Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ההחלטה שקיבל ד״ר אדוארד סאקיז בנוגע להמשך פיתוח RU-486, התקבלה על מצע של נאמנות כפולה (לפחות), שהובילה אותו למצב של ניגוד עניינים, שהתפתח כתוצאה מקונפליקט האינטרסים בין בעלי העניין של הארגון אותו ניהל.

1
done
אדוארד סאקיז לא היה במצב של ניגוד עניינים. כל השיקולים שהיו לו נגעו לעניין ולביצוע ההחלטה באופן ישיר. לא היה מעורב אינטרס אישי, שוחד, סחיטה, נפוטיזם או משהו דומה.
by
מיין לפי
by Ido Shagan
Ido Shagan 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 2
למה זה לא נכון?
by
by Ohad Bouni
Ohad Bouni 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 14
הקונפליקט הוא בין בעלי העניין לבין חופש מדעי. לא בין אינטרסים של בעלי עניין.
by

"כל אחד מששת הסעיפים הבאים מהווה ייחוס של אמירת דברים מסוימים לדובר כלשהו. על מנת לענות על השאלה שבהמשך, עליך לקבוע באילו סעיפים קיימת התאמה הגיונית בין הדובר, לבין העמדה המשתמעת מהדברים המיוחסים לו. א. ג'ון סטיוארט מיל: "כבר מילדותי היה ברור לי כי תאוריית התועלתנות היא תיאוריה מוסרית מושלמת – כזו שאינה זקוקה לשינוי או שיפור כלשהו, אפילו לא לליטוש מילולי קל, אלא זקוקה רק הפצתה בקרב הציבור. ב.עמנואל קאנט: ״תבונה אנושית היא דבר נהדר, ועל כל אדם להרחיב את אופקיו באמצעות מסעות ברחבי העולם - ההיכרות עם ניסיונם המעשי של אנשים מתרבויות שונות, בהחלט יכולה לתרום לפיתוח מוסר גרמני, שאינו יכול להיות מנותק מהמציאות העכשווית בת ימינו״. ג. אדוארד פרימן: "הטיפוס הזה מילטון משיקגו הסיר אחריות באופן לא הגיוני את האחריות הן מהפירמה והן ממי שמנהל אותה – לו היה מאמץ את גישתי, הפירמה ומנהליה עדיין יכלו לפעול האינטרס של בעלי המניות, אבל באופן כזה שייקח בחשבון גם את אחריותם כלפי גורמים אחרים. ד. לי אייקוקה (מנכ"ל פורד בשנות ה 60-70): "לו המהנדסים היו שומעים בקולי, ומקבלים את עצת המחלקה הכלכלית, היינו מייצרים מכונית מאוד בטיחותית, בעלות נמוכה משמעותית מזו של הפורד פינטו״. ה. ג׳רי סיינפלד וחבורתו: "חבל שהעולם מלא בנזירות ובהרבה אנשים טובים אחרים שעוזרים לכולם - זה ממש חיסל את האפשרות שנוכל להקדיש את חיינו לסיוע לאלו הנמצאים בצרה״. ו. מילטון פרידמן: "מנהל משוחרר לחלוטין מאחריות מוסרית כלשהי"

1
done
א. מיל - לא מתאים, מראש מיל ראה בתיאוריית התועלתנות כשגויה, ולכן פיתח אותה מתועלתנות פרט לתועלתנות כלל. ב. קאנט - לא מתאים, גם בגלל שקאנט מעולם לא יצא מארץ המוצא שלו אז הטיול בעולם קצת סותר, אבל בעיקר כי לא יחס שום חשיבות לניסיון מעשי, שכן המעשה לא רלוונטי אלא רק הכוונה מאחוריו. ג. יכול להטעות, ניסוח נכון יותר היה אומר "הסיר אחריות באופן לא הגיוני את האחריות מהפירמה" שכן פרידמן לא הסיר אחריות ממי שמנהל אותה. אבל למעט הנושא הזה, הכל מתאים. ד. אייקוקה - לא מתאים, הוא דווקא לא רצה לתקן את הפגם, וגם המחלקה הכלכלית טענה שלתקן את הפגם זה פחות כלכלי מלהתמודד עם הפיצויים. ה. ג'רי סיינפלד - לא מתאים, ממש הודגש כמה הם עומדים מהצד ולא מסייעים לכן כמובן שזה לא קשור. ו. פרידמן - לא מתאים. פרידמן הסיר את האחריות מהארגון, הפירמה. לא מהמנהל שלה.
by
מיין לפי
by ניצן אלירז
ניצן אלירז 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 16
בשעות קבלה לפני המבחן טל אמר שיש טעות בשאלה זו. לפי ההיגד השלישי מילטון פרידמן מסיר אחראיות מהפירמה *וגם מהמנהלים*, מה שלא נכון. לכן, אם ההיגדים נשארים מנוסחים כך - התשובה הנכונה היא 6 כלומר כל ההיגדים שגויים. אם מורידים מההיגד השלישי את חלק המשפט "והן ממי שמנהל אות" אז התשובה הנכונה היא 3
by