Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

שכבת הדופן. נקרא גם פפטידוגליקן

1
done
by
מיין לפי

אן - אצטיל גלוקוזאמין- הסוכר האחד שבפפטידוגלוקאן הוא נגזרת של הגלוקוז, שבו ?

1
done
by
מיין לפי

דומה לאן-אצטיל גלוקוזאמין אלא שנוספה לו חומצת חלב הקשורה לפחמן שבעמדה 3.

1
done
by
מיין לפי

החיידקים המשתייכים לקבוצה זו הם כמוהטרוטרופיים בעלי דרישות תזונתיות מורכבות ומסובכות. מינים רבים של מיקרופלזמה מתקיימים בהפרשות ריריות פנימיות של בעלי חיים בעלי דם חם, ובחלקם אף גורמים למחלות חמורות. לחיידקים אלה אין דופן והמעטפת היחידה המקיפה את הפרוטופלסט היא הממברנה הציטופלסמטית.

1
done
by
מיין לפי

מקיפה את הדופן בחיידקים גרם שליליים. בנויה שתי שכבות פוספוליפידים ובתוכן חלבונים. קשורות אליה שרשרות סוכרים הבולטות מפני השטח של התא החוצה. לתכונות הממברנה השלכות מרובות על התהליכים המתרחשים בפני השטח של החיידקים. משמשת גם כרצפטורים ואתרי היצמדות לוירוסים.

1
done
by
מיין לפי

LPS- מרכיב את הממברנה החיצונית. ליפופוליסכרידים - מולקולות שלהן שני מרכיבים, מרכיב ליפידי ומרכיב פוליסכרידי. המבנה האופייני שלו מורכב מ:

1
done
by
מיין לפי

הוא מקטע DNA מעגלי בחיידקים, שאינו חלק מה-DNA הכרומוזומלי. ה___ מכיל גנים שאינם חיוניים לחיידק על מנת לשרוד בתנאים רגילים. בתהליך הקרוי קוניוגציה, חיידק תורם (חיידק בעל ___) מסוגל להעתיק מידע גנטי לחיידק מקבל (חיידק שהיה חסר __, או -F). באופן זה מועברות לחיידק המקבל תכונות, ביניהן (כאשר מועתקים הגנים מה___ עצמו) היכולת "לתרום" בעצמו.

1
done
by
מיין לפי

בנויות מחלבונים. שכיחות בחיידקים גרם שליליים. תפקידם בהיצמדות למשטחים, בוירולנטיות של פתוגנים, בהתנגדות לבליעה ע"י פגוציטים ועל כן הן חלק מפקטורי האלימות.

1
done
by
מיין לפי

הם אברונים דמויי חוט חוץ תאי ובו מסתייעים החיידקים לתנועה. אורכם עשוי להיות גדול עשרה מימדי התא עצמו.

1
done
by
מיין לפי

הסוכר האחד שבפפטידוגלוקאן הוא נגזרת של הגלוקוז, שבו לפחמן 2 קשורה קבוצה אמינית שאחד ממימניה מוחלף בקבוצת אצטיל.

1
done
by
מיין לפי