Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

סביר להניח שצאצא מספר 3 יעביר את המחלה לדור הבא במידה ו- ____(השלימו את החסר).

1
done
by
מיין לפי

החלבון CFTR באורך 1480 חומצות אמינו. מוטציה בו גורמת למחלת fibrosis cystic . לאחרונה נמצאה קומבינציה יעילה של שני תרופות (ORKAMBI)המפחיתה נזקי המחלה אצל חולים בהם חלה מוטציה מאוד ספציפית – חסר של חומצה אמינית אחת: ΔF508 .מה ההיגיון בפיתוח תרופה שטובה רק לחולים עם מוטציה כל כך ספציפית?

1
done
by
מיין לפי

הנושא (RILs (Lines Inbred Recombinant: סמן את התשובה שאינה נכונה:

1
done
by
מיין לפי

לאב בריא וֵאֵם חולה נולדו תאומים זהים (מזיגוטה אחת שני עוברים). ע"פ סמנים מולקולריים נמצא שהאם נושאת גן למחלה וכן גם שני התאומים. אך רק אחד משני התאומים חש בסימפטומים. איזה מהמנגנונים הבאים מסביר בצורה הטובה ביותר את התופעה?

1
done
by
מיין לפי

ענה על השאלה הבאה ע"פ הדוגמאות שנלמדו בשיעור והגיון ביולוגי. נמצא מסלול מטבולי בו מיוצרת תרכובת C הנחוצה לפעילות התא. חומר C נוצר במסלול המטבולי בעל שני שלבים ,A הופך לחומר B אשר הופך לחומר C. בחיידקים, הגנים המקודדים לאנזימים אשר מזרזים את הראקציה A ל-B ומ- B ל-C נמצאים כאופרון (משועתקים ומתרגמים יחד). נמצא כי אזור ה-3' של ה-mRNA המקודד לאופרון, מכיל אפטמר המסוגל לקשור מולקולה קטנה (riboswitch). אלו מהמשפטים סביר ביותר?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהמשפטים הבאים נכון לגבי Alternative splicing ?

1
done
by
מיין לפי

צמחי ארבידופסיס עם מוטציית אובדן פעילות בגן SUPERMAN מראים פנוטיפ של פרחים עם אבקנים בלבד. אילו מהתופעות הבאות איפיינו צמח עם אפי-אלל של אותו הגן Clark Kent?

1
done
by
מיין לפי

מוטציה באיזה מהאלמנטים הבאים, צפויה לגרום לפנוטיפ שהולך ומחמיר עם הדורות ?

1
done
by
מיין לפי

אוכלוסיית EMS של דגים נסרקה לאיתור מוטנטים שלא מגיבים לטיפול בהורמון גדילה. למרות שנסרקו מיליוני פרטים לא התגלה הגן המקודד לקולטן של אותו הורמון. אילו מהעובדות הבאות עשויה להסביר את חוסר ההצלחה?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהצמדים הבאים הם הכי דומים מבחינת דפוסי מתילציה גלובאליים של איי CpG?

1
done
by
מיין לפי