Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לפי מודל Build, Borrow, Buy, מתי נרצה להשתמש בפונקציית Build?

1
done
הדילמה האם ליצור משהו בעצמך (build) נוצרת כאשר אנו שואלים את עצמנו האם אנחנו מעוניינים בפיתוח פנימי או מיקור חוץ. במידה והמשאבים הפנימיים של הפירמה רלוונטיים לפעולה, לא נוכן להוציא את הפעולה למיקור חוץ לכן נעשה פיתוח פנימי ע״י הפירמה עצמה (build).
by
מיין לפי

במודל Build, Borrow, Buy, מתי נבחר בBorrow?

1
done
במצב של borrow, אנחנו נמצאים כאשר הבנו שהמשאבים הפנימיים בבעלות הפירמה לא רלוונטיים לביצוע הפעולה לכן אנו נמצאים בפני צומת דרכים - האם המשאבים ניתן לסחור במשאבים? במידה וניתן, נבחר באפשרות של Borrow תוך יצירת חוזה. במידה והם לא סחירים, נעמוד בפני צומת נוספת: האם יש לנו קרבה ארוכת טווח עם השותף הפוטנציאלי? האם כדאי לנו לבחור בברית או ברכישה? במידה ולא, נבחר בברית (borrow) על פני רכישה שכן אנו לא מכירים מספיק את הפירמה השותפה כדי לרכוש אותה.
by
מיין לפי

במודל Build, Borrow, Buy, מתי נבחר בפונקציית buy?

1
done
במצב בו אנו רוכשים פירמה, אנו עומדים בפני אתגר השילוב. במידה ואנחנו יכולים להתגבר עליו, הרכישה תהפוך לפעולה חיובית בעלת פוטנציאל צמיחה.
by
מיין לפי

מיזם משותף משמעו שתי חברות או יותר חוברות במטרה ליצור ארגון נפרד בעל מטרות משותפות, בשליטה משותפת של שתי החברות המקימות.

1
done
מיזם משותף מאפשר התרחבות לשוק זר, העברת ידע, השלמת יכולות חסרות. כמו כן גם סיכון פגיעה ביתרון תחרותי (אם מהלך המיזם היה שגוי מבחינה תחרותית).
by
מיין לפי

מה הסיבות לכניסה לברית אסטרטגית?

1
done
by
מיין לפי

במודל הערכת בריתות 4C, מה הכוונה בהשלמה?

1
done
by
מיין לפי

במודל הערכת בריתות 4C, הלימה במטרות כלומר המטרות לא בקונפליקט, הצלחת שותף אחד לא באה על חשבון השותף השני.

1
done
חשוב להבין מה מניע את הפרטנר, להבין הבדלים במשאבים, יצירת הסכם שיתוף פעולה ולהגביל אותו כדי לא להגיע למצב שהמטרות מתנגשות.
by
מיין לפי

במודל הערכת בריתות 4C, מה נכלל תחת התאמה?

1
done
by
מיין לפי

במודל הערכת בריתות 4C, מדוע חשוב להיות מודעים לשינויים האפשריים?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מהי סכנת אופורטוניזם?

1
done
• הסתרת מידע קריטי • הצגת עובדות לא נכונה • התחמקות ממחויבות • אי עמידה בהתחייבויות (רשמית/לא רשמית) • ניצול התלות בשותף • תרומה נמוכה לשותפות לעומת מה שהובטח • גניבת תרומות השותף • מכירת החומרים/מוצרים לשותף במחיר גבוה מדי
by
מיין לפי