Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לטורס עולמי משרד הנסיעות יש מספר עסקים. 2. נסיעות עסקיות – ענף יציב, גידול שנתי של 5% בשנה, כאשר טורס עולמי בין המובילים בענף, נהנה מיתרונות לגודל ומיתרון תדמיתי. זהו העסק הרווחי ביותר של המשרד. באיזה יחידה עסקית מדובר על פי המודל של בוסטון?

1
done
נסיעות עסקים – ניתן לראות כי הגידול השנתי הוא מתחת ל-10% ולכן מדובר בכלב או פרה חולבת. מכיוון שמצוין כי משרד הנסיעות ״טורס עולמי״ הוא בין המובילים בענף זה וכן מכיוון שזהו העסק הרווחי ביותר של המשרד, ניתן להסיק כי מדובר בפרה חולבת.
by
מיין לפי

לטורס עולמי משרד הנסיעות יש מספר עסקים. 3. טיולים פרטיים – הביקושים חלשים. בשל המצב הביטחוני, נפגע קשה ענף זה, וכל שנה בוחרים בטיול הפרטי - פחות ופחות אנשים. טורס עולמי, שהיה בעבר פעיל מאוד בתחום זה, צמצם מאוד את צוות העובדים, וכיום הוא מחזיק בנתח שוק קטן ביותר. באיזה יחידה עסקית מדובר על פי המודל של בוסטון?

1
done
טיולים פרטיים – ניתן לראות כי שיעור הגידול בשוק יורד כל שנה ולכן מדובר בכלב או פרה חולבת. כמו כן, מכיוון שמצוין כי המשרד צמצם את פעולתו בתחום זה ומחזיק נתח שוק קטן ביותר, ניתן להסיק כי מדובר בכלב.
by
מיין לפי

מנכ"ל המשרד שוקל להיכנס לתחום חדש שנמצא בצמיחה אדירה בשנתיים האחרונות: טיולי תרמילאים למבוגרים. איזה טיפוס במודל בוסטון מהווה התחום עבור המשרד?

1
done
טיולי תרמילאים למבוגרים – מדובר בתחום אשר נמצא בצמיחה אדירה ולכן מדובר בכוכב או סימן שאלה. מכיוון שמשרד ״טורס עולמי״ עדיין לא נכנס לשוק זה (המנכ״ל שוקל את כניסתו לשוק), ניתן להסיק כי מדובר בסימן שאלה.
by
מיין לפי

"אוקסידול" הוא מותג אבקת הכביסה הוותיק של "פרוקטר אנד גמבל". בשנים האחרונות הזניחה פרוקטר את אוקסידול ואף לא מינתה לו מנהל מותג. מכירותיו שוקעות מזה עשר שנים והן מתגמדות לעומת מכירותיו של המותג המוביל בשוק. נתח השוק של אוקסידול מכלל שוק אבקות הכביסה בארה"ב הוא 0.1% בלבד. איזה טיםוס במודל של בוסטון מהווה אוקדיסול?

1
done
לפי גודל נתח השוק הנמוך (0.1%) ניתן להניח שמדובר בסימן שאלה או בכלב. שיעור גידול השוק של אבקות כביסה אינו נתון לנו בקטע זה. אולם, מצוין כי החברה הזניחה את המוצר, דבר אשר אינו מאפיין סימני שאלה. לרוב סימני שאלה מאופיינים בנתח שוק קטן והשקעה רבה מצד החברה במטרה להפוך אותו לכוכב. במקרה זה, החברה הזניחה את המוצר ואף לא מינתה לו מנהל מוצר ולכן מדובר בכלב.
by
מיין לפי

זהו את הזדמנות הצמיחה: שטראוס רוכשת את עילית.

1
done
שתי החברות נמצאות באותו דרג בנתיב ההפצה ולכן מדובר על צמיחה משלבת אופקי.
by
מיין לפי

זהו את הזדמנות הצמיחה: חצי חינם רוכשת את מפעלי פרי הגליל

1
done
חצי חינם הינה קמעונאי אשר רוכש יצרן ולכן מדובר בשילוב אנכי לאחור.
by
מיין לפי

זהו את הזדמנות הצמיחה - שופרסל רוכשת את קלאבמרקט

1
done
שופרסל קונה את קלאבמרקט – שתי החברות נמצאות באותו דרג בנתיב ההפצה ולכן מדובר על צמיחה משלבת אופקי.
by
מיין לפי

איזה מהמשפטים הבאים נכון, בנוגע להבדלים בין גישת המכירות לגישה השיווקית

1
done
by
מיין לפי

ד"ר פישר השיקה לקראת הקיץ תחליב הגנה בשם "אולטרסול קידס", המשווק בקופסה המכילה 20 אריזות אישיות לשימוש חד פעמי. הרעיון לשווק את התחליב באריזות אישיות נולד בעקבות שיחות עם צרכנים, שביקשו לצייד את ילדיהם בתחליב הגנה בדרך לגן, בית ספר או לקייטנה – כך שהבקבוק לא יכביד עליהם. כל אריזה אישית מכירה 7 מ"ל של תחליב. איזו גישה שיווקית מוצגת בקטע

1
done
by
מיין לפי

ד"ר פישר השיקה לקראת הקיץ תחליב הגנה בשם "אולטרסול קידס", המשווק בקופסה המכילה 20 אריזות אישיות לשימוש חד פעמי. הרעיון לשווק את התחליב באריזות אישיות נולד בעקבות שיחות עם צרכנים, שביקשו לצייד את ילדיהם בתחליב הגנה בדרך לגן, בית ספר או לקייטנה – כך שהבקבוק לא יכביד עליהם. כל אריזה אישית מכירה 7 מ"ל של תחליב. מהי הזדמנות הצמיחה המוזכרת בקטע?

1
done
מדובר בשוק קיים אך מוצר חדש המכוון לאותו שוק.
by
מיין לפי