, וכי הנטייה השולית להשקיע היא 0.2. מכאן ניתן לקבוע כי:

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור, בו קיים גרעון ממשלתי, ההשקעה קבועה והמשק נמצא בשיווי משקל באבטלה. הפרטים מחליטים להגדיל את החיסכון הפרטי בכל רמת הכנסה ב- 100 ש"ח.

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור המצוי בשיווי משקל באבטלה. ידוע כי פער התוצר הוא 250. הנטייה השולית לצרוך היא 0.7, הנטייה השולית להשקיע חיובית, שער הריבית קבוע. המס במשק קבוע והממשלה שומרת תמיד על תקציב מאוזן. הממשלה החליטה להגדיל הוצאותיה (הצריכה הציבורית) בכדי להגיע לתעסוקה מלאה. כדי להשיג את מטרתה על הממשלה:

1
done
by
מיין לפי

נתון משק סגור, המצוי בשיווי משקל באבטלה. גודל הפער הדיפלציוני הנו 500 מיליון ש"ח. הנטייה השולית לצרוך של הפרטים במשק שווה ל - 0.75. הממשלה החליטה להגדיל את הוצאותיה ב - 250 מיליון ש"ח, תוך שהיא מנהיגה מדיוניות של תקציב מאוזן. ניתן לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

מערכת הבנקים המסחריים שומרת על יחס רזרבה של 20%. הממשלה לוותה מהבנק המרכזי 100 אלף ש"ח לשם מימון גידול בהוצאותיה. בו זמנית הציבור שינה את העדפותיו והוא מעונין כעת להקטין את המזומן שהוא מחזיק בידיו בסכום של 15 אלף ש"ח. אם הבנק המרכזי מעונין שכתוצאה משינויים אלה לא יחול שינוי בכמות הכסף עליו:

1
done
by
מיין לפי