Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מהם תנאי הגבול למשוואות שכבת הגבול?

1
done
done
done
by
מיין לפי

פתרון בלזיוס לשכבת גבול על פלטה מפשט לנו את פתרון שכבת הגבול ממשוואת דיפרנציאליות חלקיות קשות לפתרון משוואה דפרנציאלית רגילה מסדר שלישי עבור זרימה על פלטה בהנחת מפל לחץ זניח :על חשבון איזה משוואה אנו מוותרים על 2 משתנים ואיזה מתשנים ונקבל משתנה אחד במקום?

1
done
השימוש בפונקציית הזרם בא על חשבון משוואת הרציפות.אנו מרוויחים בכך שעברנו משני משתנים u.v למשתנה אחד אך מאבדים את משוואת הרציפת.זה אפשרי רק בזרימה דו ממדית ובדר"כ לא דחיסה.
by
מיין לפי

מה היחס בין עובי שכבת הגבול למספר ריינולדס?

1
done
בזרימה טורבולנטית שבה מספר ריינולדס גדול שכבת הגבול תהיה דקה יותר וצמודה לגוף יותר.
by
מיין לפי

מה מייצג הפרמטר CD?

1
done
by
מיין לפי

בהתאם לתמונה -מדוע המהירות במרכז הציר בנקודה 2 תהיה גבוהה יותר מהמהירות בנקודה 1 ?

1
done
by
מיין לפי

כיצד ניתן לעבור מספיקה נפחית לספיקה מסית ?

1
done
by
מיין לפי

שכבת גבול-משוואת המומנטום האינטגראלית של וון קארמאן ,לאיזה סוג זרימה היא מתייחסת?

1
done
כיוון שהפיתוח הינו אינטגראלי על נפח בקרה לא התייחסנו בשום שלב לכך האם הזרימה הינה טורבולנטית או למינארית ולכן המשוואה שקיבלנו תקפה לשתי סוגי הזרימות. יודגש כי פתרון לזרימה על פלטה של בלזיוס שראינו שיעור קודם מוגבל לזרימה למינארית. המשוואה האינטגראלית איננה מוגבלת. היתרון הגדול של משוואת המומנטום האינטגראלית לשכבת הגבול הוא בכך שהיא מאפשרת חישוב כוח גרר ומאמצי גזירה במידה ואנו יודעים להעריך את פרופיל המהירות בשכבת הגבול.
by
מיין לפי

האם שכבת גבול בזרימה לאמינארית יכולה להפוך לטורבלנית?

1
done
שכבת גבול גם בזרימה למינארית יכולה להפך להיות טורבולנטית. אם הזרימה הינה לאורך פלטה ארוכה )או צינור( עלולה להתפתח טורבולנציה כתוצאה מאי-מושלמות ומהפרעות שמוגברות בזרימה. בשכבת הגבול לרוב יש איזור למינארי שלאחריו יהיה אזור מעבר (מעבר מלמינארי לטורבולנטי) ואז יכולה להתקבל שכבת גבול טורבולנטית. המאפיינים שראינו בזרימה טורבולנטית תקפים גם בתוך שכבת הגבול: הזרימה כאוטית, מרובת סקאלות, עם עירבוב (מערבולות) חזק שנובע מהניודים האקראיים ברכיבי המהירות
by
מיין לפי

מה ההבדלים העיקרים בין שכבת גבול למינארית לשכבת גבול טורבולנטית :

1
done
done
done
הערה: המעבר לשכבת גבול טורבולנטית תלוי כמובן בהרבה פרמטרים של הזרימה, למשל – טיב פני שטח של המשטח עליו הזרימה, הגיאומטריה עצמה. למשל בצינור מספר ריינולדס קריטי למעבר הינו ~ 2300 בעוד שבזרימה חיצונית על פלטה ~ 5×10^5
by
מיין לפי

איזה אזורים קיימים בזרימה טורבולנטית בקרוב לקיר ?

1
done
done
sentiment_very_satisfied
בעוד שבשכבת גבול למינארית מבנה הזרימה שכבתי וסדור, בשכבת גבול טורבולנטית המבנה מורכב יותר. ראינו כבר כי בזרימה טורבולנטית בקרוב לקיר יש לשלושה אזורים: תת-שכבה צמיגה צמודה לקיר, שכבת ביניים, ושכבה רחוקה המקיר. תת השכבה הצמיגה הינה שכבה בה עדיין הזרימה למינארית בגלל המהירות הנמוכה בה (תנאי אי ההחלקה). מעל שכבה זו יש את שכבת הביניים בה כבר למערבולות יש השפעה והשכבה איננה סדורה. רחוק יותר יש את האיזור בו העירבוב חזק (צמיגות פחות משמעותית).
by
מיין לפי