Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

כיצד פירמה יוצרת יתרון תחרותי על פני מתחרותיה?

1
done
יתרונות תועלת (הגדלת תועלת ללקוח) - עיצוב מיוחד, תכונות ייחודיות, מיתוג חזק, תומך במחיר גבוה יותר למוצר.. יתרונות עלות (לחסוך בעלויות) - מחיר זהה לשל המתחרים אך עלויות הייצור שלי נמוכות יותר לכן הרווח הנקי שלי גבוה יותר.
by
מיין לפי

אילו תנאים יכולים להקשות על חיקוי משאב/יכולת של פירמה?

1
done
by
מיין לפי

אם מנתחים במבחן VRIN את יכולת אבטחת הטיסות של חברת אל על, ננתח בצורה הבאה: בעל ערך - כן. ערך של ביטחון לנוסע, יוצר תועלת גדולה ללקוחות נדיר - כן. לא כל חברות התעופה פועלות בצורה כזו. קשה לחיקוי - לא. מדובר בעקרונות שניתן ללמוד גם בחברות אחרות בר תחלופה - לא. האם הניתוח נכון?

1
done
מדובר ביכולת קשה לחיקוי מאחר ויש המון עניין אינטואיטיבי וידע מרומז שיש לאדם הפועל באבטחה של החברה ולכן יהיה קשה להעתיק את הידע או האינטואיציה שלו.
by
מיין לפי

איזו טענה מהבאות לא נכונה?

1
done
by
מיין לפי

במה שונה מבחן VRIN ממבחן VRIO

1
done
מבחן VRIO הוא כלי אסטרטגי לניתוח משאבים ויכולות בחברה, מוסיף על בסיס מבחן VRIN את ההיבט של האם החברה מאורגנת כדי להפיק תועלת, לתמוך ולמנף את היכולת/משאב. כלומר הארגון מוכן להשתמש במשאב או ביכולת במטרה להפיק תועלת מהערך שלהם. חשוב שהארגון יתמוך בניצול המשאב ע״י תהליכים מתאימים, מבנה ותרבות ארגוני תואמת.
by
מיין לפי

כישורי/יכולות ליבה הם מה שהחברה עושה הכי טוב וגם קשה לחיקוי ויוצר יתרונות במוצר המוגמר. יכולות אלה יכולות למנף מוצרים וענפים שונים.

1
done
איקאה - אחת מיכולות הליבה שלה זה עיצוב וייצור מודולרי (בחלקים). אפל - יכולת ליבה של עיצוב שמשתמשים בה לכל המוצרים שלהם חברה להשכרת רכב - שירות ייחודי לאורך כל תקופת ההשכרה (למשל חילוץ הרכב)
by
מיין לפי

מדוע חשוב לשים לב שיכולות ליבה לא יהפכו לקשיחויות ליבה?

1
done
Xerox - המשאב היה הידע של האנשים שגייסו, הפנו להם משאבים רבים (נתנו להם מקום לעבוד, אווירה טובה לעבודה) אבל הם לא ידעו למנף את זה הלאה. מנוע חיפוש yahoo - היה לו תצוגה של המון פריטים ושיטה מסוימת לעומת מנוע חיפוש של גוגל שהיה דף נקי ושיטה שונה של חיפוש. השיטה של גוגל הייתה מועדפת על הצרכנים וגוגל ידעו לזהות אותה לעומת yahoo שהתעלמו. חשוב לא להיות ממוקד מדי רק ביכולות הליבה ולהזניח שינויים טכנולוגיים או שינויים בצרכים שקורים.
by
מיין לפי

על מנת לזהות את היתרון התחרותי, בוחנים את כל הפעילויות שהפירמה מבצעת ובצורה ספציפית את הפעילויות הרלוונטיות מבחינה אסטרטגית שאם תבצע אותם עם עלויות נמוכות יותר/בצורה טובה יותר ממתחרותיה, היא תשיג יתרון תחרותי.

1
done
סט הפעילויות שמאפשרות לפירמה להתחרות בענף מסוים זה שרשרת הערך של הפירמה.
by
מיין לפי

במה ניתוח שרשרת הערך הפנימית של פירמה עוזר?

1
done
by
מיין לפי

תבנית שרשרת הערך של פירמה רלוונטי עבור כל הפירמות בכל הענפים מבחינת תוכן.

1
done
תרשים שרשרת הערך מציע תבנית גנרית כאשר כל אחת מהקטגוריות יכולה להיות חיונית ליצירת יתרון תחרותי אך בהתאם יכולה שלא. למשל חברה שמספקת שירות במקום כדוגמא מסעדה, הלוגיסטיקה היוצאת שלה תהיה שולית בעוד שפעילויות התפעול קריטיות מאוד. בתוך כל ענף, שרשרת הערך עלולה להשתנות בין מתחרים ולכן נזהה את הפעילויות שיוצרות ערך עבור כל חברה ספציפית.
by
מיין לפי