Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מרכיב את הממברנה החיצונית. _ - מולקולות שלהן שני מרכיבים, מרכיב ליפידי ומרכיב פוליסכרידי. המבנה האופייני שלו מורכב מ: א. ליפיד A - בנוי משרשרות של חומצות שומן רוויות, אליהן קשורות שתי מולקולות של הסוכר גלוקוזאמין ושיירי פוספט. ב. גרעין - בנוי מאוליגוסכריד. ג. שרשרת O - שרשרת סוכרים. הגרעין והשרשרת מהווים יחד את המרכיב הסוכרי העיקרי של הליפופוליסכריד. ליפיד A רעיל לבעלי חיים - חשוב באינפקציה. O- פוליסכריד המספק ליגנדים להיצמדות, עמידות למקרופאזים, אנטיגניות.

1
done
by
מיין לפי

הוא מקטע DNA מעגלי בחיידקים, שאינו חלק מה-DNA הכרומוזומלי. __ מכיל גנים שאינם חיוניים לחיידק על מנת לשרוד בתנאים רגילים. בתהליך הקרוי קוניוגציה, חיידק תורם (חיידק בעל ____) מסוגל להעתיק מידע גנטי לחיידק מקבל (חיידק שהיה חסר ___, או -F). באופן זה מועברות לחיידק המקבל תכונות, ביניהן (כאשר מועתקים הגנים ____עצמו) היכולת "לתרום" בעצמו.

1
done
by
מיין לפי

ריבוזום- משמש בתרגום חלבונים. בגודל 70S מחולק ל30+50. באוקריוטים 80S מחולק ?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

נמצאות בחלק מהחיידקים. זוהי בעצם שלפוחית ציפה. בתוך השלפוחית יש גז שמאפשר את הציפה. זהו אברון שעטוף מעטפת חלבונית בלבד, בתוכה יש רק גז co2 המצטבר כתוצאה מפעילות החיידק. מאפשר את הציפה, משמש בפוטוסינתזה או במצב של חוסר חמצן.

1
done
by
מיין לפי

נבגים. תא קיימא ששורד הרבה מאוד זמן בתנאים קשים, לדוגמא בתנאי יובש קשי. הנבגים נוצרים בתא החיידק ואחרי שהם שלמים, תא החיידק מתפרק ונשאר נבג. כשהחיידק מקבל אות לתנאים קשים הוא מתחיל לפתח את הנבג (תרשים בקובץ נפרד). הנבג מאוד יבש ולכן אין פעילות ביוכימית בתוך התא. המטבוליזם מאוד נמוך. תהליך יצירת הנבג יכול לקחת עד 8 שעות. כשתנאי הסביבה חוזרים להיות טובים, החיידק נובט וחוזר להיות פעיל. נביטה יכולה לקחת 15 דקות. האנטרקס לדוגמא הוא נבג אשר פעיל במצבו כנבג. החיידק החי לא יכול לתקוף כי הוא כבד מדי. במצב הנבג, האדם יכול לנשום אותו ואז בתוך הגוף הוא יכול לנבוט. כדי שהחיידק ינבוט, הוא צריך פעילות אנזימטית וזאת אפשר להשיג רק באמצעות מים.

1
done
by
מיין לפי

"החיידקים מסנתזים גבישים קטנים של מגנטיט (Fe3O4) ואוגרים אותם בבועיות ציטופלסמיות. הבועיות קרויות _והן מסודרות כשרשרת קווית (של כעשרים בועיות) במקביל לציר האורך של החיידק. בחיידקים כדוריים הבועיות מקובצות בצבר בפינה מסוימת של התא. בניסויים בהם גודלו חיידקים בסביבה דלת ברזל ולא גידלו _ הוכח שאברונים אלו הכרחיים לקיום התנועה המגנטוטקטית. הכיוון המגנטי של _ הבודדים מסתדר במקביל כך שכולם תורמים ליצירת מומנט מגנטי משותף. הכיוון של החיידק במים נקבע על-פי מומנט הפיתול הנגרם על-ידי המומנט המגנטי של שרשרת _ והכוחות האקראיים הנובעים מהתנועה הבראונית של מולקולות המים. "

1
done
by
מיין לפי

"הינה תופעה בה תאים או יצורים פשוטים נעים לעבר מקום מסוים עקב גירוי שנגרם על ידי קליטת חומר כימי.

1
done
by
מיין לפי

בעייתי מאוד במחלות. כאשר יש ביופילם יש עמידות לכניסת אנטיביוטיקה לחיידק.

1
done
by
מיין לפי

חיידקים מסויימים החיים במים מכילים ווקואולות. אפשר להבחין בהם באמצעות מיקרוסקופ אלקטרוני. כל בועית מורכבת מבועית משנה גליליות. צפיפות התאים עולה במקצת על זו של המים והם נוטים לשקוע, על כן יש צורך בבועית המאפשרת התמקמות בשכבת המים הנוחה להם מבחינת ריכוז מקורות המזון, עוצמת אור, ריכוז חמצן וכדומה.

1
done
by
מיין לפי

תלכידים של חומרים שנמצאים בעודף. במהלך האבולוציה יש להם תפקידים בהישרדות החיידק. חלק מחומרי התשמורת מעלים את הלחץ האוסמוטי הפנימי כדי שהתא לא יתייבש. כל חיידק צובר פוליפוספאט - חושבים שיש לו תפקיד בתקשורת שבין חיידקים. פוליפוספאט יווצר כשיהיה עודף זרחן בסביבה המשמש להרבה תהליכים. כשחומר מסיס הוא פעיל וכשהוא נמצא בתלכיד הוא בהקפאה, לא בתפקיד וכך לא משפיע על ריכוז המומסים.

1
done
by
מיין לפי