Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מוהלים כדי לזרוע בצלחת פטרי. שטח הצלחת מוגבל ומספר החיידקים גדול מדי ולכן עושים מיהולים כדי להגיע למספר סביר של חיידקים. מוהלים בתמיסה פיזיולוגית, לא מוהלים במים מזוקקים כי אז החיידקים היו מתפוצצים.

1
done
by
מיין לפי

זורעים את החיידקים באמצע ומפזרים באמצעות מקל זכוכית. יש מוגבלות בשטח הפנים של המצע. מדגירים רק חיידקים אירוביים.

1
done
by
מיין לפי

לוקחים את הדוגמא וזורעים במרכז צלחת פטרי ריקה ומערבבים עם המצע. בזריעת __ משתמשים אם מחפשים חיידקים שחלקם אנאירוביים אז הם יכולים לגדול בתחתית המצע. לדוגמא אם בודקים מים והחיידקים בהם אנאירוביים. בזריעה זו אפשר לשים דוגמא גדולה של חיידקים מכיון שיש יותר נפח דוגמא לזריעה.

1
done
by
מיין לפי

נועדה להפריד חיידקים. אם יש תערובת חיידקים ורוצים להפריד בין המינים. זורעים עם מחט בקווים דקים. בקווים הראשונים עדיין לא תהיה הפרדה אבל בקווים האחרונים נוכל לראות הבדלים בין החיידקים.

1
done
by
מיין לפי

CFU=colony forming unit. מס' תאים למיליליטר.

1
done
by
מיין לפי

אם החיידקים התרבו, __ עולה, אפשר למדוד בספקטרופוטומטר. שיטה פשוטה ומהירה. היא לא מפרידה בין חיים לתאים והיא תלויה במכשיר.

1
done
by
מיין לפי

אוהבי טמפ' קרה. כל ירידה בטמפ' מהאופטימלית מורידה בצורה דרסטית את קצב הגידול. כל עליה בטמפ' מהאופטימום מורידה את הגידול אבל בצורה מתונה. הסיבה לכך היא שכשיורדים מטמפ' של 0 מעלות הנזק הוא דרסטי לאנזימים.

1
done
by
מיין לפי

אוהבי טמפ' ממוצעת.

1
done
by
מיין לפי

אוהבי טמפ' גבוהה. העליה בטמפ' מהאופטימום גורמת לירידה דרסטית יותר מאשר ירידה בטמפ'. הסיבה לכך היא דהנטורציה של חלבונים, קריעה של הממברנה.

1
done
by
מיין לפי

אוהבי חמצן מוחלטים. אינם יכולים לחיות ללא חמצן. גדלים רק בסביבה אירובית

1
done
by
מיין לפי