Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

התאמה אסטרטגית (strategic fit) עשויה להניב יתרונות להיקף. איזה מהמשפטים הבאים אינו מתאר מצב של התאמה אסטרטגית בין שתי יחידות עסקיות של תאגיד מסוים?

1
done
by
מיין לפי

חברת קוקה קולה, יצרנית משקאות קלים ותרכיזים, המוכרת בזכות מוצר הדגל שלה קוקה קולה, רכשה בתחילת שנות ה 2000 את חברת פיוז, יצרנית משקאות תה קר, שהייתה אחת המתחרות שלה בענף המשקאות הקלים. היום משקאות פיוז-טי (תה קר בבקבוק) הם חלק מליין המוצרים של חברת קוקה קולה. איזה מהסעיפים הבאים מתארים את ההתרחבות/צמיחה הזו בה נקטה חברת קוקה קולה, על פי המתואר, בתחילת שנות ה 2000?

1
done
by
מיין לפי

מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, רכשה אתApprente - מערכת מבוססת טכנולוגיית בינה מלאכותית, המסייעת לאוטומציה של שירותי ה-drive-thru לרשתות מזון מהיר. המטרה: לשפר ולייעל את השירות להזמנה מהרכב ע"י צמצום הזמן הנדרש להשלמת הזמנה בעזרת הפעלה קולית שתאפשר לדברי מקדונלדס "קבלת הזמנות מהירה יותר, פשוטה ומדויקת יותר״. מקדונלדס שמפעילה שירותי drive-thru ברבים מסניפיה, משפרת את חווית ההזמנה מהרכב, המערכת החדשה יודעת לזהות דיבור וההזמנה מועברת ישירות לתוך המחשב כך שאין מקום לטעויות אנוש. מקדונלדס מטמיעה את המערכת בסניפי ה- drive-thru שלה בימים אלה. איזו אסטרטגיית צמיחה/התרחבות מתוארת פה?

1
done
by
מיין לפי

חברת M3 היא תאגיד רב-לאומי אמריקאי המפתח ומייצר אלפי מוצרים שונים, החברה ידועה כמי שמפזרת סיכונים, ולא מפחדת להשתמש בסבסוד צולב למוצרים חדשים שהיא משיקה. בשנות ה-60 פיתחה החברה את המיקרופילם מסוג כסף יבש, יחד עם מוצרי צילום, ניירות נטולי פחם ומקרנים. בשנות ה-70 וה-80 החברה חדרה גם לשוקי הפרמצבטיקה, ורכשה טכנולוגיות בתחום הרדיולוגיה והאנרגיה החלופית. בשנות ה-80 הציגה החברה פיתוחים חדשים בתחום הדבקים, ובהם פתקיות תזכורת אשר בצדן האחד דבק, בשנות ה-90 התפתחה החברה לתחומים חדשים באמצעות רכישות של חברות שונות כולל יריעות עבור צגים אלקטרוניים, מעגלים גמישים המשמשים במדפסות הזרקת דיו, ומכשירים רפואיים. בתחילת שנות ה 2000 רכשה החברה טכנולוגיית מעקב מבוסס GPS ופתחה חטיבת ייצור צמידים אלקטרוניים למעקב אחרי עצורי בית. ע"פ המידע הנתון, ניתן להסיק כי האסטרטגיה הכי מדויקת לתיאור פעילותה של החברה בשנים אלה היא בעיקר:

1
done
by
מיין לפי

מפעל 'סקארפה בלה' נוסד בשנת 1940 ומייצר נעלי עור הנמכרות בחנויות שונות ברחבי איטליה. המפעל המשפחתי ממוקם בגבעות טוסקנה, ממש בפאתי העיר סיינה. השנה הצטרפה לצוות המנהלים הנכדה הצעירה איזבלה שסיימה לא מכבר את לימודי הניהול באוניברסיטה. איזבלה מנסה לשכנע את שאר חברי המשפחה המנהלים יחד איתה את המפעל לרכוש את חנות הנעליים 'אקו-מי' המוכרת את נעלי 'סקארפה בלה' וממוקמת ליד 'פיאצה דל קמפו', הכיכר המפורסמת של סיינה, ולהפוך אותה לחנות המותג של המפעל: "נוכל למכור שם את הנעליים מהקולקציות הכי חדשות שלנו! אולי אפילו לתכנן פינת וינטאג' לסטוק שנשאר לנו עוד משנות ה50 וה-60". על פי המתואר, מהו המהלך האסטרטגי בו דוגלת איזבלה?

1
done
by
מיין לפי