Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

יוסי לוי הוא מנהל חדש בבית ספר בת"א. עם כניסתו לבית הספר מר לוי פרסם שכל התלמידים צריכים לקרוא לו מר לוי כאשר הם פונים אליו. כשנשאל לפשר הנהלים החדשים הוא הסביר שמשימתו היא לחנך אנשים לכבד אחד את השני. המהלך של מר לוי הוא ביטוי ל_____________ של התרבות הארגונית בכדי להוביל שינוי של _______________ בארגון.

1
done
by
מיין לפי

אילו מבסיסי הכח הבאים משפיעים ביותר ולאורך זמן על התנהגות המונהגים ?

1
done
by
מיין לפי

בשיחה בין ראש הצוות עם אחד מעובדיו, לגבי מועד הגשת הפרויקט, טען המנהל שהוא מצפה ממנו כמו מכל חברי הצוות האחרים, לתפקד ב"שיא הכוח" ולהשקיע את המקסימום משום שהפרויקט מאוד חשוב לארגון וכי הלקוח הוא לקוח מרכזי המהווה נתח עקרי במכירות בשנה האחרונה וגם משום הלקוח נמצא בצמיחה גדולה. באיזו טקטיקת השפעה השתמש המנהל?

1
done
by
מיין לפי

בשיחה בין מנהל צוות תקשורת לבין שניים מעובדיו המסורים והאחראים ביותר, הוא ביקש מהם לדחות את יציאתם המתוכננת לנופש על מנת שיעמדו בתאריך היעד להגשת פרויקט חשוב. הוא ציין שוב את חשיבות הלקוח (לו עושים את הפרויקט) לצוות ואת הרווחים הצפויים בעקבות הפרויקט. הוא שיבח את כל אחד מהעובדים בפניו, והדגיש עד כמה הם הכרחיים בזכות יכולותיהם להשלמת הפרויקט בהצלחה. באלו טקטיקות השפעה השתמש המנהל?

1
done
by
מיין לפי

המודל של קורט לוין לתיאור תהליך שינוי:

1
done
by
מיין לפי

באיזה מהשלבים הבאים אדם החווה משבר של שינוי (כגון פיטורין) מרגיש את הרמה הגבוהה ביותר של פרודוקטיביות והערכה עצמית?

1
done
by
מיין לפי

על פי תאוריית המודל של טוקמן וגונסון הקבוצה חייבת לעבור את כל שלבי ההתפתחות על מנת להשיג את מטרותיה

1
done
על פי המודל של טוקמן וגונסון שלבי ההתפתחות הם אוניברסליים וחייבים לעבור את כולם (הקמה, סיעור, נורמות, ביצוע), רק כאשר קבוצה עברה בהצלחה את השלבים, היא יכולה להגיע לשלב הבצוע performing בו הקבוצה בתפקוד ובצוע מלאים.
by
מיין לפי

מתוך ראיון עם גרשון גרשוני מנכ"ל חברת "גמא": " בתקופת כהונתי כמנכ"ל החברה הארגון שלנו היה סיפור הצלחה. אמנם השקענו בכך משאבים רבים, ולעיתים מתחו עליי ביקורת שהשקענו יותר מידיי ולא רק בדברים החיוניים, אבל העיקר לדעתי הוא שהגדלנו באופן משמעותי את נתח השוק שלנו והכי חשוב הלקוחות שלנו מרוצים." מהריאיון ניתן לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

חוקר מפורסם מדבר על המחקר שלו בכנס מדעי. המחקר שלו עוסק בקשר שבין הטמפרטורה בארגון לבין תפוקות העובדים. הוא מספר שבכל יום מדדו את רמת הטמפרטורה בארגון ואת רמת התפוקות של העובדים ומצאו כי ככל שהטמפרטורה עולה כך התפוקות של העובדים יורדות. על פי ממצאיו נכון לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

מנכ"ל הארגון החליט לבחון את ההשפעה של סוג התגמול על רמת הביצוע של צוותי המכירות בארגון. לשם כך הקצה המנכ"ל מקרית את 60 צוותי המכירות לשתי קבוצות )30 צוותים בכל קבוצה(. הסוכנים בשתי הקבוצות עבדו בתנאים זהים במהלך תקופת המחקר )שעות, משימות, מס' לקוחות וכו'(. בקבוצה אחת קיבלו סוכני המכירות בונוס על בסיס היקף המכירות האישי, ובקבוצה השנייה קיבלו בונוס על בסיס היקף המכירות של הצוות. המנכ"ל בדק האם יש הבדל מובהק ברמת הביצוע של שתי הקבוצות. מערך המחקר המתואר לעיל הוא _______________ 1 .במחקר המתואר לעיל המשתנה הבלתי-תלוי הוא ____ __ והמשתנה התלוי הוא _____.

1
done
by
מיין לפי