Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה היחידות של הביטוי לעובי שכבת הגבול בזרימה טורבולנטית על פלטה?

1
done
by
מיין לפי

איזה מאמץ גזירה הביטוי מייצג ?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

למה גורמת הצמיגות בפרופיל המהירות ?

1
done
הביטוי שהתקבל בתוך האינטגרל (?−?) מכונה momentum deficit. המשמעות של ביטוי זה ניתן להסביר באופן הבא: אילו הזרימה היתה בלתי צמיגה אזי כוח הגרר על הפלטה היה 0 ובאמת לא היתה שכבת גבול כלל והיה מתקבל ?=? וזה היה מאפס את האינטגרל. אבל בגלל הצמיגות פרופיל המהירות לא נשאר אחיד ולכן יש הבדל בין המהירות בשכבת הגבול למהירות הציפה (כפי שרואים בתמונה בצד שמאל) הבדל זה גורם לגזירה בין השכבות הזרימה על הקיר ולכן נוצר כוח גרר.
by
מיין לפי

בפתרון בלזיוס לשכבת גבול על פלטה נעשה שימוש בפונקציית זרם אשר מקיימת זהותית את משוואת שימור המסה ,למה זה תורם לנו?

1
done
השימוש בפונקציית זרם בא על חשבון משוואת הרציפות. אנו מרוויחים בכך שעברנו משני משתנים ?,? למשתנה אחד אך מאבדים משוואה (משוואת הרציפות). זה אפשרי רק בזרימה דו ממדית ובדר"כ לא דחיסה ותמידית.
by
מיין לפי

האם בשכבת גבול טורבנלטית יכול להיות איזור למינארי ?

1
done
בשכבת הגבול לרוב יש איזור למינארי שלאחריו יהיה אזור מעבר (מעבר מלמינארי לטורבולנטי) ואז יכולה להתקבל שכבת גבול טורבולנטית. המאפיינים שראינו בזרימה טורבולנטית תקפים גם בתוך שכבת הגבול: הזרימה כאוטית, מרובת סקאלות, עם עירבוב (מערבולות) חזק שנובע מהניודים האקראיים ברכיבי המהירות.
by
מיין לפי

היכן יהיו כוחות גזירה גדולים יותר בשכבות הגבול- בשכבת גבול לאמינראית או טורבולנטית ?

1
done
בעוד שבשכבת גבול למינארית מעבר התנע בין שכבות הינו נמוך ומוגבל לסקאלה מלקולארית, בזרימה טורבולנטית קיום סקאלות רבות של מערבולות מוביל לערבוב חזק משמעותית יותר. מעבר התנע משכבה לשכבה בעזרת המערבולות מגדיל גם משמעותית את כוחות הגזירה בשכבת גבול טורבולנטית בהשוואה לשכבת גבול למינארית. המעבר לשכבת גבול טורבולנטית כמובן תלוי במספר ריינולדס. עבור זרימה חיצונית על גבי פלטה הטווח שבו מתקיים המעבר הינו בטווח של 2×10^5<??<3×10^6 כאשר נהוג לקחת כריינולדס מעבר (קריטי) ערך של 〖??〗_??=5×10^5. המעבר לשכבת גבול טורבולנטית תלוי כמובן בהרבה פרמטרים של הזרימה, למשל – טיב פני שטח של המשטח עליו הזרימה, הגיאומטריה עצמה. למשל בצינור מספר ריינולדס קריטי למעבר הינו ~ 2300 בעוד שבזרימה חיצונית על פלטה ~ 5×10^5.
by
מיין לפי

מה היא תת שכבה צמיגה -בשכבת גבול טורבלנטית ?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

מה מייצג החלק שמתחת לקו הכחול בתמונה ?

1
done
הקו הכחול מייצגת את שכבת הגבול הלמינארית התיאורטית. שכבת הגבול הטורבולנטית עבה יותר כי הינה צריכה להתגבר על מאמצי גזירה גדולים יותר. העירבוב בזורם (מערבולות) גורמים לכך.
by
מיין לפי

בזרימה בצמוד לקיר: היחס בזרימה למינארית הוא ???^(−1/2) ובזרימה טורבלנטית היחס ???^(1/5) מה יחס המאמצים ליחסים אלו והיכן הוא גדול יותר ?

1
done
by
מיין לפי

הגדלת המהירות בזרימה למינארית וטורבולנטית תוביל ל...?

1
done
by
מיין לפי