Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

גיא מתוח מאוד עקב קידומו לתפקיד בכיר יותר בארגון בו הוא עובד כבר במשך 10 שנים, שכן הוא חושש שלא יעמוד בסטנדרטים הדרושים לביצוע התפקיד. אילו מהבאים מהווה דוגמא להתמודדות ממוקדת רגש עם מצב הלחץ?

1
done
by
מיין לפי

מנהל הצוות חושד באחד מחברי הצוות כי המריד את יתר העובדים נגדו. איזו מהטכניקות הבאות היא טכניקת התמודדות ממוקדת בעיה מצד המנהל?

1
mood
by
מיין לפי

מנהל הצוות חושד באחד מחברי הצוות כי המריד את יתר העובדים נגדו והוא מאוד מוטרד מהעניין. איזו מהטכניקות הבאות היא טכניקת התמודדות ממוקדת רגש מצד המנהל?

1
done
by
מיין לפי

לפני כעשר שנים, יוסי עבד כפועל ייצור במפעל בדרום הארץ. לאחר מספר שנים עבר להיות פועל ייצור במפעל מקביל בצפון הארץ ושם הפך להיות - מנהל הייצור במפעל. מה מהבאים ניתן לטעון לגבי יוסי במושגי קריירה?

1
done
by
מיין לפי

על פי סופר וסוויקס, באיזה שלב מתחילה התפתחות האינטלגנציה הרגשית?

1
done
by
מיין לפי

חברת מזון בינלאומית החלה למכור בייקון (כותלי חזיר) בסניפיה בארה"ב, אך לא בסניפיה בישראל. רגישות זאת יכולה להצביע בסבירות הגבוהה ביותר על מבנה ארגוני:

1
mood
by
מיין לפי

מה מהבאים הוא חיסרון אופייני למבנה המטריציוני:

1
done
יתרונות: גמישות בשימוש בכוח אדם גמישות בהיענות לצרכי הסביבה עידוד תקשורת אינטנסיבית ותיאום התאמה טובה חסרונות: קשיים בתאום קונפליקט עומס
by
מיין לפי

חברת פלסטיקה מתמחה בייצור לוחות אקריליים למבנים ולתעשייה, למספר קטן של לקוחות גדולים. הייצור מחייב סטנדרטיזציה גבוהה. המבנה הארגוני המומלץ לחברה זו יהיה:

1
done
by
מיין לפי

חברה ישראלית צעירה פיתחה מוצר ייחודי לשוק הברזילאי. גרעין החברה מנה מספר מהנדסים שהעדיפו להישאר יחד כגוף מקצועי, מצומצם, על מנת להוזיל את העלויות של החברה ולשמור על ערך מוסף ייחודי. עם זאת, הם רצו לשווק את מוצרם בשוק הברזילאי במינימום עלויות. המבנה הארגוני המתאים ביותר עבור דרישותיהם אלו הוא:

1
done
by
מיין לפי

בקטע הבא מצוטט משפט מתוך ראיון עיתונאי שנערך עם קמפראד, מייסד איקאה. קראו את הקטע וענו על השאלה אחריו. "... קמפראד ובני משפחתו חיים בשווייץ. הוא מחזיק אחוזה בשוודיה וכרם בצרפת, אבל נוהג בוולוו יד שנייה, נוסע במחלקת התיירים, מתמקח בשוק המקומי, מעודד את עובדי איקאה לכתוב על שני צדי הדף, ונודע כמי שקופץ לחנויות איקאה כדי ליהנות מארוחה זולה. ״איך לעזאזל אוכל לדרוש מאנשים שעובדים עבורי לנסוע בזול אם אני נוסע במחלקות היוקרה?״ הוא שואל . קמפראד אמנם פרש רשמית, אבל הוא עדיין פעיל בחברה. בשנת 2000 הודיע בעליצות לשלושת בניו, שמי משלושתם שינהל בהצלחה רבה יותר את הסניף שעליו הופקד, יירש את איקאה לאחר מותו...."על סמך הדברים שאמר קמפארד לבניו, נראה כי ערך התרבות הארגונית החשוב לו, לפי צ'אטמן וג'ן הוא:

1
done
שינהל בהצלחה רבה יותר את הסניף שעליו הופקד, יירש את איקאה לאחר מותו....
by
מיין לפי